Lotus

Újabb márkákra vetett szemet a PSA-konszern

2017.02.21.

Az Opel után állítólag a Protont és vele a Lotust is megvennék.

Iparági pletykák szerint a PSA-konszern vezetői továbbra is bővíteni kívánják cégüket, miután kiderült, hogy nem csak az Opel, hanem a malajziai Proton felvásárlásán is dolgoznak. A francia gyártó kész arra, hogy az akvizíción felül egy új gyárat is építsen a Proton számára Malajziában, amivel a jelenlegi 150 ezerről akár 2 millióra is nőhetne az ázsiai márka gyártókapacitása. Ez a lépés illeszkedne a PSA által meghirdetett Push to Pass stratégiába, melynek egyik fontos pontja, hogy a cég nem akar annyira függeni az európai piactól, mint ma.

Bonyolítja az ügyet, hogy a PSA mellett a Geely, a Volvo tulajdonosa is érdeklődik a Proton iránt, igaz, a kínai gyártó állítólag beérne egy kisebb falattal is, a Proton tulajdonában lévő Lotusszal. Az angol sportautó-gyártó nem a jelenlegi pénzügyi eredményei, hanem a technológiája és a futóművek terén szerzett tapasztalatai miatt fontos a Geely-nek. A PSA-t állítólag kevésbé érdekli a Lotus, így még az is lehet, hogy megosztoznak a két márkán.


Jean-Marc Gales, a Lotus vezérigazgatója

A Protonnak mindenképp külső befektetőt kell találnia, mert nagyon rossz pénzügyi helyzetbe került. Hat hónappal ezelőtt a kínai kormány mentette meg a csődtől a céget. A Proton jelenleg egy nagy maláj konglomerátum, a DRB-Hicom birtokában van, a cég már tavaly bejelentette, hogy eladná a Lotust azért, hogy az árából megmentse a Protont. Ekkor a PSA mellett a Renault és a Suzuki is érdeklődését fejezte ki a Proton iránt.

Hat évvel ezelőtt hasonlóan csődközeli helyzetbe került a Proton, abból a helyzetből az jelentette a megoldást, hogy eladták a többségi tulajdonát a DRB-Hicomnak. A Lotus jövőjét is ez a lépés biztosította be. Egyébként az angol gyártó utáni érdeklősére magyarázat lehet a szaktudásán kívül az a tény is, hogy 20 év után először tavaly tudott nyereséget termelni. A Lotus modellpalettája mindazonáltal régi típusokból áll, az új Elise-re 2020-ig, a beígért szabadidő-autóra még többet kell várni.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....
2024.04.19
A Mazda Motor megkezdte a MAZDA MX-30 e-SKYACTIV R-EV európai modelljének sorozatgyártását a....