Genfi Autószalon

Királyok között: a Mercedes és a Ferrari Genfben

2018.05.09.

Márciusban került megrendezésre az idei Genfi Autószalon. A #GimSwiss hashtagelt esemény Európa legnevesebb autós kiállítása, számos modell itt ünnepli világpremierét is. Prémium és középkategóriás márkák egyaránt képviseltették magukat, nem beszélve olyan tuningcégekről, amelyek alkotásai a földkerekség egészén mélyen tisztelt hírnévvel büszkélkednek. Elérkeztünk a cikksorozat utolsó tagjához.

Mercedes

A Mercedes S-osztály kupé és kabrió kivitele különkiadással tisztelgett a Genfi Autószalonon. Közismert, hogy a csillagos márka tetőtlen modelljei a gyűjtők kedvencei az oldtimerektől kezdve a legújabbakig. A kiállított S560 Cabriolet Swarovski kristályokkal kirakott, LED fényszórókat, OLED hátsó lámpákat, egyedi külső és belső színösszeállítást, varrást és anyagokat, Burmester hifit kapott, mindezt Exclusive Edition felirattal megfejelve. Akinek túl öregesnek tűnnek a 19 colos felnik, ne búsuljon, 20 colos, AMG-felnik is elérhetők az áprilistól rendelhető pároshoz.

Az S-osztály Maybach kivitele még egy lapáttal rátesz az exkluzivitásra. Kilenc külső színnel és két új belső színkombinációval kápráztatta az érdeklődőket a standon, a látvány fokozásáért egy világos felső borítást kapott a kocsitest. A 20 colos felnik és a millió forintokért megvásárolható Maybach utazótáska-garnitúra különlegességről árulkodik.

A motorháztető alatt a Pullmanból már jól ismert, V12-es biturbó lapul, 630 lóerővel, 1000 Nm-rel és 4,7 másodperces 0-100-as gyorsítási képességgel.  Ugyan nem fenyeget a veszélye, hogy rendelek egyet, de augusztustól a sejkek előtt szabad a pálya. És ha nem elégednénk meg ennyivel, 800-900 lóerős gépezeteket is felsorakoztatott a csillagos hadsereg tagjaiból a Brabus, de akadt vérbeli luxus maffiózó S is a Klassen jóvoltából.

Ízlések és pofonok. Akihez közelebb áll a sportos formavilág, annak az új CLS-t ajánlom. Nagyon eltalálták a színeit és az anyagait, megvallva, nagy érdeklődést tanúsítottam iránta hetekkel a genfi kiruccanás előtt. Több benne a hely, mint az elődben, és persze ugyanolyan lenyűgöző a műszerfala, mint a többi új Mercinek – hogy csak pár érdekességet említsek.

Ferrari

Sokak ízlésficamként élték meg az új 812 Superfast érkezését. Mik azok a furcsa bevágások az első fényszóróknál? Innen megy a levegő a kerekekhez, fékekhez. Az újdonság tovább örökíti elődjeinek előnyös tulajdonságait, ugyanakkor még feljebb helyezi a mércét a teljesítmény és az aerodinamika terén. Valljuk be őszintén, nem kis feladat a legjobbat még tovább fejleszteni.

Az alapok mindig jók (F12berlinetta), de művészet több éves viszonylatban még előrébb lépni a csúcstechnológia és a dizájn terén egyaránt. Csak előre és előre, és no lám, elkészült a csoda, amely a leggyorsabb közúti autója az olasz márkának 1947 óta (a középmotoros, limitált kiadásokat nem számolva).

A 65 fokos hengerszögű, 6,5 literes, V12-es motorja itt hallgatható meg. Orrmotoros és hátsó sebességváltós modellben 800 lóerő? Ez több mint páratlan, de a 700 Nm feletti nyomatékra is igen büszkék a Ferrarinál – szívómotorról beszélünk, de 13,6:1-es kompresszióviszonnyal.

A 488 Pistát nagy érdeklődés övezte, mivel az olaszok pályagépe Genfben tartotta világpremierét. Ugyan néhány tizeddel elmarad gyorsulásban az előbb említett nagytestvértől, V8-as biturbója szintén a márka legerősebbje jelenleg. Erős Pista ide vagy oda, egy a lényeg: a ’pálya’ szóval megtoldott 488-as a széria legextrémebb, versenypályás kivitele. Hátsó középmotoros, hátsókerék-hajtású és 770 lóerős.

A hátsó sárvédőkön nagy bevágások levegőztetik a motort és a hűtőket. Az első rész, a lökhárító és a klasszikus értelemben vett motorháztető kialakításakor a kedvező légáramlást tartották szem előtt a mérnökök, láthatóan nagy szabadsággal tevékenykedtek. A 488-as széria tarsolyában van a Legjobb Szupersportautó díj például, de a Top Gearnél és a Motor Trendnél is jeleskedett a család, nem beszélve a V8-as motorról, amely 2016-ban és 2017-ben is éves elismerésben részesült a világszintű megmérettetéseken.

Hogy kinek ajánljuk a Genfi Autószalont? Aki megállás nélkül a legjobb autókat szeretné nézegetni egész nap. Nem volt fals stand, aki kint volt, megérdemelte a figyelmet. Csak semmi válogatás, mindent kötelező volt végig nézni, mert Párizsban, Frankfurtban azért nincs ennyi érdekesség. De egy cseppet se csüggedjen, akinek nincs több szabadnapja egy hasonló túrára, hiszen Bécsből is gazdag képanyaggal és élményekkel térünk haza minden évben. Háromrészes, genfi cikksorozatunk további tagjai itt tekinthetők meg:

A Genfi Autószalonon jártunk - Volvo és Jaguar

First class: brit vérvonal Genfből

 

Az oldal fő támogatója

 

2018.10.16
A középkategóriában megkerülhetetlen az Opel Insignia és nem csak azért mert jó nagy. De mi van....
2018.10.16
Magyarország európai szinten is vezető szerepre készül az összekapcsolt és autonóm közlekedésben,....
2018.10.16
Spanyolország legérdekesebb fesztiváljai, ami sok ember számára egyet jelent a felhőtlen....
2018.10.16
Ovidiu Serb Görögországból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2018.10.16
Világszerte 939 100 gépkocsiját szállította ki szeptember végéig ügyfeleinek a ŠKODA az idén, 7,8....
2018.10.16
Az Audi az első autógyártó, amely a DTM új korszakát egy ügyfélcsapat bemutatásával köszöntheti. A....
2018.10.16
A Hoffer Zsolt, Bunkoczi László kettõs elõször állt rajthoz az elképesztõ népszerûségnek örvendõ....
2018.10.16
Berzai Zsolt rendőr alezredes, az ORFK-OBB főtitkára számolt be a nemzetközi és hazai....
2018.10.16
Az idősödő vidéki lakosság új lendületet adhat az automata járművek bevezetésének. A fix útvonalon....
2018.10.16
A Lexus UK egy brit sportcipő-manufaktúrával közösen megalkotta a márka első lábbelijét. Az....