Genfi Autószalon

27 év után itt az első turbós Ferrari

2014.02.12.

A legendás F40 után bő negyed századdal ismét turbómotoros autót alkotott az olasz gyártó. A felfrissített Californiának nem csak a technikája, hanem a formája is megújult.


A California T nevében a T betű a turbófeltöltésre utal. A kocsi orrában ugyanis a 4,3 literes szívómotor helyett egy 3,8 literes, dupla turbós V8-as dolgozik, amely közeli rokonságban áll a Maserati Quattroporte szintén 3,8 literes motorjával. A Ferrariban azonban 3799 helyett 3855 köbcentiméter a hengerűrtartalma, és nemcsak nagyobb teljesítményű (530 helyett 560 lóerő), és nyomatékú (650 Nm helyett 755 Nm), de a start-stop rendszernek hála takarékosabb is (11,8 helyett 10,7 literes az átlagfogyasztás). A kabrióhoz jobban illik az is, hogy pörgősebb lett a motor, a legnagyobb teljesítményét 6500 helyett 7500-as fordulatszámnál adja le.

A frissített Californa 0-100 km/h-ra 3,6 másodperc alatt gyorsul fel, a végsebessége 312 km/h, előbbi adat hajszállal jobb a régi szívómotoros California értékénél. A kocsi fogyasztása a kisebb hengerűrtartalmú feltöltött erőforrásnak köszönhetően 15 százalékkal javult az elődhöz képest.

Átdolgozták a futóművet is, új rugókat és kétszer gyorsabb reagálású, mágneses elven működő adaptív lengéscsillapítókat építettek be, emellett a kormányzást is közvetlenebbre áttételezték.

Amihez nem nyúltak, az a 14 másodperc alatt nyíló/záródó keménytető. A kocsi méretei nem változtak, de az orrát teljesen áttervezték az F12 és az FF stílusában, hátul pedig a diffúzort cserélték le egy hatékonyabbra.

Átdolgozták a műszerfalat is, új a 6,5 colos érintőképernyő és a fedélzeti infotainment rendszer. Újdonság a Turbo Performance Engineer nevű szeparált érintőképernyő, amely a motor aktuális adatait mutatja. Természetesen nem maradt ki a versenypályára való Race üzemmód és a rajtautomatika sem. Az újjávarázsolt California a márciusi Genfi Autószalonon ünnepli világpremierjét.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.07
Elgázolt egy embert a vonat a Békés vármegyei Tótkomlóson egy átjáróban  - közölte a Mávinform a....
2024.05.06
A Stellantis akoljában nem sok egyéniség születik, az Opel Corsa picit mégis más, mint a többi....
2024.05.06
Megérkezett a tavaly év végén beharangozott, megújult Lexus UX hibrid: a minden részletében....
2024.05.06
Amíg nálunk egyelőre nem jelentették be a Mazda6 utódját, addig a hatalmas piacnak számító Kínában....
2024.05.06
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.06
Baleset miatt jelentős torlódás alakult ki az M3-as autópályán a Budapest felé vezető oldalon, a....
2024.05.06
Soha vissza nem térő alkalom, hogy befotózhattam a Toyota Gazoo Racing gyári tréningautójába,....
2024.05.06
Olvasóink jelzése szerint a motorosok hosszú kilométereken keresztül menekültek a rendőrök elől,....
2024.05.06
2024 jól indult a gépjárműpiac számára, az első négy hónapban körülbelül 7.000 darabbal több....
2024.05.06
Hatalmas magyar siker Mugelloban, a Ferrari Challenge Europe Trofeo Pirelli 2024-es szezonjának....