autóteszt

Városi játékautó extrákkal: a Honda Jazz Crosstar volánja mögött

2021.04.23.

A japán gyártó tavaly rukkolt elő a Honda Jazz negyedik generációjával, amely ma már csak hibrid verzióban érhető el. A modell sportosabb, terepjárós verzióját kaptam meg tesztre, a Crosstart, amely babakék külsejével rögtön belopta magát a szívembe. Hiába, nekünk női sofőröknek a csinos külső legalább olyan sokat számít, mint a belső, egy autó esetében is.

A Honda Jazz Crosstar nem egy tipikus modell alkat, már ha a szépségversenyek világát vesszük alapul. Mégis pisze orrával és nagy szemeivel, amelyek mögött egy-egy LED-es lámpa rejlik, egyfajta báj lengi körbe az autót. A viszonylag kicsi légbeömlők mögött hibrid hajtású motor rejlik, amely rendkívül gazdaságos vezetést tesz lehetővé, 5,5 liter körüli átlagfogyasztással.

A Honda Jazzhez képest (erről ITT írtam) a Crosstar marconább külsőt kapott, de ez ne tévesszen meg senkit. Az autó továbbra is városi közlekedésre való inkább, és nem terepre. Az első és legszembetűnőbb dolog, amikor beültem az autóba az a kétküllős kormány volt. Nem egy megszokott megoldás, de nagyon egyszerű használni és kézre is állt. A tervezők a modell megalkotásakor figyeltek arra, hogy jó minőségű anyagokat használjanak az autó belsejében. Okos húzás a Hondától, hogy a könyöktámasz puha borítást kapott, ami a karunk megpihentetésére különösen kényelmes megoldás.

A műszerfal tetején végifutó hosszú és széles deszkának, ami maximum pakolásra alkalmas, sok értelme nincsen. Már csak azért sem, mert a Crosstar belseje egy csomó praktikus rekesszel van ellátva. A legjobban a műszerfalba beépített pohártartó tetszett, amibe mind egy kulacs, mind egy elviteles pohár belefér. Ráadásul pont a klímarács előtt található, így a nyári melegben az italok hűtéséről is tökéletesen gondoskodik. Ezen kívül pakolhatunk a műszerfalból felnyíló rekeszbe, a kesztyűtartóba és a váltó előtti tálcába is, úgyhogy minden apróságnak megvan az autón belüli helye.

A Honda infotainment rendszere könnyen kezelhető és jól átlátható. Ami nekem pluszban tetszett benne, hogy a hangerő és klíma szabályozó gombot manuálisan tekerhetjük a kívánt szintre, így nem kell attól tartanunk, hogy egy hirtelen manőver közben megcsúszik az ujjunk az érintőképernyőn. Az autó meglehetősen kicsi, ám mégsem volt klausztrofóbiás érzésem benne, sőt. A fejem és a tető fölött meglehetősen nagy a tér, csakúgy mint a hátsó üléseken, ahol utasként kényelmesen el lehet férni. Teszteltem ezt a funkcióját is, elvittem a barátaimat vele egy körre. 

A Honda Jazz ajtói hátul 90 fokban nyithatóak, ami könnyű a be-és kiszállást tesz lehetővé. A hátul ülők a telefonjaikat USB porton keresztül is tudják tölteni, míg a készüléket az ülés zsebekbe rejthetik, ami apróság, de jár érte a piros pont. A kisautó létére a Jazz nagyobb csomagok szállítására is alkalmas. Alapjáraton a csomagtartója 304 literes, ami a hátsó ülések ledöntésével 1205-re növelhető. De van még egy szuper lehetőség, ha nem a csomagtartóba szeretnénk pakolni. A hátsó üléseket fel is tudjuk hajtani, mint a moziszékeket, ezzel szintén jelentős mennyiségű helyet kapunk.

Beszéljünk a vezetési élményről és a biztonságról, hiszen ezek egy autó fontos, hanem nem a legfontosabb ismérvei. A Honda Jazz Crosstar a hibrid hajtásnak köszönhetően nagyon halk, főleg tisztán, elektromos üzemmódban. Arra egyébként nincs lehetőség, hogy átkapcsoljunk a benzin és elektromos motor között, ezt az autó magától megoldja helyettünk. Vezetés közben, amikor a benzinmotor üzembe lépett, akkor sem éreztem rezgést a motortérből, városi környezetben a zajkomfort teljesen rendben van. Autópályán azonban már érezhető volt az erőlködés. 130 km/h sebességre nehezen gyorsul fel és érezni is, hogy nem erre lett kitalálva, hanem inkább a városi 50-60 km/h tempóra. Az autóból jól ki lehet látni a mindössze 5 cm A oszlopnak köszönhetően és a parkolóradar képe is meglehetősen pontos. 

A Honda Jazz Crosstar mindenféle okos vezetéstechnikai rendszerrel van ellátva, amelyek a biztonságos közlekedést szolgálják, beleértve a térd-és első ülés közötti légzsákokat is. Az adaptív tempomatot és vészfékező rendszert szerettem, azonban a sávtartó funkciót nem sikerült jól kifejleszteni. Országúti vezetésnél, ahol a felezősáv nem pontosan felfestett, vagy kátyúkat kell kerülgetni, ott az autó pánikrohamot kap. Folyamatosan csipog és villog a műszerfala, ráadásul a kormányt nem egyszer úgy megrántotta a kezem alatt, hogy csak határozott ellenkormányozással tudtam az úton maradni. Ez az idegesítő funkció városi környezetben nem jön elő, de ha valaki hegyi vagy rosszabb minőségű utakra készül, akkor számoljon vele és kapcsolja ki.

 

A Honda Jazz Crosstar a túlbiztosítás ellenére jól vizsgázott és egy szerethető kisautó lett, amelyet játszi könnyedséggel veszi a városi akadályokat. Bár az ára borsos, és viszonylag szűk szegmenset céloz meg, de tökéletes választás lehet azoknak, akik szeretnék, ha egy autó gondoskodna róluk és nem fordítva, gazdaságos, környezetkímélő és biztonságos módon.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.09.19
Még csak ismerkedünk a villanyautókkal, gyűjtögetjük a tapasztalatokat – például arról, hogy....
2021.09.19
A védelmi ipari szakképzés infrastrukturális feltételeit teremti meg a Zalaegerszegi Szakképzési....
2021.09.19
Facebookos ismerőseinek akart dicsekedni sportkocsijával egy 70 éves olasz autós, ehelyett a....
2021.09.19
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Megyünk egy kört? ..
2021.09.19
A Müncheni Autószalonon bemutatott Cupra Tavascan Extreme E Concept az idén indult Extreme E....
2021.09.19
A napenergiával közlekedő és működő lakóautó prototípusának neve Stella Vita, és egy 17....
2021.09.19
Üzembe helyezte a hétvégén az ausztriai Villachban 1,6 milliárd eurós beruházással készült....
2021.09.19
A J.D. Power közvélemény-kutató intézet arra kérte az új autók tulajdonosait, hogy értékeljék,....
2021.09.19
Fokozott közlekedésrendészeti és mélységi migrációs ellenőrzést tartottak az autópálya Szabolcs-....
2021.09.19
Tedd le az autót, és válts aktív közlekedési formára! Tippek az Európai Mobilitási Hét alkalmából....