kerékpárút

Vitaindító készült a budapesti bringasztráda-hálózatról

2020.09.23.

- Vitaindító dokumentumot készített a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a budapesti aktív és mikromobilitás, vagyis a gyaloglás, a kerékpározás és a kis elektromos járművek helyzetéről, jövőjéről és a lehetséges intézkedési területekről, továbbá a bringasztráda-hálózatról.

A szerdán az MTI-hez eljuttatott közleményük szerint ezzel a Főpolgármesteri Hivatal és a BKK széles körű véleményezési és szakmai tervezési folyamatot indít el egy aktív és mikromobilitási stratégia és cselekvési terv elkészítéséhez. Azt írták: a világ progresszív nagyvárosaihoz hasonlóan Budapest is az aktív és mikromobilitás fejlesztésétől reméli a város élhetőségének javítását. Ehhez fontos a gyalogos-kerékpáros útvonalak minőségének, a közterületek vonzerejének és biztonságának javítása, továbbá megfelelő helyszínek biztosítása, zöldfelületekkel övezett utak kiépítése, hogy legalább a közeli kirándulásokra ne autóval induljanak a budapestiek.

A BKK közlése szerint Dorosz Dávid főpolgármester-helyettes arra hívta fel a figyelmet, hogy a most közzétett vitaanyag kidolgozásakor kiemelt szerepet kapott a társadalmi igazságosság és a klímavédelem. Célként jelölte meg, hogy a város lakossága gyorsan és biztonságosan különböző közlekedési módokat használhasson az anyagi helyzetétől függetlenül, továbbá a városvezető szerint arra kaptak felhatalmazást, hogy egy zöld és fenntartható, a klímavédelmet szem előtt tartó Budapestet építsenek.

A közlekedési társaság tízpontos javaslatot fogalmazott meg a mikromobilitás fejlesztésére. Egyebek mellett megállítanák, illetve lassítanák a városi és elővárosi utazások számának növekedését, átalakítanák és újraosztanák a közterületeket, közutakat, nagyobb teret biztosítva az aktív mobilitási módoknak. Összefüggő gyalogos és kerékpáros útvonalháló+999zatot hoznának létre többek közt a bringasztrádák kialakításával. A közösségi közlekedéssel is segíteni kívánják a kombinált közlekedést, amit a parkolási, kölcsönzési, használati árak újraszabályozásával pénzügyileg is versenyképessé tennének. Iskolai kampányokkal, szemléletformáló akciókkal is készülnek, de javaslatot tesznek az elektromos kerékpárok és rollerek hatékonyabb szabályozására is. Mindezek érdekében a lakossággal, civil szervezetekkel, vállalkozásokkal, kerületekkel és a kormányzati intézményekkel is együtt kívánnak működni.

A bringasztráda-hálózatának tervéről azt írták: szélesebb útfelületekkel és biztonságosabb csomóponti átvezetésekkel gyors, közvetlen, akadálymentes, biztonságos, kényelmes kapcsolatot teremt a városközpontok, lakóterületek, munkahelyek között a korábbi kerékpárutakhoz, kerékpársávokhoz képest. A vitaanyagot már szeptember végén szakmai egyeztetésre bocsátják, ezt követően a budapestiek véleményét is kikérik a fejlesztésekről - írták.

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.10.26
Megint autók az Aeroparkban: a Zsiguli dombvidéken felépült Volgai Autógyár termékeiből félszáz....
2020.10.26
Lehet valami egyszerre elegáns és vulgáris? Megfér egy testben az arisztokratikus kifinomultság és....
2020.10.26
Alexander Galaganov Oroszországból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu....
2020.10.26
Az autóbusz töltőberendezés-gyártóknak és -forgalmazóknak hétfőtől megnyílt a lehetőségük arra,....
2020.10.26
A Kecskeméti Rendőrkapitányság Közlekedésrendészeti Osztályának munkatársai az állampolgárok....
2020.10.26
Bevezető áron használhatják a villanyautósok az E.ON november 24-től fizetőssé váló elektromos....
2020.10.26
1910-1920. A tömeggyártás kezdete, avagy út a luxustól a szükségesig. A nagy sorozatú termelés....
2020.10.26
Baleset miatt több kilométeres torlódás alakult ki az M1-es autópálya Hegyeshalom felé vezető....
2020.10.26
A világ vezető környezetbarát prémium autógyártója, az Európában immáron 80%-ban (Nyugat-Európában....
2020.10.26
Magyarország területén a 2020. október 22-én 0 órától 2020. október 25-én 24 óráig a rendőrök 148....