orosz piac
A több mint hatszáz, Oroszországban tevékenykedő európai vállalatot tömörítő Association of European Businesses (AEB) üzleti érdekképviseleti szervezet kedden közölt adatai szerint augusztusban 138 670 személygépkocsit és kis-haszonjárművet értékesítettek az országban. Ez 19,4 százalékos csökkenés tavaly augusztushoz képest. Júliusban az eladások még nagyobb mértékben, 27,5 százalékkal estek vissza.
Az első nyolc hónapban az eladások száma mintegy 1,05 millió volt, 33,5 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál. Az AEB várakozása szerint idén összesen 1,55 millió új személygépkocsit és kis-haszongépjárművet értékesítenek Oroszországban, 36 százalékkal kevesebbet a múlt évinél.
Augusztusban az orosz piacon továbbra is a Lada márkából adtak el a legtöbbet, 20,2 ezret, ami 24 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál. A második legkeresettebb márka a Kia volt, amelyből 14 ezret értékesítettek, 3 százalékkal többet a tavaly augusztusinál. A harmadik helyen a Hyundai (-6 százalék), a negyedik helyen a Renault (-20 százalék), az ötödik helyen pedig a Toyota (-30 százalék) állt a legkeresettebb autók augusztusi orosz listáján.
Több év erős növekedés után az autóeladások már tavaly is jelentősen csökkentek, ahogy az orosz gazdaság gyengülni kezdett az olajárak zuhanásának és a nyugati szankciók bevezetésének következményeként. A rubel árfolyama meredeken esett, ami a fogyasztókat arra kényszerítette, hogy halasszák el a nagy értékű termékek megvásárlását.