Lada

Vicces zsaru vegzált Lada Vestást

2017.03.19.

Száguldozás és kisebb rendőri üldözés után „menekült” az óbudai Lada szalonba az első Vesta.

Kék fény, sziréna és füstfelhő                                                                   A szerző fevételei

Nem lacafacázott és rövid rendőri üldözés után Ormos Péter habozás nélkül felhajtott a színpadra. Bár nagy volt a szirénázás és vakítóan villogtak a kék lámpák, de nem volt ok a félelemre, mert az egész egy kisebb show része volt, méghozzá a legújabb Lada premierjén. Mert így érkezett Magyarországra az orosz márka legújabb modellje, a Vesta. Az üldöző autó egy veterán kocka Lada volt, mely egészen a szalon bejáratáig üldözte a piros főszereplőt.

A meglepett közönség még azt is láthatta a füstfelhőben, hogy miután a két jármű megállt a szalonban, a járőrkocsiból két rendőr ugrott ki és igazoltatta a piros Vesta vezetőjét, aki az egyenruhások állítása szerint jóval száz feletti tempóval száguldott keresztül a városon.

Show time

Ez persze csak a műsor miatt olvasták Ormos Péter fejére, aki humorosra faragott autóvezető kontra zsaru vita keretében mutatta be a Lada szalon színpadán a Vestát. A zsaru szerepét a rögtönzéseiről híres humorista Badár Sándor játszotta egy ex-rendőr társaságában. Utóbbi Cservölgyi Tibor, aki jelenleg is lopott kocsik felkutatója, egyszerűbben fogalmazva autóvadász, aki hibátlan állapotú és 1994-es évjáratú 2107-es Ladával is beszállt a show-ba. Ja, és mostanság egy másik Ladát is restaurál.

A profira sikeredett premieren a kétkedőket is meggyőzték az éves eredmények és persze a Vesta sem okozott csalódást, mert ahogy a Duna-Autó szakemberei többször hangsúlyozták, a Lada Hungary sikersztori, nem véletlenül Magyarország az orosz márka második legnagyobb piaca, miközben az új modelleket már tíz országba exportálják.

Reményeken felül

Nagyon mozgalmas volt az elmúlt évünk. Visszahoztuk a Ladát a hazai piacra, kiépítettük és az induláshoz képest hétről húsz kereskedésre növeltük országos hálózatunkat és több autót adtunk el, mint amire legmerészebb álmunkban számítottunk, nyilatkozta az Autószektornak Markó Zoltán, a Lada Hungary projektigazgatója., aki elmondta, hogy az új generációs Lada Vestával egy nagyon jól felszerelt, modern és stílusos autó érkezett kitűnő áron, amivel meglepetéseket fog okozni idén is. Az Izsevszkben gyártott Vestából 2015 novembere óta eddig 55 ezer kelt el.

A márka magyarországi visszatérése 2015 decemberében történt, a bemutatott első hivatalos darab egy fehér Kalina volt, ami először tesztautóként szolgált, majd a Duna-Autó ajándékaként egy rászoruló családhoz került.

Debreceni 4x4-es

Az eladott első új Ladát, egy 4x4-est Debrecenben adták át, egy hónap múlva már a századik, néhány hónap után pedig ezredik is magyar rendszámot kapott. Pataki András vevőszolgálati igazgató a Lada gyári tesztpályáján és magyar utakon is vezette már a Vestát, ami jól teljesített itthon is. Itthon eddig 1200 Ladát helyeztek forgalomba, de már 1600 autó kiszámlázásánál tartanak. A Duna-Autónál abban reménykednek, hogy a Vesta itthon is sokat dob majd az értékesítésen.

A premieren az autót bevezető Ormos Péter többször is hangsúlyozta, hogy a Ladák megérik a pénzüket és jó érték-arányt képviselnek, amit minőségük és áruk is igazol. A Grantával a B szegmensben sikerült 2 millió forintnál olcsóbb, a Vestával pedig a C-szegmenseben 3 millió forintnál olcsóbb autóval a magyar új-autók piacára lépni. Ráadásul az első 200 Pioneer jelzésű Vestához a gyári 3 év garancia mellé plusz 2 év kiterjesztett garancia jár.

X-design

Szóval a magyar piacra is megérkeztek az első Vesták, amikkel a Lada felsőbb osztályba lépett, hiszen a B-szegmensű Granták után a C-szegmensben is indul a vevőversenyért az orosz márka, mely már egyáltalán nem idézi a klasszikus szovjet modelleket. Az új generációs Ladák már a Renault-Nissan csoport égisze alatt készültek, formatervezőjük a Mercedesnél és Volvónál is sikeres brit Steve Mattin. X-design formájával és felszereltségével a Vesta egyértelműen az európai piacot célozza, de az biztosan elnyűhetetlenül orosz maradt a motorja. Jól bírja a rossz utakat, de még a terepet is, ezt garantálja a Renault futómű orosz adaptációja, melyet a helyi utakhoz erősítettek: harminc centiméteres gázlómélységgel is megbirkózik a Vesta, mely ilyen mély vízben való autózás után sem veszti el a garanciát és mínusz 35 fokban is biztosan elindul. A korabeli filmcímet idézve igazi orosz csoda a gép, mert miközben takarékosabb, erősebb és nyomatékosabb is lett a motor, hála az orosz mérnököknek.

Négy felszereltségi szintet kínál, az alap Standard, a nagyon magasan felszerelt Comfort és a navigációval és tolatóradarral ellátott Lux, amely igény szerint robotizált váltóval is rendelhető. Minden változat 1,6-os, 105 lóerős benzines Lada motorral érhető el, a Vestákhoz a többi modellhez hasonlóan három év kilométer korlátozás nélküli garancia és országos Lada Asszisztencia is jár, előbbi igény esetén öt évre is bővíthető.

Árak:

VestaSedan Standard 2,999 millió Ft

Vesta Sedan Comfort 3,499 millió Ft

Vesta Sedan Lux 3,899 millió Ft

Vesta Sedan Lux AMT 4,149 millió Ft

Lada Vesta műszaki adatok

Motor; 1,6 l/105 LE benzines

Hosszúság; 4410 mm

Szélesség;1674 mm

Magasság; 1497 mm

Tengelytáv;2635 mm

Csomagtér; 4800 liter

Tömeg; 1250 kg

Vegyes fogyasztás; 6,1 l/100 km

CO2; 138 gr/km

V.max; 180 km/ó

Globális referencia Óbudán

A Duna Autó nemcsak az egyetlen nem gyári kereskedés lett, de egyben pilot-projekt is, mert a Budapesten felépült szalon és szerviz referenciaként szolgál a többi dílernek is. Szigorúak a gyári kritériumok: valamennyi európai szalonban a Zay utcaival azonos anyagokat használva és természetesen megújult Lada jelvénnyel díszítve. A 150 millió forintos és 350 négyzetméteres létesítménybe még éppen befért az első lépcsőben forgalmazásra kerülő kilenc modell mellé a Vesta.

Lada krónika

A Fiat 124-esből fejlesztett 2101-es modell első példánya 1970. április 19-én gördült le a szalagról a Volga Autógyárban, melynek termékeit kezdetben a nyugati piacokon Lada, a szocialista országokban Zsiguli jelvénnyel forgalmaztak.

Togliattiban 1973-ban 660 ezer autó készült, a milliomodik Zsiguli 1973 decemberében, a 25 milliomodik 2008. június 11-én, a 26 milliomodik 2010. augusztus 9-én gördült le a másfél kilométer hosszú szalagról. 2013-ban 761 ezer, 2015-ben 368 ezer autó készült az AvtoVAZ-nál, ebből két éve 506 ezer, tavaly pedig 375 ezer Lada jelvényes, a többi Renault, illetve Nissan logós volt.

Zsigulik nálunk

Magyarországra 1971-ben érkezett az első Zsiguli, Debrecenben adták át, alig négy évre már a százezredik Zsigulit vehette át a Bakony művek egyik dolgozója, az eseményről a tévé híradóban is megemlékeztek. 1977-ben megjelent a magyar piacon a Niva, mely a gyár legnépszerűbb modellje lett, majd 1984-ben a jóval korszerűbb és immár első-kerékhajtású Samara, melynek motorját a VW Braunschweig-i leányvállalata fejlesztette. 1996-ban mutatták be a 2110-est, melyből már kevés kelt el itthon. 2004-ben érkezett a Kalina, 2007-ben a Priora, 2011-ben pedig megjelent a Granta, melyet Európa legolcsóbb autójának szántak, 2015-ben pedig elindult a Vesta forgalmazása, mely az első tavaszi napon megérkezett a magyarországi kereskedésekbe is.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....