fejlesztések

2022 tavaszán megkezdődhetnek a Toyota hidrogén üzemanyagcellás nehéz teherautójának nagy teherflottákat bevonó közúti tesztjei

2020.10.19.

A világ legzöldebb autógyártója, a részben- vagy teljesen elektromos meghajtások területén vezető fejlesztőnek számító Toyota melléktermékként tiszta vizet kibocsátó, zéró emissziós hidrogén üzemanyagcellás elektromos kínálatában a személyautó (Mirai), a busz (Sora), a targonca, és  a kis/közepes méretű teherautó mellé hamarosan a nehéz teherautók is megérkezhetnek. Mindez hatalmas potenciált rejt magában a teherszállítás jelentette CO2  drasztikus mérséklése tekintetében. 

Japán vezető italgyártója és három nagy logisztikai vállalata, az Asahi Group, a Seino Transportation, a NEXT Logistics Japan, és a Yamato Transport hidrogén üzemanyagcellás elektromos nehéz teherautók közúti teszteléséről állapodott meg, a Toyotával, és leányvállalatával, a Hinoval, felgyorsítandó az üzemanyagcellás teherjárművek bevezetését, ezzel is támogatva a fenntartható társadalom fejlődősét. A közúti próbák 2022 tavaszán indulnak.

A közúti szállítójárművektől származó széndioxid-kibocsátás közel 70 százalékáért a nehéz teherautók tehetők felelőssé Japánban. A Toyota és Hino közös fejlesztésű üzemanyagcellás-elektromos teherautóinak közúti próbái az Asahi Group, az NLJ, a Seino Transportation, a Yamato Transport, és a Toyota saját flottáiban zajlanak majd. A hosszú távú fuvarozásban használt üzemanyagcellás nehéz teherautók esetén különösen fontos a megfelelő hatótáv és teherbírás, ám emellett a gyors üzemanyag-feltöltés is nagy jelentőséggel bír.

A kutatások alapján úgy tűnik, a nagy energiasűrűségű sűrített hidrogénnel üzemeltetett (és így elektromos áramot termelő) üzemanyagcellák megfelelnek ezeknek az igényeknek és elvárásoknak. A ma még fejlesztés alatt álló ilyen hajtású nehéz teherautók elvárt hatótávolsága 600 km – vagyis a cél az, hogy a környezetvédelmi eredmények mellett a járművek megfelelő teljesítménnyel és hatótávval is bírjanak, ugyanakkor mindennapi használatuk se jelentsen kompromisszumot. A tesztekben résztvevő vállalatok mindegyikénél fontos cél a környezeti terhelések jelentős csökkentése, és ennek elérése érdekében komoly erőfeszítéseket tettek már eddig is (az energiafogyasztás csökkentése, a logisztikai rendszer környezeti hatásainak minimalizálása). Az üzemanyagcellás teherautók próbaüzeme szintén e folyamatok része.

Műszaki adatok

Jármű

Alapmodell

Hino Profia FR1AWHG

Hossz / szélesség / magasság

11.990 / 2.490 / 3.780 mm

Össztömeg

25 t

Üzemanyagcella

Név és típus

Toyota üzemanyagcella (Polimer elektrolitos szerkezet)

Motor

Típus

Váltóáramú szinkronmotor

Nagy nyomású hidrogéntartály

Nagy kapacitású 70 MPa nyomású

Akkumulátor

Típus

Lítiumion

Hatótáv (tervezett)

Kb. 600 km

(vegyesen, városi és országúti üzemben, a Toyota és a Hino saját mérései alapján)

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.12.03
1920-1930. Tündöklés és bukás. Újabb érdekességgel jelentkezünk, hogyha már a koronavírus először....
2020.12.03
Jia Meng Kínából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra pályázatára....
2020.12.03
Nem kell elfogadni, hogy évente hatszázan halnak meg Magyarországon közlekedési balesetben - mondta....
2020.12.03
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) külön engedélyének köszönhetően részt vehet a fiatal Forma-1....
2020.12.03
Nem véletlen, hogy a Teslát még csak meg sem említi a Daimler vezérigazgatója, hiszen az európai....
2020.12.03
Egyedülálló hidat építettek indiai szakemberek egy forgalmas főút fölött, hogy segítsenek a....
2020.12.03
A Rail Cargo Hungaria 1,5  milliárd forintot meghaladó értékű beruházással lecseréli vagonjainak....
2020.12.03
Rekordszámú elődás, nemzetközi szinten is értékes kutatási eredmények hangzottak el az autonóm....
2020.12.03
Sipőcz Győző, a Goodyear Hungary Kft. kelet-európai kiskereskedelmi operatív vezetője váltotta a....
2020.12.03
Gyászos a mai nap mérlege közlekedésbiztonsági szempontból. A BM Katasztrófavédelmi....