e-autó
Szerző: Boros Jenő
A tervek szerint 2005 tavaszán került volna piacra a mozgáskorlátozottaknak tervezett első magyar gyártású villanyautó, a Kenguru. Az Ipari Formatervezési nívódíjjal is kitüntetett apró jármű nemcsak a korábbi Trabant Hycomatot próbálta volna pótolni, hanem egészen újat is hozott volna a magyar, illetve európai piacra, mert megkímélte volna a mozgássérülteket a hosszas és bonyolult „autós procedurától” hiszen nem kellett kiszállni a kerekes székéből, a hátsó ajtón át egyszerűen be lehetett gurulni a vezető helyére.
A Varga Zsolt és Dr. Janzsó Tamás együttműködésével létrejött projekt, az egyszemélyes Kenguru ígéretesnek indult. Az acélvázra épített műanyag karosszériás Kenguru hátsó kerekeit 4 kilowattos teljesítményű villanymotorok hajtották akár 38 km/órás sebességgel. Akkumulátortól és közlekedési viszonyoktól függően egy töltéssel 50-60 km távolságra volt képes a 2,12 méter hosszú, 1,35 m méter széles, 1,47 méter magas és 458 kg-os menetkész tömegű jármű, melyet segédmotoros kerékpárra érvényes vizsgával lehetett vezetni. A Rehab cég ismertetője szerint a motorkerékpár-kezelőszervekkel irányítható Kenguru továbbfejlesztett botkormányos változatát akár egyetlen kézzel is lehetett volna vezetni.
A tervezett ár 2,8 millió forint, ami évtizede is nagy pénz volt, ebben viszont benne volt egy alapos felkészítés, előzetes környezettanulmány, a forgalmazó ugyanis felméri, hogy a vevő lakókörnyezet alkalmas-e az autó tárolására, működtetésére, oktatás és bemutatás, valamint egy huszonnégy órás szerviz szolgálat, ahol a nap bármely percében segítenek a szerelők. Évekig folytak a tárgyalások és a tervek szerint már 2005. utolsó negyedévében akár társadalombiztosítási támogatással is hozzá lehetett volna jutni a járműhöz, ám ebből itthon csak egyetlen prototípus született.