Ford Transit

Új motort kapott a Ford Transit és Transit Custom

2016.06.14.

A haszongépjárműveket már a kétliteres Ford EcoBlue dízelmotor hajtja. A 2016 közepétől átvehető modellváltozat a magasabb teljesítmény mellett csökkentett üzemeltetési költséget kínál.

Az alapoktól újratervezett, új generációs Ford EcoBlue motor akár 13 százalékkal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztással működik, mint a most kifutó 2.2 TDCi egység; az erőforrás legalacsonyabb CO₂-kibocsátása 157 g/km*, és a motor sokkal nagyobb forgatónyomatékot ad le az alacsony fordulatszám-tartományban, ami érezhetően javítja az autók vezethetőségét. Az új, mostantól megrendelhető erőforrás szervizintervalluma akár 2 év/60.000 km is lehet a Transit és Transit Custom modellekben.

A méretcsökkentés jegyében megalkotott 2,0 literes Ford EcoBlue dízelmotor minden szempontból megfelel a Ford szigorú, haszongépjárművekre vonatkozó tartóssági elvárásainak. Az erőforrás teljesítményét 5,5 millió kilométernek megfelelő tesztüzemben vizsgálták, amelyben 400.000 kilométernyi közúti teszt is szerepelt, amit valódi haszongépjármű-felhasználók teljesítettek.

A tiszta dízeltechnológiáknak köszönhetően a motor ultra-alacsony károsanyag-kibocsátása megfelel a 2016 szeptemberében életbe lépő, szigorúbb Euro VI szabvány előírásainak, amely az Euro V szabványban megengedett szinthez képest 55 százalékkal alacsonyabb NOx-kibocsátást irányoz elő.

A vadonatúj motor mellett a Transit és Transit Custom modellekhez olyan modern vezetősegítő technológiák is megrendelhetők, mint az Oldalszél Stabilizálás és Gyalogosészlelővel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer. A 2016-os év későbbi szakaszában a vásárlók egy hatfokozatú automata sebességváltót is választhatnak a manuális egység helyett, a Transit Custom Kombi modellek pedig az új hátsó légrugózással is felszerelhetők.

A kéttonnás Transit és az egytonnás Transit Custom modellek a Ford megújult Transit-családjának legfontosabb tagjai, s a kínálatban a kisebb méretű, vadonatúj Transit Connect és Transit Courier áruszállító is szerepel. A kibővített modellcsalád sikerének köszönhetően a Ford az elmúlt hét évben hatszor lett piacvezető Magyarországon és 2015-ben – 19 éve először – a Ford lett Európa 1. számú haszongépjármű-márkája: az összesített értékesítés elérte a 280 ezres darabszámot.

Ez a növekedés 2016 első négy hónapjában is folytatódott, amikor a Transit és Transit Custom modellekből összesen 66.700 darab talált gazdára, vagyis 18 százalékkal több, mint az előző év azonos időszakában.

Tisztább, takarékosabb és kifinomultabb Ford EcoBlue dízelmotor

A vadonatúj 2,0 literes Ford EcoBlue dízel teljesen új alapokra épül. Ez az új generációs erőforrás hajtja majd a Ford jövőbeli személyautóit és haszongépjárműveit.

A legmodernebb turbótöltés, üzemanyag-befecskendezés, égésrendszer, szerkezeti kialakítás és súrlódáscsökkentő technológiák jelentős mértékben javítják a motor üzemanyag-fogyasztását, teljesítményét és finom működését, ugyanakkor olyan kiemelkedő tartósságot és alacsony üzemeltetési költségeket biztosítanak, amit a vásárlók jogosan várnak el egy Transit erőforrásától.

A 2,0 literes Ford EcoBlue motor 105, 130 és 170 lóerős kivitelekben készül a Transit és a Transit Custom számára, és mindegyik változat nagyobb teljesítményt és forgatónyomatékot kínál, mint a most kifutó 2.2 TDCi blokk. A nyomatékgörbe alsó pontján mért vonóerő is magasabb (1.250 1/perc fordulatszámon 20 százalékkal nagyobb), ami a mindennapos közlekedési helyzetekben rugalmasabban és gyorsabban rendelkezésre álló teljesítményt jelent.

A jelentős mértékű fogyasztáscsökkenés az üzemeltetési költségre is jó hatással van. Az opcionális Auto-Start-Stop rendszerrel felszerelt Transit legalacsonyabb CO₂-kibocsátása 174 g/km, üzemanyag-fogyasztása pedig 6,6 l/100 km értéktől kezdődik, ami 10 százalékos csökkenést jelent a kifutó modellhez képest. Az opcionális Auto-Start-Stop rendszerrel felszerelt Transit Custom legalacsonyabb CO₂-kibocsátása 157 g/km, üzemanyag-fogyasztása pedig 6,1 l/100 km értéktől kezdődik, ami 13 százalékos csökkenést jelent a kifutó modellhez képest.

A Ford számításai szerint egy új, 105 lóerős Transit Custom fenntartója 130.000 kilométeres futásteljesítménnyel számolva akár 1600 eurót is megtakaríthat az üzemanyag-számlán az előző 100 lóerős modellhez képest. A várható karbantartási költségek is alacsonyabbak, mivel a szervizintervallum akár 2 év/60.000 kilométer is lehet, vagyis az egyes átvizsgálások közt akár 10.000 kilométerrel is többet futhat a Transit és a Transit Custom.

A szigorúbb Euro VI károsanyag-kibocsátási előírások betartásában a 2,0 literes Ford EcoBlue dízelmotor tökéletesített égéstere is segít, akárcsak a kipufogógázok elkülönített katalizátoros utánkezelése az AdBlue® technológiával (vizes karbamid-oldat).

Az új motorral szerelt autók vezetője a hosszú munkanapok során élvezni fogja a nagymértékben csökkentett motorzajt és az erőforrás személyautós szintű kifinomultságát. A Transit és a Transit Custom kategóriaelső menetdinamikáját még élvezetesebbé teszi az áttervezett, jobb visszajelzést adó kormánymű, valamint a kényelmesebb és jobb menetstabilitást biztosító új hátsó lengéscsillapítás.

Fejlett vezetősegítő rendszerek és járműtechnológiák

A vadonatúj erőforrás bevezetésével párhuzamosan az új Transit és Transit Custom kínálatában új, modern vezetősegítő rendszerek és járműtechnológiák is megjelennek, amelyek segítségével a vezető magabiztosabban és kényelmesebben irányíthatja járművét.

A Ford legújabb személyautóiból, például a Mondeo és az S-MAX modellekből már ismert, kamerával és radarral működő berendezések mind a Transit, mind a Transit Custom vásárlói számára elérhetők:

·         A Gyalogosészlelővel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer csökkenti a frontális ütközés és a gyalogosgázolás veszélyét, és segít a vezetőnek bizonyos típusú ütközések elkerülésében

·         Az Adaptív Sebességtartó Automatika egy előre irányuló radar segítségével tartja az előre beállított követési távolságot

·         A Közlekedési Tábla Felismerés a műszerfali kijelzőn jeleníti meg az aktuális sebességkorlátozásra, a korlátozás feloldására, illetve az előzési tilalomra vonatkozó útjelző táblákat

Mindkét új modellben az alapfelszereltség része a továbbfejlesztett Elektronikus Stabilitásvezérlés (ESC), amelynek három új, a Ford által szabadalmaztatott funkciója tovább javítja az autó stabilitását extrém forgalmi körülmények közt:

·         Az Oldalszél Stabilizálás egy új rendszer, amely a jármű egyik oldalán aktiválja a fékeket, hogy csökkentse egy váratlan oldalirányú széllökés hatását, s így a kijelölt nyomvonalon tartsa az autót

·         Az Ívmeneti Szabályozás technológia egy különleges, a Ford által kifejlesztett program, amely biztonságos és stabil sebességre lassítsa a járművet, ha a vezető túlságosan gyorsan hajt be egy kanyarba, például az autópálya-kijárat ívére

·         Az Oldaldőlés Mérséklés a motor forgatónyomatékának szabályozásával és a fékek külön-külön működtetésével akadályozza meg a jármű túlzott megdőlését

A Transit vásárlói mostantól megrendelhetik a Ford hangvezérlésű SYNC 2 csatlakozási rendszerét is, amelynek új, nagy felbontású 6 colos színes érintőképernyőjével vagy fejlett hangvezérlésével kezelhetik az audiorendszert, a navigációt és a mobiltelefonokat. A Transit Custom modellekben a korábbi 3,5 colos helyett 4 colos színes kijelző jár alapáron a SYNC rendszerhez. Az új Transit és Transit Custom modelleken az alsó hűtőrácsot díszítő új krómcsík jelzi, hogy az autót a vadonatúj Ford 2.0 EcoBlue motor hajtja.

A kényelmesebb és magabiztosabb városi közlekedés érdekében a 2016-os év későbbi szakaszáról kezdve a Transit elsőkerékhajtású változatához és a Transit Custom modellekhez hatfokozatú SelectShift automata sebességváltó is rendelhető. A gyors és sima váltásokat kínáló egység tökéletes összhangban működik a Ford EcoBlue dízelmotorral és az Auto-Start-Stop rendszerrel, ugyanakkor a kormánykerékre szerelt gombok segítségével a vezető manuálisan is kapcsolhatja a sebességfokozatokat.

A felfrissített Transit és Transit Custom vásárlói továbbra is rengeteg modellvariáns közt válogathatnak, vagyis többféle tetőmagasság és tengelytávolság, össztömeg és karosszériatípus (dobozos, kombi és duplafülkés dobozos) közül választhatják ki a számukra legmegfelelőbb kivitelt. A Transit kínálatában megtalálható az elsőkerékhajtás, a hátsókerékhajtás és az Intelligens Összkerékhajtás is, valamint az önjáró alvázas és a Minibus változat is.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.24
Itt az új törvényjavaslat.   ..
2024.04.24
Zivatarok alakulhatnak ki, az elsődleges veszélyforrást a villámlás jelenti, emellett esetenként....
2024.04.23
A japán filmtörténet, sőt, a világ egyik legsikeresebb animációs alkotása adott ihletet ahhoz az....
2024.04.23
Izgalmas és világszintű versenyeknek ad otthont a hétvégén a Balaton Park Circuit. ..
2024.04.23
A világgazdaság következő éveit, évtizedeit leginkább az elektromos autóipari forradalom határozza....
2024.04.23
A japán vállalat hivatalosan is bejelentette, hogy a jövő év végéig Thaiföldön mutatja be népszerű....
2024.04.23
A Volvo EX30 elnyerte a rangos Red Dot 'Best of the Best' formatervezési díjat. ..
2024.04.23
Kicsi a világ: szoktuk mondani, amikor egy rég nem látott ismerőssel találkozunk. De ki gondolta....
2024.04.23
Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, idén nyártól már egy hatodik kínai nagyváros,....
2024.04.23
Közel 450 kiállító több, mint 12 ezer négyzetméteren várja a szakembereket 2024. május 7-10. között....