Genfi Autószalon

231 lóerő a legkisebb Audiban

2014.02.12.

Az kétliteres turbómotorral és összkerékhajtással érkező S1 a Genfi Autószalonon mutatkozik be.


Az Audi betartotta az ígéretét, és a két évvel ezelőtti, limitált szériában (333 db) készült A1 Quattróból valódi szériaautót faragtak, az új sportmodellnek az S1 nevet adták. A két autó között a legnagyobb különbség, hogy a régit még az EA113-as kódjelű, régebbi fejlesztésű kétliteres motor hajtotta 256 lóerős teljesítménnyel, míg az újban már a Golf GTI-ből ismert EA888-as kódjelű motort találjuk, amelynek teljesítménye 231 lóerő, nyomatéka pedig 370 Nm. A turbómotor egy hatfokozatú kézi váltón és egy Haldex-kuplungos összkerékhajtási rendszeren keresztül hajtja mind a négy kereket. Szériafelszereltség az elektronikus differenciálzár, az elektronikus menetstabilizáló rendszernek pedig van egy sportos állása, amikor több csúszást enged.

Bár 25 lóerővel gyengébb az S1 az A1 Quattrónál, a százas sprintet mindössze 0,1 másodperccel teljesíti lassabban. A háromajtósnak 5,8, a valamivel nehezebb ötajtósnak 5,9 másodpercre van szüksége a mutatványhoz, mindkét változat végsebességét elektronika korlátozza 250 km/h-ra. Menetteljesítményeihez képest kifejezetten takarékos a kis Audi leggyorsabb változata, a kombinált átlagfogyasztása mindössze 7 liter, ami azt jelenti, hogy kilométerenként 162 gramm szén-dioxidot bocsát ki.

A nagyobb teljesítmény miatt módosították az A1-es MacPherson rendszerű első futóművét, az egyszerű csatolt lengőkaros hátsó futóművet pedig igényesebb többlengőkarosra cserélték. Áthangolták az elektromos rásegítésű kormányzást is, hogy közvetlenebb legyen, és több visszajelzéssel szolgáljon. Elöl 310 mm átmérőjű belső hűtésű tárcsafékek gondoskodnak arról, hogy az S1-nek a megállás se jelentsen gondot. Széria az Audi Drive Select rendszer, amely lehetővé teszi, hogy a vezető többféle hangolás közül választhasson a gázreakció, a kormányzás és a lengéscsillapítás számára.

A többi A1-estől a kiszélesített küszöbök, kerékjáratok, és a 17 colos felnik és az új lökhárítók különböztetik meg az S1-est, ezen kívül megjelent négy olyan szín – többek között a képeken látható sárga – amelyek csak a sportmodellhez választhatóak. Ahogy az A1 Quattrónál, a hátsó lámpák körül az S1-ben is fekete betétet találunk, és a fekete diffúzor is megmaradt a hátsó lökhárítóban, igaz, oldalanként nem egy, hanem már két kipufogóval. Az S1 értékesítése tavasszal elkezdődik, a háromajtós alapára Németországban 29950 euró.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.20
A Mazda CX-5 mára a globális SUV-szegmens egyik ikonikus modelljévé vált. Története azonban számos....
2025.12.20
Jól megy sokaknak Magyarországon, számos nagyon drága luxus- és sportautó talált gazdára. Nézzük,....
2025.12.20
Nagy karambol történt a körgyűrűn, emiatt lényegében megbénult a forgalom az M0-on. ..
2025.12.20
Európa egyik legkorszerűbb vasúti-közúti terminálját építi meg a 2027-ig Szegeden a METRANS, a....
2025.12.20
Teljes szélességében lezárták a 87-es főút egy szakaszát, miután egy kisbusz és egy személyautó....
2025.12.20
A sikeres futáspróbákat és a hatósági vizsgát követően újabb, immár a 25. CAF-villamost vette át és....
2025.12.20
Az új MINI modellcsalád utastéri anyaghasználatát fenntarthatósági díjjal ismerték el. A másodlagos....
2025.12.20
A BYD kiváló évet zár 2025-ben, az első 11 hónapban összesen 4,182 millió autót gyártott, ez 2024....
2025.12.20
Londonban közel felére csökkent a gyalogosokat és kerékpárosokat érintő halálos és súlyos balesetek....
2025.12.20
Az M7-esen tartott közlekedési razzia után jutott arra a Somogy Vármegyei Rendőr-főkapitányság,....