Genfi Autószalon

27 év után itt az első turbós Ferrari

2014.02.12.

A legendás F40 után bő negyed századdal ismét turbómotoros autót alkotott az olasz gyártó. A felfrissített Californiának nem csak a technikája, hanem a formája is megújult.


A California T nevében a T betű a turbófeltöltésre utal. A kocsi orrában ugyanis a 4,3 literes szívómotor helyett egy 3,8 literes, dupla turbós V8-as dolgozik, amely közeli rokonságban áll a Maserati Quattroporte szintén 3,8 literes motorjával. A Ferrariban azonban 3799 helyett 3855 köbcentiméter a hengerűrtartalma, és nemcsak nagyobb teljesítményű (530 helyett 560 lóerő), és nyomatékú (650 Nm helyett 755 Nm), de a start-stop rendszernek hála takarékosabb is (11,8 helyett 10,7 literes az átlagfogyasztás). A kabrióhoz jobban illik az is, hogy pörgősebb lett a motor, a legnagyobb teljesítményét 6500 helyett 7500-as fordulatszámnál adja le.

A frissített Californa 0-100 km/h-ra 3,6 másodperc alatt gyorsul fel, a végsebessége 312 km/h, előbbi adat hajszállal jobb a régi szívómotoros California értékénél. A kocsi fogyasztása a kisebb hengerűrtartalmú feltöltött erőforrásnak köszönhetően 15 százalékkal javult az elődhöz képest.

Átdolgozták a futóművet is, új rugókat és kétszer gyorsabb reagálású, mágneses elven működő adaptív lengéscsillapítókat építettek be, emellett a kormányzást is közvetlenebbre áttételezték.

Amihez nem nyúltak, az a 14 másodperc alatt nyíló/záródó keménytető. A kocsi méretei nem változtak, de az orrát teljesen áttervezték az F12 és az FF stílusában, hátul pedig a diffúzort cserélték le egy hatékonyabbra.

Átdolgozták a műszerfalat is, új a 6,5 colos érintőképernyő és a fedélzeti infotainment rendszer. Újdonság a Turbo Performance Engineer nevű szeparált érintőképernyő, amely a motor aktuális adatait mutatja. Természetesen nem maradt ki a versenypályára való Race üzemmód és a rajtautomatika sem. Az újjávarázsolt California a márciusi Genfi Autószalonon ünnepli világpremierjét.

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.03.31
Elkezdődött a Kárpátok romániai vonulatát átszelő első, a Nagyszeben-Pitesti nyomvonalon haladó....
2020.03.30
A világ leginnovatívabb és legzöldebb autógyártójaként ismert Toyota új festékporlasztót fejleszt,....
2020.03.30
A bérautós ágazat óriási mélyrepülésbe kezdett, az autókereskedések fulladoznak, a szervizek....
2020.03.30
Josef Prchal Csehországból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2020.03.30
A héten megpróbálják növelni a most nyitva tartó átkelőhelyek számát a magyar-szlovák határon a....
2020.03.30
2019-ben a SEAT fenntartotta az elmúlt négy év pozitív lendületét, és olyan pénzügyi eredményeket....
2020.03.30
A Mercedes Forma-1-es csapata is segített angol kutatóknak, hogy egyetlen hét alatt fejlesszenek....
2020.03.30
Az új Golf az innovatív Car2X technológiának köszönhetően segíthet a járművezetőknek a balesetek....
2020.03.30
A francia Sécurité Routière megoldásai a vezetés közbeni telefonálásra. ..
2020.03.30
Magyarország területén 2020. március 27-én 0 órától 2020. március 29-én 24 óráig a rendőrök 56....