Alternatív közlekedés

A városházáról könnyű azt üzenni: „Menj biciklivel!”

2022.05.05.

Könnyű azt mondani, hogy „csökkentsük a mobilitási szektor környezeti hatását”. A céllal önmagában mindenki egyetért: még a legbuzgóbb autós sem állíthatja, hogy inkább egy forgalmas és szennyezett várost részesít előnyben a forgalmi dugók és szmog nélküli metropoliszokkal szemben. Az elhatározás és a cselekvés között azonban még mindig nagy a szakadék – írja a quattroruote.it.

A polgármesteri hivatalokból könnyen ki lehet üzenni: "Menj biciklivel!" A probléma az, hogy a két kerék nem mindig helyettesítheti a négyet. Az ördög a részletekben bújik meg. Ez vegytisztán kiderül az olasz Ipsos közvéleménykutató-intézet felméréséből.

Az Ipsos által a Greenpeace megbízásából végzett felmérés szerint Rómában a válaszadók 55%-a nyilatkozott úgy, hogy hetente legalább három-négy alkalommal használja az autóját. Ugyanez az eredmény a dél-olaszországi Bariban. Majd Palermo, Torino és Genova következik, csökkenő értékekkel. Milánóban 43%, Pisában 40%, Genovában pedig 37% ez az arány.

Az autójukhoz ragaszkodókl kedvét nem szegik sem az útfelbontások, sem a dugók, sem a parkolóhiány. Még mindig nagyon kevés autótulajdonos képes fontolóra venni és főleg előnyben részísíteni az alternatív közlekedési módokat.

A helyi tömegközlekedés használatát illetően Milánóé az elsőség. Az észak-olaszországi nagyváros lakóinak többsége hetente több mint 3-4 alkalommal utazik busszal, villamossal vagy metróval: tízből négyen használják gyakran a tömegközlekedést. A másik véglet a szicíliai Palermo, ahol 100 főből csupán 8 hajlandó tömegközlekedéssel utazni.

Mivel lehetne ösztönözni az olasz városlakókat, hogy tömegközlekedésre váltsanak vagy legalábbis gyakrabban használják a villamosokat, a buszokat és a metrót?

A "személy szerint kevesebbet használná-e az autót, ha…" kérdésre egyebek között ezek a válaszok születtek

- ha tömegközlekedési eszközök gyakrabban közlekednének még éjszaka is

- ha olcsóbb lenne a közösségi közlekedés

- ha kevésbé zsúfoltak lennének a járművek

- ha a külvárosokat egyszerűbben el lehetne érni

A kerékpárutak kihasználtsága még mindig nagyon alacsony. Ugyanez érvényes a közösségi járműmegosztó szolgáltatásokra (autó, kerékpár, robogó vagy roller).

A pisaiak 35%-a, a bariak 27%-a és a genovaiak 25%-a egyáltalán nem fogékony az autóhasználat csökkentése iránt. Nápolyban ez az arány 14%-ra, Torinóban 13%-ra, Milánóban 12%-ra és Rómában 9%-ra csökken.

Az autóhasználat csökkentésével szemben a túlnyomó többség azonban azzal érvel: „Szeretném, de képtelen lennék megszervezni az életemet”.

Lehet őket hibáztatni?

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.09
Globális terjeszkedés új márkával, modellparádéval, hyperversenyautóval. ..
2025.12.09
A forgalom-ellenőrző járőrök 11 perc különbséggel kétszer is bemérték ugyanazt a személygépkocsit....
2025.12.09
Az újenergiás autók (NEV) kínai piaca erős, a verseny egyre kiélezetebb, de aligha jelent veszélyt....
2025.12.09
Milan Nedeljković lesz a BMW AG igazgatótanácsának új elnöke. A müncheni központú vállalatcsoport....
2025.12.09
Egy különleges, négynapos utazás, ahol a luxus, a kaland és a Lamborghini vendégszeretete....
2025.12.09
A karácsonyi lézerfények veszélyeztethetik a légi közlekedést, a nem biztonságos termékek vásárlása....
2025.12.09
A Lexus újraértelmezi az LS betűszót. Jelentése többé nem „Luxury Sedan”, hanem „Luxury Space”,....
2025.12.09
Újranyitja marosvásárhelyi bázisát és márciustól kilenc új célállomásra indít járatot a Wizz Air -....
2025.12.09
Kigyulladt egy kamion az M5-ös autópálya Szeged felé vezető oldalán Hernádnál, ezért a sztráda....
2025.12.09
A benzines csúcsmotorral is kipróbáltuk a BMW 2-es Gran Coupét. Jó utazóautó igényes ügyfeleknek. ..