Mazda3
Várható volt, hogy a Mazda2-ben és a CX-3-ban bemutatott 1,5 literes Skyactiv dízelmotor előbb-utóbb az eggyel nagyobb kategóriába tartozó Mazda3-ba is bekerül. Korábban csak a 2,2 literes, 150 és 175 lóerős változatban létező biturbó dízellel lehetett megvenni a kocsit, ám kétség sem fér hozzá, hogy szükség volt a paletta lefelé bővítésére. A motor különlegessége a többi Skyactiv dízelhez hasonlóan a rendkívül alacsony, 14,8:1-es sűrítési arány.
Az 1,5 literes négyhengeres Skyactiv motor 105 lóerőt ad le percenkénti 4000-es fordulatszám mellett, a 270 Nm-es maximális nyomatéka viszont már 1600-as fordulatszámnál rendelkezésre áll. Nemcsak kézi, hanem hatfokozatú Skyactiv automatikus váltóval is meg lehet majd rendelni.
A menetteljesítmények átlagosnak mondhatóak, 0-100 km/h-ra 11 másodperc alatt gyorsul fel a 3-as, a végsebessége pedig 187 km/h. Persze ezt a kocsit nem a gyorsaságáért, hanem a fogyasztásáért fogják venni, amit meg is lehet érteni, hiszen az európai ciklus szerint mért vegyes átlaga mindössze 3,8 liter 100 kilométeren, a kilométerenkénti szén-dioxid kibocsátása pedig csak 99 g/km.