Forma 1

A 2005-ös színtet érhetik el jövőre Symonds szerint

2016.11.19.

Csak óvatosan a várakozásokkal a 2017-es új szabályok kapcsán – figyelmeztet a Williams technikai igazgatója. Pat Symonds szerint a realitás kisebb változást ígér, mint az előzetes jóslatok.

Jelentős aerodinamikai szabályváltozások következnek a Forma–1-ben a következő szezonban. A sportág történetében most először fordul elő, hogy a szabályalkotók a tempó tudatos és nagymértékű növelését célozták meg a változtatásokkal – ezzel reagálva az F1-et az elmúlt három szezonban érő folyamatos kritikákra. Gyorsabb, agresszívebb, nehezebben vezethető autókat ígérnek, melyek az előzetes törekvések (és például a Pirelli jóslata) szerint 5 másodperces gyorsulást is elérhetnek jelenleg futó elődeikhez viszonyítva.

Nico Rosberg Barcelonában teszteli a 2017-es gumikat (Fotó: Pirelli)

Dőlnek majd a pályacsúcsok – ígérték. A Williams technikai igazgatója, Pat Symonds azonban úgy véli, a valóságos tempójavulás kisebb lesz, mint amilyet az FIA előzetesen jelzett – a legnagyobb mértékű a nagy leszorítóerejű pályákon, mint Barcelona, a legkisebb pedig a Monzához hasonló kevés leszorítóerős ringeken lesz. „A teljesítmény leginkább a 2000-es évek közepén látotthoz fog hasonlítani, de nem teljesen fogja elérni azt. Az előzetes cél öt másodperc volt körönként, de nem vagyok biztos benne, hogy ezt el fogjuk érni” – nyilatkozta az ESPN-nek.

„A gumik persze nagy ismeretlent jelentenek, amik miatt nem tudjuk, pontosan hová is visz az utunk. De ha ésszerűen tippeljük meg a gumik teljesítményét, szerintem inkább olyan négy másodperces gyorsulásra számíthatunk.”

Pat Symonds (Fotó: Batchelor / XPB Images)

„Egy olyan pályán, mint a barcelonai, az új autók igen jól fognak teljesíteni, talán jobban, mint az olyan helyeken, mint Monza, ahol valójában nagyon sok leszorítóerőt leveszünk majd, mivel a szélesebb gumik óhatatlanul nagyobb légellenállást jelentenek majd. Nem hinném, hogy az ilyen pályákon jelentős különbség mutatkozna meg a korábbi időkhöz képest. Vagy legalábbis távolról sem olyan mértékű, mint más helyeken.”

A versenyzők persze így is várják a megújulást, mivel az utóbbi időben cseppet sem tetszett nekik, hogy az alacsony kanyarsebességek miatt már távolról sem olyan megterhelő F1-es autót vezetni, mint régebben volt. Symonds szerint azonban ezen a téren sem szabad csodákra számítani. „Már vezettek ilyen autókat korábban, úgy 2004 és 2005 körül” – utalt arra, hogy az F1-es autók nem jelentenek majd nagyobb kihívást jövőre, mint a V10-es korszakban. „Hogy egy példát mondjak: ha van egy 200 km/órás tempójú kanyar, az talán úgy 30-35 km/órával lesz gyorsabb jövőre, ami talán több G-erőt jelent majd. Igen, egy kicsit megterhelőbb lesz, de nem őrületes mértékben” – jósolta a brit.

 

(ESPN, telesport.hu)

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....
2024.04.25
A Blaha Lujza téri állomáson végeznek műszaki mentést a tűzoltók - írta a Katasztrófavédelem....
2024.04.25
Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-....
2024.04.25
Július 1-jétől Achim Grewe Dr. Patrick Heineckétől veszi át az igazgatóság Pénzügy, IT, Beszerzés....