Renault

Új Renault járműcsalád bemutató Lyonban

2013.11.01.

Néhány hónapja már hallani, hogy a Renault Trucks nagy dobásra készül, hiszen eljött már az ideje az eddig meglévő tehergépjárművek, köztük az évekig népszerű és megjelenésében is egyedi, de mára már kissé ódivatúnak számító Magnum frissítésének, lecserélésének.

Szerző: Alföldy Miklós

A nagy nap, az új járművek bemutatója Lyonban volt június 11-én. Óriási felhajtás mellett, mintegy négyezer fő meghívottal, újságírókkal és partnerekkel  vette kezdetét egy új időszámítás a francia márka életében június 11-én. Mint kiderült, nem véletlen, hogy a R/Evolution fantázianévre hallgató világpremiert ilyen külsőségek mellett rendezték meg. Az iparágban egyedülálló módon, egy csapásra újult meg a Renault teljes tehergépjármű-palettája. Így a hosszú távú fuvarozásra, az építőipari járművekre és a disztribúciós teherautókra vonatkozóan egyaránt. 

A fejlesztés hét évvel ezelőtt kezdődött, az új járműsorozat megalkotásában ötezer ember vett részt, a projektre kétmilliárd eurót költöttek. Háromszáz tesztjárművet tízmillió kilométeren át nyúztak a legszélsőségesebb körülmények között, a lappföldi mínusz negyven foktól az ománi sivatag 60 fokos hőségéig, és ötmillió órát töltöttek különböző tesztekkel. A fejlesztésbe 50 felhasználót is bevontak a márka ügyfelei közül. És az eredmény? Első látásra, meg közelebbről is megvizsgálva igen meggyőző.

A T járműcsalád háromtengelyes variációban

A T járműcsalád

Bizony, így hívják, csak egyszerűen T. A hosszú távú fuvarfeladatok ellátására kifejlesztett új vontató minden porcikájában új. A fülke, a motorok és a hajtáslánc is megújult, a fogyasztás csökkentése itt is prioritást élvez, az elődökhöz képest, az Euro6-os motorokkal szerelt T járművek 5 százalékkal alacsonyabb fogyasztást produkálnak. A vezetőfülke – a nagyobb High Sleeper Cabin – hatalmas belső térrel és sík padlóval rendelkezik, így nem csak felállni, kellő óvatossággal ugrándozni is lehet benne. A fej fölött még jó 20-25 centiméter a szabad magasság. A másik kisebb fülkében a motorsátor mindössze 200 mm magas így itt is kellő hely áll a gépkocsivezető rendelkezésére. A Renault nagy hangsúlyt fektetett a formatervezésre. Ez egyrészt a külsőben mutatkozik meg, tényleg tetszetős a jármű, amelyet sok-sok órán át vizsgáltak szélcsatornában a lehető legkisebb légellenállás eléréséhez. A belső tér, amellett, hogy számos újdonságot, kreatív ötletet tartalmaz megtartotta a márkára jellemző vonalvezetést, ami mindig is előremutató volt. Jól áttekinthető, egyszerűen kezelhető műszerfal és kapcsolók, óriási színes kijelző, automatizált váltó és rendkívül kényelmes RECARO ülések kényeztetik a gépkocsivezetőt.

Megújult a belső is, ami praktikusnak, jól használhatónak tűnik

Kétféle hathengeres Euro6-os motorral rendelhető a T, egy 11 és egy 13 literessel, és 3-3 különböző teljesítménnyel. A kisebb aggregát 380, 430, 460 míg a nagyobb változat 440, 480 és 520 lóerő leadására képes.

A C és K járműcsalád

Igazi nehézbombázó a K

Kéttengelyes T vontató a magas fülkével

A Renault Trucks mindig is népszerű volt az építőipari felhasználású járművek terén. Elnézve az új C és a nehéz kategóriás K járművet ez továbbra is megjósolható. Természetesen ezek is teljesen új gépek. A felhasználás jellegétől függően számos alváz, motor és felépítmény variációban rendelhetőek. Itt létezik nappali kabin, de hálófülkés variáció is rendelhető. Akár a 120 tonnás szerelvény elvontatásáig ezek a járművek bármire képesek. Az építőipari járműveknél rendkívül fontos a biztonsági fülke. A mérnökök erre is kiemelt hangsúlyt fektettek, ezek a járművek megerősített biztonsági fülkével rendelkeznek. Az előbb felsorolt 11 és 13 literes motorok mellett itt megjelennek a 8 literes Euro6-osok is, 250, 280 és 320 lóerővel.

A D járműcsalád

A D járműcsalád 10-18 tonnás változata

Talán a legnagyobb rugalmasságot megkívánó felhasználási terület a disztribúciós járműveké. A kukásautótól a hűtős felépítményig minden előfordul ebben a szegmensben. A D sorozat 3,5 tonnától 26 tonna össztömegig és 44 tonna járműszerelvény össztömegig kínál megoldásokat ebben a kategóriában. Négy méretkategóriában számos variációban készülnek ezek a járművek. Az alvázak tekintetében két és háromtengelyes variációk léteznek. Alapkivitelben ezt a járműcsaládot is automatizált váltókkal szerelik, így érve el a legjobb üzemanyag-felhasználást, amely a terepviszonyokhoz igazítva mindig a legoptimálisabb fokozatot választja ki annak érdekében, hogy a motor az optimális nyomatéktartományban működjön. Itt megjelennek a legkisebb 5 és a négyhengeres háromliteres motorok is, természetesen ezek is Euro6-os besorolásúak.

A T szerelvény

Természetesen az új külső és belső formatervezést, műszaki és technikai megoldásokat mindegyik típus megkapta. Külsőre is egyedire sikerültek az új járművek és úgy tűnik, mindenkinek tetszettek is.

Remélhetőleg minél előbb ki is próbálhatjuk az új Renaultokat, hiszen a lyoni bemutató mindent a szemnek típusú volt, így csak álló helyzetben csodálhattuk meg a járműveket. Azt pedig tudjuk, puding próbája az evés. Mindenesetre az első benyomások meggyőzőnek tűnnek.

(A cikk az AutóKözlekedés 2013/7. számában jelent meg)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....