Közlekdésfejlesztés

100 millió euró jut a magyar-osztrák határ menti közlekedési fejlesztésekre

2015.10.16.

A következő hét évben mintegy 100 millió eurót (30 milliárd forintot) fordít Magyarország és Ausztria a határ menti közlekedési infrastruktúra fejlesztésére - mondta a Külgazdasági és Külügyminisztérium gazdaságdiplomáciáért felelős államtitkára pénteken Sopronban, a fejlesztési tervek bemutatásán.

Magyar Levente hangsúlyozta: a két évvel ezelőtt kezdődött közös magyar-osztrák munka révén 1,5 millió eurós keretből elkészültek az előzetes tanulmányok, amelyek alapján 2016 tavaszán benyújthatják a pályázatokat. A két ország között kilenc közúti és két vasúti kapcsolatot újítanak fel a tervek szerint. A kilenc közúti fejlesztésből hat határ menti falvakat köt össze, ezen felül a 87-es utat Kőszegnél, az M85-ös autóutat pedig Sopronnál rákötnék az osztrák autópálya-hálózatra. A vasúti összeköttetések fejlesztéséről szólva hozzátette: a Szombathely és az ausztriai Felsőőr (Oberwart) között, valamint Fertőd és Pomogy (Pamhagen) között modernizálnák a vonalakat.

Magyar Levente - Külgazdasági és Külügyminisztérium gazdaságdiplomáciáért felelős államtitkára

Elmondta azt is, hogy ezek a fejlesztések mind csökkentik a határok adminisztratív jellegét, amely az Európai Unió egyik célja, nem mellesleg a beruházások naponta milliók számára könnyítenék meg a mindennapi életet. Jelezte: egész Európa erejét és cselekvőképességét minden eddiginél nagyobb kihívás elé állítja a migráció, ami a magyar osztrák kapcsolatokat is próbára tette, de a feladatot sikeresen megoldották. Mint fogalmazott, az együttműködés erejét bizonyítja, hogy a fejlesztési projektet semmilyen módon nem terhelte a kérdés, ami "ékes bizonyítéka annak, hogy sikeres lesz a jövőben is az együttműködés". Hans Niessl Burgenland tartományfőnöke elmondta, hogy 2013 óta 356 kilométer hosszú határszakaszon végeztek átfogó vizsgálatot, hogy megtudják, hol jelent problémát a határszakasz átjárhatatlansága.

Fertőd-Pamhagen - egykori határátkelő

A tanulmány szerint a vizsgált szakaszon 34 közúti határátlépési pont van. Ezek azonban olyan aránytalanul oszlanak el, hogy a települések között gyakran hosszú kerülőutakat kell megtenni. A tartományfőnök hangsúlyozta: a cél, hogy olyan értelmes projekteket hozzanak a két ország között létre, amelyek a turisztikai, a kulturális és a gazdasági fejlődés lehetőségeit hordozzák magukban. Jelezte: a fejlesztéseket magyar oldalon 85 százalékban támogatja az EU, osztrák oldalon a támogatás mértéke elérheti az 50 százalékot.

Hozzátette: amikor majd Brüsszelben prezentálják a terveket, el fogják mondani, hogy az együttműködés a két ország között példaértékű.

Forrás: MTI

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.12
2025 végére is stabilan tartja pozícióját a Suzuki Vitara és az S-Cross a kompakt SUV szegmensben,....
2025.12.12
Bár pályafutása utolsó évét kezdi, 2026-ban félelmetesen erős nyolchengeres motorral szerelik a....
2025.12.12
Kicsi és szép: az elektromos miniautók uniós piaca 7 éven belül 125%-kal fog növekedni. Íme, miért....
2025.12.12
A hét eleje óta hivatalosan is a Volkswagen Polo Magyarország legkedvezőbb listaárú új....
2025.12.12
Íme, néhány kreatív, játékos vagy szokatlan módszer a közúti közlekedés biztonságának növelésére.....
2025.12.12
A SEAT hivatalosan is megkezdte két ikonikus modellje, az új Ibiza és Arona gyártását barcelonai....
2025.12.12
Presztízs réteggyártóként elgondolkozhat az Alpine néhány tető nélküli változat bevezetésén is. ..
2025.12.12
Próbarepülést végzett Kínában két olyan új, nagy teherbírású drón, amelyet a civil áruszállításban....
2025.12.11
Üdvözlünk az Autószektor podcast csatornáján, ez a HangZóna! Vendégünk: Piri András, az Inter Cars....
2025.12.11
Miközben folytatódik a párbeszéd Kína és az Európai Unió (EU) között a kereskedelmi....