fejlesztések
Achim Heinfling visszatért Győrbe.
2014-ig dolgoztam már Győrben, mint a motorgyártásért felelős ügyvezető igazgató, az Audi Hungaria is és a város is közel áll a szívemhez, így jól érzem magam ebben a pozícióban – kezdte beszámolóját Achim Heinfling. S bár az év még nem ért véget, így pontos számok nincsenek, annyit ezért érzékeltetett, mind motorgyártásban, mind pedig járműgyártásban hozzák az előző év számait. Kiemelte, hogy a Győrben készülő motorok a Volkswagen konszern harminc telephelyére jutnak el a világba, a 2.5 literes, öt hengeres erőforrás pedig az év motorja lett.
2018-ban ünnepli a vállalat győri otthonra találásának huszonötödik évfordulóját. Mozgalmas, izgalmas és érdekes lesz a jubileumi év. Mindenek előtt megjelenik egy új autó az Audi Hungaria palettáján, a TT és az A3 mellett immár a Q3-as is Győrben készül. Ugyanakkor megkezdik a felkészülést egy újabb típus gyártására, a Q4-esek 2019-től készülnek a városban.
Az Audi Hungaria hagyományos karácsonyi sajtófogadásán Czechmeister Mónika kommunikációs vezető beszélgetett az ügyvezetés elnökével.
A motorgyártás is legalább annyi újdonsággal szolgál. Mindenekelőtt megkezdődik a villanymotorok szériagyártása. Közhelyszerűen írhatnánk, e-motorok gördülnek le a szalagról, ez azonban nem igaz, mert a hagyományos gyártást felváltja az úgynevezett moduláris gyártás. Szigeteket alakítanak ki az gyárban, s a szigetek között robotok szállítják majd a motorokat. Az első kétszáz nullszériás motor elkészült, s munkatársaikat e-szakértővé képezték át.
2018-ban megkezdődik a villanymotorok szériagyártása.
Van aggodalom a világban, hogy a villanymotorok gyártásához kevesebb ember és kevesebb alkatrész kell, szeretnék azonban mindent kételyt eloszlatni, minden Audi-munkatársra szükségünk lesz – fogalmazott Achim Heinfling, s érvként elmondta: a nagyobb autókban két villanymotort építenek be, a belsőégésű motorokat pedig a következő tíz évben biztosan igényli a piac. Annak ellenére is, hogy az autógyártás óriási átalakuláson megy végbe. Az Audi is folyamatosan keresi az új utakat, az alternatív hajtásokat, ennek jegyében Győrben gázmotorok is készülnek.
Bővítették a szerszámgyárat is.
Az idén gőzerővel folytatták a beruházásokat is. A Q3-as gyártásához egy kilencven ezer négyzetméteres karosszériaüzem készült, ahol hétszáz robotot állítottak munkába. Tizenötezer négyzetméterrel bővítették a szerszámgyárat is, itt készülnek egyebek mellett a Bentley, a Lamborghini és az Audi egyedi karosszériaelemei. A világban most debütáló Lamborhini Urushoz is szálllít karosszérielemeket a győri gyár – tudtuk meg Achim Heinflingtől.
Győrben készülnek az új Lamborghini Urus egyes karosszériaelemei is.
A digitalizáció és a robotizáció új kihívásokat állít az autóipar elé, emberek nélkül azonban nem lesznek gyártócsarnokok – jelezte, hogy minden munkatársra szükség lesz. Olyannyira, hogy a jelenleg a Volkswagen pozsonyi gyárában dolgozó Audi-munkatársak a következő év közepén visszatérnek Győrbe, az Audi Hungariához.
Az Audi negyedszázada Győrben sikertörténet, 25 év alatt 8,5 milliárd eurót fektettünk be a városba, a Q3,a Q4 és az e-motorok pedig biztos jövőt jelentenek – fogalmazott az ügyvezetés elnöke.