Ford

Verhetetlen a Ford 1,0 literes EcoBoost motorja

2015.06.22.

Egy apró benzinmotor – amit rendkívül alacsony üzemanyag-fogyasztása és meggyőző teljesítménye miatt az autósok Európa-szerte megkedveltek – négy év leforgása alatt immár nyolcadszor nyerte el az Év Motorja címet.

A Ford 1,0 literes EcoBoost erőforrást már a negyedik egymást követő évben választották meg a “legjobb 1,0 liter alatti lökettérfogatú motornak”. A 35 ország 87 autós szakírójából összeállított zsűri a vezethetőség, a teljesítmény, az üzemanyag-fogyasztás, a kifinomultság és a technológia mérlegelése után a Ford motorját találta kategóriája legjobbjának. Az 1,0 literes EcoBoost tavaly a világ első motorja lett, ami zsinórban háromszor is elnyerte az Év Motorja címet, 2012-ben pedig a „Legjobb Új Motor” titulust is megszerezte.


Az európai piacon tíz modell kínálatában is szerepel az 1,0 literes EcoBoost egység, amit 2014-ben minden ötödik Ford vásárló megrendelt új autójához, sőt a Fiesta esetében ötből két vevő választotta ezt a blokkot. A már bevált megoldások mellett a Ford most új módszerrel, a henger-lekapcsolás technológiájával kísérletezik, hogy még kedvezőbbé tegye az erőforrás üzemanyag-fogyasztását.

– Az 1,0 literes EcoBoost átformálta a kisméretű benzinmotorok szerepét az autóiparban, és bár egyre több vetélytársa akad, büszkék vagyunk arra, hogy továbbra is kategóriája legjobbjának bizonyult – fogalmaz Joe Bakaj, a Ford Európa termékfejlesztési alelnöke. “E motor megalkotásában hatalmas szerepet játszott a vállalatunkra jellemző újító szellemiség, aminek révén a Fordnál sosem szünetel az új erőforrások fejlesztése.”


A Ford tervező partnerével, a Schaeffer Group vállalattal közösen tesztel egy új, kettős tömegű lendkereket, ami még szélesebb terhelés- és fordulatszám-tartományban teszi lehetővé a hengerlekapcsolást, emellett pedig minimumra csökkenti a zaj és a vibráció szintjét. Az aacheni Európai Kutató és Innovációs Központ mérnökei már közúti teszteken vizsgálják a technológiát, amelyek révén akár 6 százalékos fogyasztáscsökkenés is elérhető.

– A hengerlekapcsolás még az erőteljes méretcsökkentés eredményeként megalkotott motorok – például az 1,0 literes EcoBoost egység – esetében is látványosan csökkentheti az üzemanyag-fogyasztást – mondta el Carsten Weber, a Ford Európa fejlett hajtásláncokért felelős menedzsere. “Márpedig az autók hajtására használt új belsőégésű motorok fejlesztése során elsőrendű szempont a fogyasztás mérséklése.”

A Ford európai üzemeiben (a németországi Kölnben és a romániai Krajovában) gyártott, 100, 125 és 140 lóerős változatban készülő 1,0 literes EcoBoost motorokkal hajtott Ford-modellek ma már a világ 72 piacán kaphatók.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
A világ legsikeresebb üzleti limuzinjának nyolcadik nemzedéke maradéktalanul meggyőzte a nemzetközi....
2024.03.29
Több szempontból is sokat fejlődött és ezért pozitívan értékeli a Formula 4 Winter Series-ben....
2024.03.29
- A nehéz-tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a húsvéti hétvégén összesen 72 órán át lenne....
2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....
2024.03.29
A magyar rendőrök a francia hatóságok által körözött járművet foglaltak le Csanádpalota autópálya-....
2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....