Hamburg

Világpremier Hamburgban: VW ID.Buzz

2022.03.15.

1950-ben kezdték el gyártani a VW Bullit, amely a szabadságot, a függetlenséget és az érzelmeket jelentette akkoriban. A gének tovább élnek az ID.Buzzban – hangzott el azon online világpremieren, amelynek keretében bemutatkozott Hamburgban az öt üléses Buzz, illetve annak áruszállító változata, az ID. Buzz Cargo.

Ötszemélyes az ID.Buzz, a Cargo pedig két euro raklapnyi anyagot képes tárolni és szállítani.

Ralf Brandstätter, a Volkswagen személyautó márka  vezérigazgatója úgy fogalmazott, „az ID. Buzz az elektromos korszak igazi ikonja. Egy olyan autó, amelyet csak a Volkswagen tud gyártani. Az ötvenes évek érzései tovább élnek, már ami a szabadságot, a függetlenséget és az érzelmeket jelentik. Ezek azonban a mi kor viszonyainak megfelelően társulnak az emissziómentességgel, a fenntarthatósággal, a hálózatba kapcsolt rendszerekkel és magukban foglalják az önvezetés lehetőségét.

Az ID. Buzz májustól rendelhető, az első példányok szeptemberben kerülnek a vásárlókhoz. Bár a Volkswagen hivatalos árakat még nem közölt, német lapértesülések szerint az ötszemélyes változat 55 ezer eurótól indul, az áruszállító Cargo verzió pedig 48 ezer eurónál kezdődik.

Hátul is kényelmes az ID.Buzz

A Volkswagen és a Volkswagen Haszonjárművek digitális világpremieren elmondták, az ID. Buzz a tisztán elektromos hajtású ID. család eddigi legemocionálisabb tagja, amely egyedi formatervével, innovatív technológiájával és progresszív fenntarthatóságával az 1950-es legendás Volkswagen Bulli, vagy T1 néven is ismert modell DNS-ét viszi tovább.  Az ID. család többi modelljéhez hasonlóan az elektromos meghajtású sokoldalú jármű a Volkswagen modulrendszerű elektromos hajtáskoncepció (MEB) platformjára épül. A padlóba épített, síkban elhelyezett akkumulátorcsomag alacsony súlypontja nagyfokú agilitást, a mikrobuszokra jellemző kialakítás és üléssorok, pedig rengeteg helyet és rugalmasságot, valamint tágas belső teret eredményeznek. Az egyedi kialakítás, a hatékony elektromos hajtás és az innovatív, fenntarthatóságot szolgáló megoldások mellett az ID. Buzz napjaink vezető autóipari trendjeit is magáénak mondhatja. A legmodernebb ID. szoftverrel, az asszisztencia- és információs rendszerek intelligens hálózatba kapcsolásával és az over-the-air frissítésekkel, amelyek 2025-től az autonóm mobilitási szolgáltatások műszaki alapját is biztosítani fogják.

Műszaki szempontból nézve az új modellcsalád alapja a Volkswagen Csoport modulrendszerű elektromos hajtáskoncepciója (MEB). A nagyfeszültségű, bruttó 82 kWh (nettó 77 kWh) energiakapacitást biztosító lítiumion-akkumulátorral rendelkező ID. Buzz változatok idén kerülnek forgalomba. A 150 kW-os villanymotort működtető akkumulátor a hátsó tengelybe van beépítve, ezáltal a hátsó kerekeket hajtja. A végsebesség elektronikusan korlátozott, 145 km/óra.

Transzporter, azaz ID.Buzz Cargo

A hatótávolságra vonatkozóan még nem állnak rendelkezésre hivatalos adatok. Tulajdonképpen, az új ID. Buzz egy nagyon agilis jármű. Egyrészt, az elektromos motor a 310 Nm-es maximális nyomatékát álló helyzetből állítja elő. Másrészt, ezeket a dinamikus alkatrészeket a jármű kifejezetten alacsony súlypontú karosszériája köti össze, mivel az akkumulátor jó mélyen helyezkedik el a szendvicspadlóban. Kialakításánál fogva az ID. Buzz még egy előnnyel rendelkezik: az elektromos Bulli fordulókörének átmérője alig haladja meg a 11 métert.

Hannoverben készül mindkét változat. Fotók: Volkswagen

 

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.12
Kicsi és szép: az elektromos miniautók uniós piaca 7 éven belül 125%-kal fog növekedni. Íme, miért....
2025.12.12
A hét eleje óta hivatalosan is a Volkswagen Polo Magyarország legkedvezőbb listaárú új....
2025.12.12
Íme, néhány kreatív, játékos vagy szokatlan módszer a közúti közlekedés biztonságának növelésére.....
2025.12.12
A SEAT hivatalosan is megkezdte két ikonikus modellje, az új Ibiza és Arona gyártását barcelonai....
2025.12.12
Presztízs réteggyártóként elgondolkozhat az Alpine néhány tető nélküli változat bevezetésén is. ..
2025.12.12
Próbarepülést végzett Kínában két olyan új, nagy teherbírású drón, amelyet a civil áruszállításban....
2025.12.11
Üdvözlünk az Autószektor podcast csatornáján, ez a HangZóna! Vendégünk: Piri András, az Inter Cars....
2025.12.11
Miközben folytatódik a párbeszéd Kína és az Európai Unió (EU) között a kereskedelmi....
2025.12.11
Miről is van szó pontosan?   ..
2025.12.11
De a nyolc versenyautó közül csak három lesz a legújabb, kilencedik generációs utcai Hiluxra....