Toyota Tundra

A versenypálya lesz az otthona az új Toyota pickupnak

2021.09.29.

Alig néhány nappal a vadonatúj Tundra platós kisteherautó világpremierje után a Toyota bemutatta annak versenyváltozatát. A Toyota Tundra TRD Pro nem teherhordásra, nem is kempingezésre született: körpályán fog versenyezni, az Amerikában rendkívül népszerű NASCAR Truck Series bajnokságban.

Minden porcikájában új konstrukcióként mutatkozott be idén szeptemberben a Toyota Tundra harmadik generációja. Az innovatív GA-F platformra épülő modell a tradicionális létraváz teherbírását ötvözi a Toyota személyautóinál alkalmazott, ultramodern padlólemez jellemzőivel. Így kerülhettek előre mutató hajtástechnológiák, fejlett biztonsági és vezetőtámogató rendszerek, valamint élvonalbeli szórakoztató funkcionalitás az autóba, és persze így kínálhat a Tundra a műfajban megszokottnál kiegyensúlyozottabb vezethetőséget.

A Toyota Tundra TRD Pro elnevezésről azonban valami egészen más jut eszébe a sportrajongóknak: az a versenyautó, amivel Észak-Amerika talán legérdekesebb körpályás bajnokságában vesz részt a Toyota. A NASCAR Truck Series negyed évszázados múltra tekint vissza, és bár a Toyota Tundra először 2004-ben vett részt a bajnokságban, azóta rendkívül sikeresnek bizonyult. Pilótái az évek során nyolc egyéni és tizenegy konstruktőri bajnoki címmel gazdagították a Toyota dicsőségfalát, és az idei szezonban, a tizenkettedik konstruktőri elsőség felé vezető úton megszerezték a kétszázadik futamgyőzelmüket.

A Toyota Tundra TRD Pro az új generációs modell minden fontos stíluselemét magán viseli, az integrált LED-sorral tagolt, speciális körvonalú hűtőmaszktól kezdve a LED-es fényszórókon át a sötétített tetőoszlopokból adódó, „lebegő” kabintetőig. Ezt a szabályrendszer frissen bevezetett módosítása teszi lehetővé; korábban jóval kevesebb közös vonást fedezhettünk fel az utcai és a verseny-Tundra megjelenése között.

Noha a NASCAR Truck Series korai futamain, az 1990-es évek derekán valódi terep-versenyautókból átalakított modellek indultak, a széria mostanra teljesen más irányt vett, és csak a modellek megjelenésében idézi a platós teherjárművek világát. A Tundra TRD Pro, mint a szériában induló összes versenyautó, egységes műszaki előírások szerint épült.

Alapját ennek fényében egy biztonsági bukókeret köré erősített acél csőváz adja, erre erősítik az utcai modellt idéző idomokat. A 2022-es évadra különösen ügyeltek arra, hogy minél nagyobb legyen a hasonlóság a versenyautó és a szalonokban megvehető modell között.

Ami a hajtásláncot illeti, az 5,86 literes, V8-as szívómotor legnagyobb forgatónyomatéka 700 Nm, a csúcsteljesítmény 700 lóerő körüli, de egyes futamokon kb. 450 lóerőre korlátozzák – ennyi erővel egyébként az utcai Toyota Tundra 3,5 literes i-Force Max hibrid hajtásláncát is beépíthetnék az autóba, hiszen az 443 lóerőt és 790 Nm forgatónyomatékot ad le.

Az elementáris erőhöz mindössze másfél tonnás menetkész tömeg társul; a sebességváltó négyfokozatú, manuális egység. A NASCAR Toyota Tundra TRD Pro 2022. február 28-án, a szezonnyitó Daytona-i futamon áll először rajthoz.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.08
A klasszikusok átka, vagy dicsérete, hogy sok utánzójuk akad, olykor még az utánzókat is utánozzák....
2025.12.08
Maradna a kétéves vizsgáztatási ciklus a tíz évnél idősebb autóknál is - közölte az Építési és....
2025.12.08
Az Osztrák Posta Bécsben üzembe helyezte 6000. elektromos járművét, egy Fiat e-Scudót. A vállalat....
2025.12.08
A SEAT & CUPRA két belső előléptetést jelentett be, amelyek tovább erősítik a vállalat....
2025.12.08
A Magna elektromos autókat fog gyártani a kínai GAC gyártó számára grazi üzemében – ezt a gyártó....
2025.12.08
Biatorbágy közelében, Hegyeshalom felé nagy a torlódás - írja a Katasztrófavédelem. ..
2025.12.08
Ukrán oldalon fennálló áramszünet miatt szünetelt a határforgalom a nagyhódosi közúti....
2025.12.08
A pozsonyi rendőrség december 3-án, szerdán egy közlekedési szabályokból tartott elméleti vizsga....
2025.12.08
Közel 100 nappal első Forma–1-es futama előtt az Audi már ízelítőt adott abból, milyen lesz a márka....
2025.12.08
Magam sem gondoltam volna, de néhány apró kellemetlenségtől eltekintve meglepően gördülékenyen....