MÁV

160 km/órás sebességgel a síneken: Alstom villanymozdonyokat tesztel a MÁV-START

2024.10.08.

A nyár végén bejelentett 5 pontos közlekedési akcióterv részeként a MÁV-VOLÁN-csoport – az új járművek beszerzésének előkészítésével párhuzamosan – rövid távú, átmeneti megoldásként folyamatosan dolgozik a jó minőségű, használt vasúti járművek bérlésén és üzembe állításán is. Ennek érdekében – még nem a közforgalomban közlekedve, hanem utasok nélküli próbaüzem keretében – újabb villamosmozdonyt tesztel a vállalatcsoport.

Fotó: MÁV

A MÁV közleménye szerint a sikeres tesztelési időszakot követően köthető meg a szerződés az összességében 27 db (15 azonnal és 12 opcionálisan lehívható) mozdonyra. A járműveket biztonsági-, valamint a járművezetést támogató rendszerekkel (ajtóvezérlés, mozdonyfedélzeti berendezés) szükséges felszerelni, ezt követően várhatóan jövő év elejétől fokozatosan állhatnak majd forgalomba a hazai vasúti pályákon, érdemben növelve ezzel az üzemkészséget, ezáltal pedig a menetrendszerűséget is.

Kedden nagy energiaigényű, InterCity és éjszakai kocsikkal tartott sikeres futópróbát a vasúttársaság Budapest és Hatvan között. A következő mérföldkő az utasforgalmi próbák lesznek, a járművek megfelelő felkészítése után. A MÁV-VOLÁN-csoport csak abban az esetben veszi majd üzemeltetésbe a mozdonyokat, ha a tesztelés eredményes és igazolja, hogy a mozdonyok biztonságosan és magas rendelkezésre állás mellett üzemeltethetők, valamint minden hatósági- és közlekedésbiztonsági előírásnak megfelelnek.

A mozdonyok – az üzembevételükre vonatkozó megállapodás létrejötte esetén – részben az elöregedett, V43-as típusú, 120 km/órás maximális sebességű vontatójárművek kiváltására lennének forgalomba állítva, azzal, hogy használatukat néhány évre tervezi a MÁV-START, mindaddig amíg nem érkeznek új beszerzésű nagyteljesítményű, korszerű és már ETCS rendszerű vonatbefolyásolóval felszerelt villamosmozdonyok.

A megnövekvő utazási igény és a járműhiány enyhítése érdekében a vasúttársaság folyamatosan dolgozik – rövid távú, átmeneti megoldásként - bérelhető használt járművek üzembe állításán. Ezáltal a tavaly ősz óta az AKIEM-től bérelt Siemens Eurosprinter villamosmozdonyok igénybevételéhez hasonlóan további használt járművekkel bővülhet a MÁV-START és MÁV Rail Tours flottája.

A francia Alstom által gyártott többáramnemű Astride mozdonyok alkalmasak a hazai 25 kV-os felsővezetékhálózaton üzemelni, és akár 160 km/órás sebességgel is vontathatnak. A tesztelés alatt álló mozdonytípust korábban a francia nemzeti vasúttársaság (SNCF) üzemeltette, tőlük vette át az AKIEM vasúti lízingcég.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.20
Jól megy sokaknak Magyarországon, számos nagyon drága luxus- és sportautó talált gazdára. Nézzük,....
2025.12.20
Nagy karambol történt a körgyűrűn, emiatt lényegében megbénult a forgalom az M0-on. ..
2025.12.20
Európa egyik legkorszerűbb vasúti-közúti terminálját építi meg a 2027-ig Szegeden a METRANS, a....
2025.12.20
Teljes szélességében lezárták a 87-es főút egy szakaszát, miután egy kisbusz és egy személyautó....
2025.12.20
A sikeres futáspróbákat és a hatósági vizsgát követően újabb, immár a 25. CAF-villamost vette át és....
2025.12.20
Az új MINI modellcsalád utastéri anyaghasználatát fenntarthatósági díjjal ismerték el. A másodlagos....
2025.12.20
A BYD kiváló évet zár 2025-ben, az első 11 hónapban összesen 4,182 millió autót gyártott, ez 2024....
2025.12.20
Londonban közel felére csökkent a gyalogosokat és kerékpárosokat érintő halálos és súlyos balesetek....
2025.12.20
Az M7-esen tartott közlekedési razzia után jutott arra a Somogy Vármegyei Rendőr-főkapitányság,....
2025.12.20
Rendkívül erős a nyugatról keletre tartó tranzitforgalom, több autópályán és főúton is balesetek és....