mérleg

A Volkswagen Csoport növelte árbevételét és nyereségét az első félévben

2019.08.01.

A Volkswagen Csoport összességében megerősítette az ezévre vonatkozó, különleges tételek korrekciója előtti célszámait. A folyó pénzügyi év első hat hónapjában a Volkswagen Csoport árbevétele 4,9 százalékkal 125,2 (119,4) milliárd euróra nőtt 2018 első félévéhez képest. 

A volumencsökkenés ellenére az árbevételt különösen a személygépkocsik mixe és az ár pozícionálásban tapasztalható javulása, valamint a Pénzügyi Szolgáltatási Divízió és a TRATON üzletfejlesztése lendítette fel. A különleges tételek korrekciója előtti működési nyereség 1,9 százalékkal, 10,0 (9,8) milliárd euróra emelkedett, az árbevétel-arányos működési megtérülés pedig 8,0 (8,2) százalékos volt. A mix és az árpozícionálás javulása, valamint a tavalyihoz képest alacsonyabb mértékű különleges tételek több mint elegendőnek bizonyultak a magasabb állandó költségek, a valuták negatív árfolyammozgásai és az alacsonyabb mértékű gépjárműértékesítés kompenzálásához. Ennek eredményeképpen a Volkswagen Csoport 2019 első félévi, 9,0 (8,2) milliárd euró összegű működési nyeresége 10,3 százalékkal volt magasabb, mint 2018 első félévében. Az árbevétel-arányos működési megtérülés 7,2 (6,8) százalékra nőtt. A kínai vegyesvállalatok nyeresége, amely a tőkemódszerrel elszámolt befektetések közé tartozik, csupán kis mértékben csökkent a szűkülő általános piacon. Az adózás előtti nyereség 6,5 százalékkal 9,6 (9,0) milliárd euróra emelkedett. A Gépjármű Divízió nettó likviditása 15,9 milliárd euró összegre rúgott. Frank Witter, a Volkswagen AG pénzügyekért felelős igazgatósági tagja a következőket nyilatkozta: „A Volkswagen Csoport az első félévben nagyon jól teljesített az általánosságban gyengülő összpiacon. Az első hat hónapban tapasztalható árbevétel- és nyereségnövekedés örömteli fejlemény. Megerősítjük továbbá a Volkswagen Csoporttal kapcsolatos, egész évre vonatkozó kilátásainkat.”

Márkák és üzleti területek

2019 első félévében a Volkswagen személygépkocsi-márka árbevétele az előző évihez képest 3,4 százalékkal 44,1 milliárd euróra nőtt. A különleges tételek korrekciója előtti működési nyereség 2,3 (2,1) milliárd euróra emelkedett. A mix és az árpozícionálás javulása, valamint a költségek pozitív alakulása bőven ellensúlyozta az alacsonyabb volumen és az árfolyammozgások negatív hatását. A dízel kérdés okán –0,4 milliárd euró összegben keletkeztek különleges tételek a beszámolási időszakban.

Az Audi márka esetében a többmárkás márkakereskedések újra allokálása hozzájárult a 28,8 (31,2) milliárd euró összegű árbevétel-csökkenéshez. A működési nyereség az előző év ugyanezen időszakához képest 2,3 (2,8) milliárd euróra csökkent. A negatív hatások a modellek bevezetése illetve fokozatos megszüntetése, a WLTP-hez kapcsolódó alacsonyabb értékesítési volumenek, az új termékekre és technológiákra fordított magasabb összegű előzetes kiadások, a költségek növekedése és az árfolyammozgások hatásai miatt következtek be. A mix és a termékköltségek javulása pozitív hatást eredményezett.

A ŠKODA árbevétele 10,8 százalékkal 10,2 milliárd euróra nőtt az előző évihez képest. Az árbevétel-növekedés leginkább az Indiára vonatkozó regionális felelősségvállalás eredményeképpen keletkezett. A működési nyereség 3 millióról 824 millió euróra emelkedett. A volumen-növekedés és az árképzési intézkedések elegendőnek bizonyultak az árfolyammozgások negatív hatásának és a költségek növekedésének ellensúlyozására.

A SEAT márka esetében az árbevétel elérte a 6,3 milliárd eurót, így az előző év hasonló időszakának kiemelkedő eredményét további 8,3 százalékkal szárnyalta túl. A volumen és a mix javulása következtében a működési nyereség 1,9 százalékkal 216 millió euróra nőtt, ami bőven ellensúlyozta a költségnövekedés negatív hatását.

A Bentley márka árbevétele 835 (757) millió euróra emelkedett, a működési eredmény 57 (–80) millió euróra nőtt, amelyre a volumenen túlmenően a folyamatban lévő hatékonysági programmal kapcsolatos költségmegtakarítások, továbbá a mix hatásai és az árfolyamtendenciák pozitív kihatással voltak.

A Porsche Automotive árbevételét 12,2 (11,2) milliárd euróra növelte. A különleges tételek korrekciója előtti működési nyereség 2,5 százalékkal 2,1 milliárd euróra emelkedett, elsősorban a volumenhatások miatt. Ezen túlmenően a termékköltségek pozitív hatása volt tapasztalható, míg az árfolyam-tendenciák negatív befolyást gyakoroltak. A dízel kérdés okán –0,5 milliárd euró összegben keletkeztek különleges tételek a beszámolási időszakban.

A Volkswagen Haszongépjárművek árbevétele 2,6 százalékkal 6,5 milliárd euróra növekedett. A nagyobb volumen, az alacsonyabb termékköltségek és az emelkedő haszonkulcsok ellenére a működési eredmény 10,8 százalékkal 506 millió euróra csökkent, elsősorban a magasabb állandó- illetve fejlesztési költségek, valamint a mix romlása miatt.

A Scania árbevétele 7,1 (6,3) milliárd euróra emelkedett. A működési nyereség 828 (618) millió euróra szökött fel, ami főként a megnövekedett gépjármű-értékesítésnek, az eredeti alkatrészekkel és szolgáltatásokkal kapcsolatos tevékenység fejlődésének, továbbá a mix és az árfolyam-tendenciák kedvező hatásainak tudható be. A költségnövekedésnek ellentétes hatása volt.

A MAN Haszongépjárművek üzletág árbevétele 6,3 (5,8) milliárd euróra nőtt. A működési eredmény 248 (258) millió euróra esett; a volumen és a haszonkulcs tekintetében tapasztalható javulást az új tehergépjármű- és autóbusz-generációra fordított előzetes kiadások, a költségnövekedés és az árfolyammozgások negatív hatásai ellensúlyozták.

Az energetikai üzletág 1,9 (1,6) milliárd euró összegű árbevételt termelt. A működési eredmény összege 42 (68) millió euró, csökkenése a kiadások miatt következett be.

A Volkswagen Financial Services 18,0 (16,7) milliárd euróra növelte árbevételét. Az 1,3 milliárd euró összegű működési nyereség némileg meghaladta az előző évit.

A Gépjármű Divízió nettó likviditása 15,9 milliárd euró

A lízing kötelezettségek és a pénzügyi kötelezettségek a 2019 januárjától érvényes IFRS 16 előírásának megfelelően a Cégcsoport kölcsönei a Gépjármű Divíziót tekintve 5,1 milliárd euróval növekedtek 2019 második negyedévének végére. E hatás nyomán, amely nem befolyásolta a pénzállományt, a Gépjármű Divízió nettó likviditásának összege 2019 június végén 15,9 milliárd euró volt, ami jelentős mértékű csökkenést jelent a 2018. december 31-i 19,4 milliárd eurós értékhez képest. A Gépjármű Divízió 5,6 milliárd euró összegű nettó cash flow-ja 2,2 milliárd euróval volt magasabb, mint 2018. június 30-án.

Kilátások

A Cégcsoport a továbbiakban is azt várja, hogy a Volkswagen Csoport 2019-es kiszállítások – a továbbra is kihívást jelentő piaci körülmények ellenére – némileg meghaladják a 2018-as eredményt. A legfőbb kihívást a bizonytalan gazdasági környezet, a verseny növekvő intenzitása, az ingadozó árfolyam-tendenciák és a szigorúbb nyilvántartási előírások jelentik. A Volkswagen Csoport, valamint a személygépkocsi és a haszongépjármű üzleti terület árbevétele várhatóan akár 5 százalékkal is magasabb lehet, mint 2018-ban. A Cégcsoport és a személygépkocsi üzleti terület különleges tételek korrekciója előtti működési nyereségét tekintve 6,5 és 7,5 százalék közötti árbevétel-arányos működési megtérülésre lehet számítani.

A haszongépjármű üzleti területen 6-7 százalék közötti árbevétel-arányos működési megtérülés várható. Az energetikai üzleti területen 2018-hoz képest a működési veszteség jelentős növekedése várható az árbevétel csekély emelkedése mellett. A Volkswagen Financial Services-nél arra lehet számítani, hogy a működési nyereség körülbelül a 2018-as szintet éri el mérsékelt árbevétel-növekedés mellett. A különleges tételeket beszámítva a Cégcsoport és a személygépkocsi üzleti terület esetében az árbevétel-arányos működési megtérülés mindegyik esetben a megcélzott intervallum alsó határértékénél várható.

 

 

 

 

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.07.09
Nem csak a modern szuperkocsik találhatóak a futballcsillagok „istállóiban”. David Beckham....
2020.07.09
Ramiro Zapata Kolumbiából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2020.07.09
Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója szerint nagyjából szeptember környékén....
2020.07.09
Kísérleti Motorgyártó Központ nagy tapasztalattal: tíz éve támogatja a győri Kísérleti Motorgyártó....
2020.07.09
A Bentley Motors Roóz Balázst jelölte ki azonnali hatállyal a vállalat új európai regionális....
2020.07.09
Akár háromszázharminchét kilométeres tisztán elektromos hatótáv (WLTP1-ciklus szerint). Nulláról....
2020.07.09
 Kia bemutatta EcoDynamics+ Hybrid 48V-os dízelelektromos hajtásláncát Ceed-sorozatban  ..
2020.07.09
A Magyar Suzuki Zrt. az Esztergomban gyártott Vitarát benevezte az Év Magyar Autója 2021 díjra, de....
2020.07.09
Különleges fényezéssel, átdolgozott belső térrel, tökéletesített vezetőtámogató technológiákkal,....
2020.07.09
Az elmúlt években jelentős mértékben fejlődtek és változtak az ipari szabványok és igények. Ezek....