Mesél a szakértő – Nesze neked német import | Autoszektor

szakértő

Mesél a szakértő – Nesze neked német import

2016.08.22.

BMW 320d – E46: egy vágyálom (egyelőre) porrá törve

A BMW 3-as sorozata talán a legnépszerűbb bajor modell a palettán. Kicsi, praktikus, a megfelelő kivitelben erős és takarékos, ráadásul jól néz ki, tök vagány. A típus rajongói tábora leginkább ez utóbbi tulajdonság alapján választódik ki.

Amikor 3 nappal ezelőtt Facebook oldalunkon beharangoztuk ezt a vizsgálatot, még nem gondoltuk, hogy a cég eddigi történelmének legnagyobb számú tetszésnyilvánítását fogjuk összeszedni és ekkora érdeklődésre tart majd számot ez a történet. Eddig a pillanatig összesen 436 ember jelezte, hogy érdekli a teljes történet és 40 akadt, aki úgy érezte, megosztja a posztot, hogy másokhoz is eljusson a hír. Ezek közül több mint 300-an csatlakoztak követőinkhez, amit ezúton is nagyon köszönünk! És most jöjjön a történet:

A megkeresés

A járművet megvenni szándékozó ügyfelünk egy 25 éves pesti srác, aki bár kergeti az álmait és nagyon szeretne egy BMW-t, sőt, fél lábbal már be is sétált az öregedő prémium autók csapdájába, át szerette volna vizsgáltatni a kocsit. Az öregedő luxuskocsik csapdája pedig, hogy ezek olcsónak olcsók, de a várható fenntartási költségekre és a tíz év feletti autóknál rendre jelentkező problémákra már nem figyelünk oda kellőképpen.

Szép és csábító állapotú 150 lóerős prémium autó

Valami tehát mégis megszólalhatott benne, amikor az 1.300.000,- Ft vételár leszurkolása előtt felhívott minket és megrendelt egy átvizsgálást a kocsira. Persze a szabadságszezon kellős közepén – ahogy mondani szoktuk – a fű sem nő Magyarországon, természetes, hogy a hirdető sem volt itthon, úgyhogy nagyon nehezen jött össze, hogy valaki megmutassa a kocsit.

Nem csúszhatok le erről a kocsiról

A legtöbb ügyfél megkérdezi, hogy mi lesz akkor, ha mire mi menni tudunk megvizsgálni az autót, addigra elviszi valaki más. Erre én rendre azt felelem, hogy ebben az esetben a sors kezének meg kell adni magunkat és valószínűleg nem ez a példány volt, aki hozzánk akart kerülni. A megrendelőt nem hatotta meg, hogy ha esetleg elmenne a kocsi, akkor a vizsgálati díj visszajár, vagy másik vizsgálatra lehet felhasználni, hanem vasárnap(!) lefoglalózta a kocsit, mégpedig a vételár 10%-nak megfelelő készpénzzel.

A vizsgálat

Amikor a céget indítottuk, én nem gondoltam volna, hogy ennyi BMW-vel lesz dolgunk. Itt, az esettanulmányok között is volt már F11-es, E90-es, egy szép 120d, aztán 116i, amiből (még) készült esettanulmány, és szintén egy 3-as, de kombi verzióban.

Nem árulom el, hogy hol vizsgáltuk meg az autót, de nem Budapesten volt. Minden a terv szerint ment, közben befutott az ügyfél is a párjával, mert mindenképpen szeretett volna személyesen jelen lenni és a vizsgálat után első kézből értesülni az eredményekről.

Kezdjük a derűsebb részekkel

Ahogyan az átlós képen is látható, a kocsi első ránézésre nagyon egyben lévőnek tűnik. Csillogó fényezés, teljesen vonalban futó karosszéria. A kilométeróra állása is jónak tűnt. A nem egész kétszázezer kilométert mutató műszeregység adatát ugyan nem tudták például egy vezetett szervizkönyvvel alátámasztani, de a kormány eredeti bőrözése és a kopásnak legjobban kitett belső kezelőszervek állapota alapján nem gyanakodtunk „órázásra”.

Hihető futással

Jött a szokásos diagnosztika és megnyugodhattunk, mert néhány kicsit mélyebben lévő adat alapján meggyőződhettünk róla, hogy minden valószínűséggel nincs manipulálva a km-óra. Az N-es rendszám alapján tudható volt, hogy a kocsi nemrég érkezett Magyarországra. Aztán a magyar forgalmi engedélyből kiderült, hogy éppen egy éve emigrált hazánkba a kocsi. Éppen ezért esélytelen lenne érdemi információt szerezni az állami nyilvántartásból, még az a 625,- Ft is pénzkidobásnak tűnik.

Mi nem működik?

Egy tíz éves, vagy öregebb (ez a kocsi 2003-as) autó esetében semmit sem szabad a véletlenre bízni, így kipróbáltuk az elektromos ablakemelőket, a tükörállítást, a rádiót, az ablaktörlőt, a klímát és minden egyebet, amit álló helyzetben ki lehet, de az autó nem okozott csalódást, minden tökéletesen működött benne.

Első blikkre nagyon pöpec

A diagnosztika jelezte, hogy a fényszóró automatikus szabályozása nem működik, erre mindenképpen rá kell majd nézni a jövőben.

Próbaút

A szemle végén négyen szálltunk be a kocsiba. Az eladó megbízottja, az ügyfél és párja, én meg a vezetőülésben. A 150 lóerős turbódízel érzetre mit sem veszített egykori teljesítményéből, meggyőzően gyorsult még négy személlyel is. A kuplung nyomáspontja megfelelő, az erőátviteli rendszer érzetre eléggé egyben volt.

Ezekkel árulták - életveszélyes: muszáj felhívni az ügyfelek figyelmét arra is, hogy 225/45R17-es papucsokkal körbegumizni minimum 100.000 Ft lesz

Füstölést még padlógáz mellett sem produkált, a motor járása, hangja minden tartományban egyenletes és kiegyensúlyozott volt.

Nem véletlenül nem szóltunk még a karosszériáról, pedig ez tartogatta igazán a meglepetéseket. Egy kattintás és folytatjuk írásunkat!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2017.10.19
A politika egyértelműen megmutatta az irányt: villamosítás minden áron, minden szinten, kisautótól....
2017.10.19
Henry Ford és fia, Edsel örökre megváltoztatták a mezőgazdasági termelést, amikor éppen száz éve,....
2017.10.19
Az október 23-ai megemlékezések miatt forgalomkorlátozásokra kell számítani a főváros több....
2017.10.19
Frank Hoffmann Németországból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2017.10.19
A közel két hónapon át tartó országos kampányban való részvétel bölcs döntés, a közlekedésbiztonság....
2017.10.19
Akár kettős bajnokavatásra is sor kerülhet a hétvégi Amerikai Nagydíjon. Mutatjuk, milyen....
2017.10.19
A Honda hamarosan bemutatja legújabb izgalmas fejlesztését, egy motort, amit kifejezetten kezdő....
2017.10.19
A kolbászfesztiválon a Mokry-sátor a szárazkolbászok zsűrizésének helyszíne, a szakmai zsűri....
2017.10.19
Az az igazság, hogy először azt akartam írni: Az ördög maga. Mert ez a motor szerintem szinte....
2017.10.19
Minden eladott autó után elültet egy fát a LexusCsepp a tengerben, mégis nagyra értékelendő a Lexus....