Borgward
A jelenleg zajló Guangzhou Autószalonon, Kínában mutatta be a Borgward a BX7 TS nevű modelljét, amely ez első, Európában is forgalmazott típusa lesz a márkának. A TS a két éve bemutatott, Kínában készülő, 4,7 méter hosszú BX7 luxusverziója. Egy kétliteres, 224 lóerős benzines turbómotor hajtja hétfokozatú dupla kuplungos automata váltón keresztül, mind a négy keréken. A TS ára 44 ezer euró lesz, a gyengébb motorú sima BX7 viszont állítólag 26 ezer eurós áron kerül majd forgalomba.
A Borgward a múlt század közepén elismert német autómárkának számított, a leghíresebb típusai az Isabella, a Hansa 1500, az Arabella és a P100 luxuslimuzin volt, ami első német autóként kapott légrugós futóművet. 1961-ben ment csődbe a cég, 20 ezer alkalmazott került akkor utcára. A márkanevet kínai tőke bevonásával három éve támasztották fel, az értékesítés 2016-ban indult meg Kínában. Az autókat Stuttgartban, egy 30 főt foglalkoztató dizájnstúdióban tervezik, amelynek igazgatója a Minitől és a BMW-től átcsábított Anders Warming. A híres német autótervező célja, hogy a Borgward típusait ne lehessen más márkák modelljeivel összekeverni.
A piaci bevezetést követő években az autógyártó folyamatosan bővíteni fogja a kínálatát, a BX5 nevű kisebb SUV mellett érkezik majd a még kisebb BX3 is, de szedánokat és kupékat is terveznek, amelyek között lesznek konnektoros hibridek is. Kezdetben csak Németországban, Ausztriában és Svájcban lesznek kaphatóak Európában a Borgwardok. Csak az interneten lehet majd megvásárolni a kocsikat, a szervizelést pedig egy kiterjedt műhely-hálózattal rendelkező független cég végzi majd. Egyébként a közvélemény-kutatások szerint a német emberek fele emlékszik még a márkanévre, igaz, azt már nem tudják, hogy jelenleg milyen autókat készítenek.
A cég tájékoztatása szerint a BX7 európai homologizációja már befejeződött, és év végéig a kisebb BX5-össel is végezni fognak, így tehát nem lesz akadálya annak, hogy az a modell is megjelenjen a kontinens útjain.