VW
A legfrissebb adatok szerint 2025 augusztusában az Európai Unió országaiban összesen 790 177 új személyautót regisztráltak, ami ötszázalékosos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.
A JATO Dynamics statisztikái alapján a hónap abszolút győztese a Volkswagen T-Roc lett, amely 14 693 példányban talált gazdára. Ez nemcsak az első helyet biztosította számára, hanem 14 százalékos növekedést is az előző évhez képest. A középkategóriás T-Roc népszerűsége nem véletlen: modern formavilága, megbízható műszaki megoldásai és sokoldalúsága ideális választássá teszi a városi és vidéki közlekedéshez egyaránt.

A top 10 legnépszerűbb modell Európában – 2025 augusztusában:
Volkswagen T-Roc – 14 693 db (+14%)
Dacia Sandero – 13 834 db (−11%)
Toyota Yaris Cross – 12 201 db (−8%)
Volkswagen Tiguan – 12 094 db (+23%)
Renault Clio – 12 091 db (−1%)
Hyundai Tucson – 11 350 db (+28%)
Dacia Duster – 9813 db (−16%)
Toyota Yaris – 9666 db (−6%)
Opel Corsa – 9585 db (+2%)
Volkswagen Golf – 9444 db (−2%)
A lista tanúsága szerint a SUV és crossover modellek továbbra is dominálják az európai piacot. A Hyundai Tucson például kiemelkedő, 28 százalékos növekedést produkált, míg a Volkswagen Tiguan is erőteljes lendületben van. Ezzel szemben néhány klasszikus kisautó, mint a Renault Clio vagy a Dacia Sandero, enyhe visszaesést mutatott.
Miért éppen a T-Roc?
A Volkswagen T-Roc sikere több tényezőnek köszönhető. Egyrészt a márka ismertsége és megbízhatósága továbbra is erős vonzerőt jelent az öreg kontinensen. Másrészt a T-Roc a családi SUV kategóriában kínálja azt a prémium érzetet, amit sok vásárló keres, de elérhető áron. A modell frissített változatai ráadásul még modernebb technológiákat és biztonsági funkciókat kínálnak, ami tovább növeli vonzerejét.

Az európai best seller második generációs modelljének előértékesítése augusztus végén indult, a piaci bevezetése pedig novemberre van betervezve. Az árak 30 845 eurónál (12 mFt) kezdődnek az 1.5 eTSI 115 lóerős változatáért.
Az autó megőrizte a T-Rocra jellemző, egyedi karaktert a kupészerű hátsó kialakítással, miközben teljes mértékben kiaknázza a 12 centiméterrel megnövelt hossz adta előnyöket az elődjéhez képest.

A mild hibrid erőátvitelt alapfelszereltségként kapjuk hozzá. Az új T-Roc kizárólag hibrid, turbófeltöltéses benzinmotorokkal lesz elérhető az európai piacokon. A piacra kerüléskor két 48 V-os mild hibrid hajtás (1.5 eTSI) lesz elérhető 116 lóerős és 150 lóerős teljesítménnyel. Ezeket két, teljesen az alapoktól fejlesztett teljes hibrid hajtásrendszer követi. T-Roc R is elérhető lesz a jövőben a legerősebb modellként. Valamennyi 1.5 és 2.0 mild hibrid 7 fokozatú, dupla tengelykapcsolós váltóval rendelkezik.