felmérés

Villanyautót majd egyszer, hibridet akár most azonnal akar a magyar

2018.02.25.

Független felmérés igazolja: a magyar autóvásárlók túlnyomó többsége örömmel vásárolna villanymotoros gépkocsit – feltéve, hogy benzinmotor is van mellette.

„Új személyautó vásárlásakor tízből kilencen mérlegelnék egy alternatív meghajtású autó beszerzését a jövőben” – idézi az Ipsos elemzésének következtetéseit a Brandtrend.hu.

A piackutató szervezet arra volt kíváncsi, hogyan viszonyulnak elméletben és gyakorlatban a magyarok a részben vagy teljesen elektromos személyes közlekedéshez – magyarul az elektromos és hibrid autókhoz. A becslések szerint elsősorban azok fogékonyak ezekre az új technológiákra, akik új (ötévesnél nem régebbi) autóval közlekednek, közülük minden harmadik számára reális alternatívaként jelentkezik a villamosított mobilitás, míg a teljes célcsoportban ez az arány 25 százalék volt.

És ha környezetbarát autózás, akkor hibrid: a lehetőségre nyitott potenciális felhasználók 85 százaléka a hibrid meghajtást, azaz a benzin- és a villanymotor párosát tartja leginkább életszerű megoldásnak, míg csupán 34 százalékuk szerint van jelene a tisztán elektromos autóknak.

Forrás: Ipsos

Könnyű belátni, miért: míg a tisztán elektromos meghajtású autók akkumulátorának töltésére túl sűrűn van szükség (a válaszadók 62 százaléka gondolja így), és a folyamat túl sokáig tart, a hibridek teljesen átlagos járműként használhatók, ám éppen a környezetvédelmi szempontból legkritikusabb helyzetekben (elindulás, dugóban való araszolás) villanymotorjuk segítségével kényelmesen és minimális vagy zéró emisszióval közlekedhetnek.

A villanyautók esetében a megkérdezettek 66 százaléka szerint a költségek is irreálisan magasak. Nem úgy a hibrideknél: míg egy alsó-középkategóriás Toyota Auris hibrid már 6,7 millió forint alatti induló áron elvihető, egy hasonló méretű és használati értékű elektromos autó jellemzően több mint másfélszer ennyibe kerül.

Nem véletlen, hogy a hajtástechnológia úttörőjének számító Toyota hibrid eladásai világszerte szárnyalnak: 2017-ben Európában 38, míg Magyarországon 112 (!) százalékkal nőtt a hibrid modellek forgalma; hazánkban ma már minden harmadik (Nyugat-Európában minden második) Toyotát benzin-elektromos hajtáslánccal vásárolnak meg.

 

Fotók: Toyota, Lexus

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....