Volvo 850 GLT
Mire gondolunk, ha azt halljuk Volvo? A régi kocka 240-esekre, vagy inkább a modernebb V60-as és V90-es kombikra? A hosszú, elegáns S-paletta szedánjaira vagy a robosztus, biztonságot nyújtó EX és XC-sorozat SUV-jeire? Mindegy is, mivel van egy közös pont ezekben az eltérő formákban: mindegyik luxus. A régi 240-es Volvók megelőzték korukat kényelemben és megbízhatóságban és bár itthon igazán ritkák az oldtimer Volvók, hazájukban, Svédországban fel-felbukkannak a garázsban féltve őrzött kincsek.
A mai Volvo pedig természetesen értetődően kényelmes. Főleg az XC60-asból lehet sokat látni idehaza, de az S-sorozat szedánjaiból is szép számmal vannak. Mindegyik lenyűgöző formájú, karcsú, letisztult és modern. Bár csak egy-két alkalommal ültem a márka autóiban, emlékszem, hogy valódi bőr volt az ülés, igazi fa a műszerfalon és kényelem, luxus.
Persze nem akarom túldicsérni a márkát, mindenkinek megvan a maga keresztje és ez alól a Volvo sem kivétel. A tulajdonosok a sebességváltóra panaszkodnak, vagy a kormányzásra, de persze a motorral és a hajtással is akadnak gondok. Ettől függetlenül szeretik az emberek és aki meg tudja fizetni a luxust, szívesen is ül a svédek autójába. Nagy, családi SUV, pipa. Elegáns bizniszautó üzletembereknek, pipa. Praktikus, könnyen fenntartható kombi, pipa. Meg persze crossover is van, csak, hogy minden legyen. Pipa. Azonban egyvalami mégis hiányzott eddig a palettáról.
Az MPV.
A kifejezés és a forma lassan kikopni látszik, mivel a városi terepjárók uralják manapság a terepet, de az 1990-es és 2000-es években hatalmas lázzal égett az MPV, azaz Multi Purpose Vehicle (többcélú jármű), vagyis a 7-9 üléses egyterű autók iránti kereslet. Itthon még most is egészen divatos forma, a Renault Espace, a SEAT Alhambra, a Volkswagen Sharan és Touran, a Ford Galaxy, S-Max és C-Max vagy az Opel Meriva is idetartozik. A Volvo pedig hamarosan szintén a felsorolás része lehet.
A Volvo augusztus 24-én jelentette be, hogy új autó érkezik a lineupjukba, még idén és ez nem lesz más, mint az EM90 MPV, természetesen teljes elektromos meghajtással. A cég úgy jellemezte az új gépet, mint egy helyet, ahol önmagunk lehetünk. Lehet egy hely, ahol a szeretteinkkel vagyunk, helye lehet az alkotásnak, pihenésnek, munkának, gondolkodásnak. A cég azt szeretné, ha az autóban töltött idő nem teher lenne, vagy fáradság, hanem hasznosan felhasznált időtöltés. Csakúgy, mint bármely másik szobában, itt csupán annyi a különbség, hogy ez közben mozog.
A skandináv mozgó szobáról ennél többet nem árult el a cég, de a méret és a név alapján nagy valószínűséggel az EX90 akksiját és hajtását kapja majd, vagyis több, mint 100 kWórás akkumulátorkapacitásra és 480 kilométer körüli hatótávra lehet számítani.
Bár nem teljesen ugyanabba a kategóriába tartoznak, de az EM90 riválisa lehet a Mercedes EQV-nek, amely bár mindenképpen kisbusznak és nem egyterűnek számít, lehet aggódnia a Volvo új modellje miatt.
Az egyetlen kép és videó alapján, amelyet a Volvo megosztott, minden azt bizonyítja, hogy ez az egyterű valóban a luxusra hajt, miközben megtartja az MPV-k funkcióit: két sornyi szék, hogy a gyerekek és a játékaik is beférjenek, oldalt tolóajtó, hátul hatalmas csomagtér ajtó. Panorámatető.
Forrás: Volvo
Persze, ez alapján csak az utóbbi sugall némi luxust, de az, ami látszik a modellből, a Volvo ismert jegyeit viseli magán. Letisztult, harmonikus színek, egyszerű, mégis lenyűgöző színek. Pontosan, mint egy IKEA-katalógusban.
A cég a következő hónapokban akar megosztani további részleteket a modellről, a nemzetközi bemutatóra pedig még idén, november 12-én kerül sor. Előrendelésről egyelőre nem sokat tudni, kivéve Kínát, mivel ebben a régióban ezen a napon indul meg a rendelés is. Ez azt sugallhatja, hogy az ázsiai piac lehet a fő célpontja az MPV-nek, ahol jelenleg a GM máshol egyébként igencsak bukdácsolóan teljesítő Buickja szárnyal ebben a kategóriában. A GL8 egy hatalmas luxus MPV, amely szintén riválisra akadhat a Volvo személyében.
Ezzel a gondolattal ellentétes az, hogy az EM90-est az Egyesült Államokban fogják gyártani, így korai spekulációkba bocsájtkozni. A lényeg, hogy a Volvo egy új terepre indult, méghozzá nagy ambíciókkal, kérdés, hogy meg tudja-e ugrani a maga által felállított elvárásokat.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!