Ford Transit

Új motort kapott a Ford Transit és Transit Custom

2016.06.14.

A haszongépjárműveket már a kétliteres Ford EcoBlue dízelmotor hajtja. A 2016 közepétől átvehető modellváltozat a magasabb teljesítmény mellett csökkentett üzemeltetési költséget kínál.

Az alapoktól újratervezett, új generációs Ford EcoBlue motor akár 13 százalékkal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztással működik, mint a most kifutó 2.2 TDCi egység; az erőforrás legalacsonyabb CO₂-kibocsátása 157 g/km*, és a motor sokkal nagyobb forgatónyomatékot ad le az alacsony fordulatszám-tartományban, ami érezhetően javítja az autók vezethetőségét. Az új, mostantól megrendelhető erőforrás szervizintervalluma akár 2 év/60.000 km is lehet a Transit és Transit Custom modellekben.

A méretcsökkentés jegyében megalkotott 2,0 literes Ford EcoBlue dízelmotor minden szempontból megfelel a Ford szigorú, haszongépjárművekre vonatkozó tartóssági elvárásainak. Az erőforrás teljesítményét 5,5 millió kilométernek megfelelő tesztüzemben vizsgálták, amelyben 400.000 kilométernyi közúti teszt is szerepelt, amit valódi haszongépjármű-felhasználók teljesítettek.

A tiszta dízeltechnológiáknak köszönhetően a motor ultra-alacsony károsanyag-kibocsátása megfelel a 2016 szeptemberében életbe lépő, szigorúbb Euro VI szabvány előírásainak, amely az Euro V szabványban megengedett szinthez képest 55 százalékkal alacsonyabb NOx-kibocsátást irányoz elő.

A vadonatúj motor mellett a Transit és Transit Custom modellekhez olyan modern vezetősegítő technológiák is megrendelhetők, mint az Oldalszél Stabilizálás és Gyalogosészlelővel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer. A 2016-os év későbbi szakaszában a vásárlók egy hatfokozatú automata sebességváltót is választhatnak a manuális egység helyett, a Transit Custom Kombi modellek pedig az új hátsó légrugózással is felszerelhetők.

A kéttonnás Transit és az egytonnás Transit Custom modellek a Ford megújult Transit-családjának legfontosabb tagjai, s a kínálatban a kisebb méretű, vadonatúj Transit Connect és Transit Courier áruszállító is szerepel. A kibővített modellcsalád sikerének köszönhetően a Ford az elmúlt hét évben hatszor lett piacvezető Magyarországon és 2015-ben – 19 éve először – a Ford lett Európa 1. számú haszongépjármű-márkája: az összesített értékesítés elérte a 280 ezres darabszámot.

Ez a növekedés 2016 első négy hónapjában is folytatódott, amikor a Transit és Transit Custom modellekből összesen 66.700 darab talált gazdára, vagyis 18 százalékkal több, mint az előző év azonos időszakában.

Tisztább, takarékosabb és kifinomultabb Ford EcoBlue dízelmotor

A vadonatúj 2,0 literes Ford EcoBlue dízel teljesen új alapokra épül. Ez az új generációs erőforrás hajtja majd a Ford jövőbeli személyautóit és haszongépjárműveit.

A legmodernebb turbótöltés, üzemanyag-befecskendezés, égésrendszer, szerkezeti kialakítás és súrlódáscsökkentő technológiák jelentős mértékben javítják a motor üzemanyag-fogyasztását, teljesítményét és finom működését, ugyanakkor olyan kiemelkedő tartósságot és alacsony üzemeltetési költségeket biztosítanak, amit a vásárlók jogosan várnak el egy Transit erőforrásától.

A 2,0 literes Ford EcoBlue motor 105, 130 és 170 lóerős kivitelekben készül a Transit és a Transit Custom számára, és mindegyik változat nagyobb teljesítményt és forgatónyomatékot kínál, mint a most kifutó 2.2 TDCi blokk. A nyomatékgörbe alsó pontján mért vonóerő is magasabb (1.250 1/perc fordulatszámon 20 százalékkal nagyobb), ami a mindennapos közlekedési helyzetekben rugalmasabban és gyorsabban rendelkezésre álló teljesítményt jelent.

A jelentős mértékű fogyasztáscsökkenés az üzemeltetési költségre is jó hatással van. Az opcionális Auto-Start-Stop rendszerrel felszerelt Transit legalacsonyabb CO₂-kibocsátása 174 g/km, üzemanyag-fogyasztása pedig 6,6 l/100 km értéktől kezdődik, ami 10 százalékos csökkenést jelent a kifutó modellhez képest. Az opcionális Auto-Start-Stop rendszerrel felszerelt Transit Custom legalacsonyabb CO₂-kibocsátása 157 g/km, üzemanyag-fogyasztása pedig 6,1 l/100 km értéktől kezdődik, ami 13 százalékos csökkenést jelent a kifutó modellhez képest.

A Ford számításai szerint egy új, 105 lóerős Transit Custom fenntartója 130.000 kilométeres futásteljesítménnyel számolva akár 1600 eurót is megtakaríthat az üzemanyag-számlán az előző 100 lóerős modellhez képest. A várható karbantartási költségek is alacsonyabbak, mivel a szervizintervallum akár 2 év/60.000 kilométer is lehet, vagyis az egyes átvizsgálások közt akár 10.000 kilométerrel is többet futhat a Transit és a Transit Custom.

A szigorúbb Euro VI károsanyag-kibocsátási előírások betartásában a 2,0 literes Ford EcoBlue dízelmotor tökéletesített égéstere is segít, akárcsak a kipufogógázok elkülönített katalizátoros utánkezelése az AdBlue® technológiával (vizes karbamid-oldat).

Az új motorral szerelt autók vezetője a hosszú munkanapok során élvezni fogja a nagymértékben csökkentett motorzajt és az erőforrás személyautós szintű kifinomultságát. A Transit és a Transit Custom kategóriaelső menetdinamikáját még élvezetesebbé teszi az áttervezett, jobb visszajelzést adó kormánymű, valamint a kényelmesebb és jobb menetstabilitást biztosító új hátsó lengéscsillapítás.

Fejlett vezetősegítő rendszerek és járműtechnológiák

A vadonatúj erőforrás bevezetésével párhuzamosan az új Transit és Transit Custom kínálatában új, modern vezetősegítő rendszerek és járműtechnológiák is megjelennek, amelyek segítségével a vezető magabiztosabban és kényelmesebben irányíthatja járművét.

A Ford legújabb személyautóiból, például a Mondeo és az S-MAX modellekből már ismert, kamerával és radarral működő berendezések mind a Transit, mind a Transit Custom vásárlói számára elérhetők:

·         A Gyalogosészlelővel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer csökkenti a frontális ütközés és a gyalogosgázolás veszélyét, és segít a vezetőnek bizonyos típusú ütközések elkerülésében

·         Az Adaptív Sebességtartó Automatika egy előre irányuló radar segítségével tartja az előre beállított követési távolságot

·         A Közlekedési Tábla Felismerés a műszerfali kijelzőn jeleníti meg az aktuális sebességkorlátozásra, a korlátozás feloldására, illetve az előzési tilalomra vonatkozó útjelző táblákat

Mindkét új modellben az alapfelszereltség része a továbbfejlesztett Elektronikus Stabilitásvezérlés (ESC), amelynek három új, a Ford által szabadalmaztatott funkciója tovább javítja az autó stabilitását extrém forgalmi körülmények közt:

·         Az Oldalszél Stabilizálás egy új rendszer, amely a jármű egyik oldalán aktiválja a fékeket, hogy csökkentse egy váratlan oldalirányú széllökés hatását, s így a kijelölt nyomvonalon tartsa az autót

·         Az Ívmeneti Szabályozás technológia egy különleges, a Ford által kifejlesztett program, amely biztonságos és stabil sebességre lassítsa a járművet, ha a vezető túlságosan gyorsan hajt be egy kanyarba, például az autópálya-kijárat ívére

·         Az Oldaldőlés Mérséklés a motor forgatónyomatékának szabályozásával és a fékek külön-külön működtetésével akadályozza meg a jármű túlzott megdőlését

A Transit vásárlói mostantól megrendelhetik a Ford hangvezérlésű SYNC 2 csatlakozási rendszerét is, amelynek új, nagy felbontású 6 colos színes érintőképernyőjével vagy fejlett hangvezérlésével kezelhetik az audiorendszert, a navigációt és a mobiltelefonokat. A Transit Custom modellekben a korábbi 3,5 colos helyett 4 colos színes kijelző jár alapáron a SYNC rendszerhez. Az új Transit és Transit Custom modelleken az alsó hűtőrácsot díszítő új krómcsík jelzi, hogy az autót a vadonatúj Ford 2.0 EcoBlue motor hajtja.

A kényelmesebb és magabiztosabb városi közlekedés érdekében a 2016-os év későbbi szakaszáról kezdve a Transit elsőkerékhajtású változatához és a Transit Custom modellekhez hatfokozatú SelectShift automata sebességváltó is rendelhető. A gyors és sima váltásokat kínáló egység tökéletes összhangban működik a Ford EcoBlue dízelmotorral és az Auto-Start-Stop rendszerrel, ugyanakkor a kormánykerékre szerelt gombok segítségével a vezető manuálisan is kapcsolhatja a sebességfokozatokat.

A felfrissített Transit és Transit Custom vásárlói továbbra is rengeteg modellvariáns közt válogathatnak, vagyis többféle tetőmagasság és tengelytávolság, össztömeg és karosszériatípus (dobozos, kombi és duplafülkés dobozos) közül választhatják ki a számukra legmegfelelőbb kivitelt. A Transit kínálatában megtalálható az elsőkerékhajtás, a hátsókerékhajtás és az Intelligens Összkerékhajtás is, valamint az önjáró alvázas és a Minibus változat is.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.10.16
A népszerű pickup 2022-es modellévű, japán belpiacos csúcsverziója nem a motorjában, hanem inkább a....
2021.10.16
Toni Piëch, a legendás Volskwagen vezérigazgató és felügyelőbizottsági elnök fia hamarosan piacra....
2021.10.16
Begyorsítja zöld törekvéseit a General Motors az USA-ban. A tervezettnél huszonöt évvel korábban....
2021.10.16
Három jármű ütközött, egy ember megsérült, az egyik autó a felismerhetetlenségig összetört. ..
2021.10.16
Harmadszor is Európa-bajnok lett a gyorsasági kamionversenyzők között Kiss Norbert, a Révész Racing....
2021.10.16
A világ egyetlen privát kézben lévő Audi R15 prototípusa most gazdát keres. Más esélyünk nem nagyon....
2021.10.16
A Volvo Cars megkezdte legújabb tisztán elektromos típusának, a C40 Recharge modellnek a gyártását....
2021.10.16
Egy szolgálaton kívüli miskolci rendőr észlelése alapján állították elő a diósgyőri egyenruhások....
2021.10.16
Minden idők legsikeresebb ralipilótája a Peugeot gazdag történelmének igazi gyöngyszemével vett....
2021.10.16
A Csongrád-Csanád megyei rendőrök újabb – a német hatóságok által körözött – 20 milliós luxusautót....