Forma 1

Vettel: Szerencsénk volt, a Mercedes még jobb nálunk

2018.03.26.

Sebastian Vettel elismeri, szerencséjüknek köszönhetik, hogy győzelemmel kezdték az új idényt, és azt is, hogy nem elég jó még a Ferrari.

Az első kiállásokig nem az volt a kérdés Sebastian Vettel számára, lehet-e esélye Lewis Hamilton ellen a futamgyőzelemre, sokkal inkább az, Kimi Räikkönen elé tud-e kerülni. A második helyről induló finn jobban rajtolt nála, és az első etapban egy kicsit el is lépett tőle, miközben ő küszködött az ultralágy gumikkal. Csakhogy miközben a finnél elévágással próbálkozott a Ferrari, Vettel etapját elnyújtották, és végül ez alapozta meg sikerét.

A német a 25. körben, virtuális biztonsági autós fázis alatt állt ki. Közvetlenül előtte 13 másodperc volt az előnye Hamiltonnal szemben, ám miközben a boxban normál körülmények között 23 másodpercet veszítenek, a tempó visszafogásával ennél jóval kisebb veszteséget kellett elszenvednie. - Nem is kérdés, hogy szerencsénk volt a biztonsági autó időzítésével, de az is igaz, hogy a múlt évben több alkalommal mi húztuk ilyenkor a rövidebbet. Most a kezünkre játszott, és ez volt a kulcs a győzelmünkhöz – ismerte el Vettel.

Elsőre maga sem látta át teljesen a helyzetet. „Csak miután az élre kerültem, vált világossá számomra, mi is történik. Előtte Lewis volt a leggyorsabb, és abból kovácsoltunk előnyt, hogy a kiállás így fele a kkora időveszteség volt. Amikor megérkezett a biztonsági autó, tele voltam adrenalinnal, mert ezért imádkoztam, és megkönnyebbültem, hogy össze is jött.”Mint mondta, a hajrában Hamilton nyomása ellenére sem aggódott igazán. „Amikor az élen álltam, már eléggé biztos voltam a dolgomban. Tudtam, hogy milyen nehéz előzni itt, a gumijaim pedig frissebbek voltak.”

Vettel nem érzi úgy, hogy lopták volna ezt a győzelmet. „Lewis mindent az irányítása alatt tartott, de most mi voltunk a szerencsések, és ezt el is fogadjuk. Az autónk nem tökéletes még, de a kezdés jó volt, és ezzel a lendülettel várhatjuk Bahreint.” Azt azonban ő is belátja, hogy a biztonsági autó nélkül nemigen lett volna esélyük. „Lewis gyors volt az első és a második etapon is, én az elején kicsit küszködtem, ami miatt el tudtak húzni tőlem. Ez nem volt betervezve. A második etapon, a lágy gumin már jobbnak éreztem az autót. Lewis a végén nagyon keményen próbálkozott, de elég közel sosem került hozzám ahhoz, hogy előzést kíséreljen meg. Nem könnyű előzni ezen a pályán. Korábban ez is ellenünk volt, de most nekünk segített.”

A szerencséjük elismerésével párhuzamosan a négyszeres világbajnok a helyzetüket is reálisan szemléli. „Ha megnézzük a hétvégi különbségeket, elmondható: nem vagyunk még igazán a Mercedes szintjén. Tudjuk, hogy nem értünk célt, hiszen a leggyorsabbak akarunk lenni. Tavaly jobb volt a tempónk a Mercedeséhez viszonyítva, nyomás alá tudtuk helyezni őket. Még ha akkor is Lewis vezetett, kényszeríteni tudtuk őket a korai kiállásra, és ebből profitáltunk. A sebességünknek köszönhettük. Ma nem volt meg ez a tempónk.”

- Annyira viszont voltunk gyorsak, hogy előttük tudjunk maradni, hogy szoros legyen, hogy próbálkozhassunk, és az is igaz, hogy mögöttünk sem alakult ki vonat, tehát nem volt rossz a tempónk. Az autóban nagy potenciál van, de még kicsit küszködünk vele. Még van házi feladatunk. Az autó egyensúlya nem tetszik teljesen. Tudom, hogy mit várok az autótól, hogy milyen legyen a kanyarodás megkezdésekor, a fékezéskor, de még nem ideális a helyzet. Nincs dráma, így is boldogulunk, de ha megoldjuk ezeket, sokkal magabiztosabbá válhatunk, és már az nagy különbséget eredményezne - hangsúlyozta

Vettel ennek kapcsán kiemelte, a szeles időben nem segített ez a bizonytalanság. „Ha bízol az autódban, akkor egy pillanatig sem kell ezen gondolkodnod, csak nyomod a gázt és csinálod, amit kell.” Vettel pályafutása 48. sikerét aratta, a 3.-at Ausztráliában, s a 100. dobogós helyezésével 2017 után másodszor is győzelemmel indította szezonját, amivel bajnoki éllovasként érkezik Bahreinbe.

Forrás: m4sport.hu

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.20
Rendkívül izgalmasan alakul a rali-vb szezon második aszfaltos versenye, ugyanis még Ogier is....
2024.04.20
Megközelítette az 1500-at a hazánkban a tavaly eladott kínai autók száma és ebbe nem számoltuk bele....
2024.04.20
Azt gondolta, jó ötlet felmászni a méregdrága szupersportkocsira. ..
2024.04.20
A negyedik helyről rajtoló Max Verstappen, a Red Bull címvédő és háromszoros világbajnok....
2024.04.20
Németországnak nem sikerült elérnie kitűzött klímaterveit, úgyhogy egészen szokatlan tervekkel....
2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....