autó értékesítés
Ken Searle brit autóértékesítő annak idején British Leyland modellekkel kezdte a pályafutását, aztán az Addison Motorokat kezdett árulni, 1973-tól pedig a Datsun-Nissan márka került hozzá, amely Searle szerint akkoriban a fénykorát élte. Első eladott Datsunjára, egy 100a-ra is tisztán emlékszik, az autó egy penny híján ezer fontjába kerül a vevőnek. Egész életében a Benfield Motor Group autókereskedő cégnél dolgozott, amely az évek során váltott egyik márkáról a másikra. Searle dolgozott értékesítőként, értékesítési vezetőként és ügyvezetőként is, munkája során több mint 100 ezer autó értékesítéséhez volt köze. A 67 éves ötszörös nagypapa kedvenc Nissanja a QX (Maxima) volt, amiről azt tartja, hogy „magától eladta magát, mert bőrkárpitozása volt és tele volt kütyükkel”.
Searle állítja, semmit sem változtatna meg saját karrierjén, ma is nagyon büszke a márkára, és arra, hogy az ennyit növekedett, amíg náluk dolgozott. Állítása szerint, amikor megépült a Nissan angliai gyára, az eleinte nem segítette az értékesítéseket, mert a vevők megbízható, japán gyártású autót kerestek. Aztán amikor pár év alatt kiderült, hogy az angol összeszerelés sem rossz, visszapártoltak a márkához.
Searle elhivatottságának és munkaszeretetének a híre a Nissan felső vezetéséhez is eljutott, akik egy különleges festésű japán Kokeshi babával és egy speciális karikatúrával ajándékozták meg a valaha volt legjobb értékesítőjüket. „Kennek, és a hozzá hasonló embereknek – a legjobb alkalmazottainknak, akik a nehéz időkben is kitartottak a cég mellett – köszönhető, hogy a Nissan ilyen fantasztikus helyzetben van ma” – áll a cég közleményében. Jelenleg a Nissan Nagy-Britannia legnagyobb autógyártója, a sunderlandi gyárában tavaly több mint 500 ezer Qashqai, Juke és Leaf készült az európai piac számára.