Corolla

700 ezer kilométer felett is tanulnak a mazsolák a Corollán I. rész

2020.07.12.

Négy évesen és 73 ezer kilométerrel vette Illés Imre szegedi autós oktató azt a Toyota Corollát, amelyben ma már több mint 700 ezer kilométer van, és 21 évesen is jól szolgál. A hengerfejet egyszer már levették, a katalizátor még az eredeti, ahogy az önindító is, igaz, utóbbi többször is volt felújítva.

Az idén 700 ezer kilométeren átforduló órájú Toyota Corolla előtt két Volkswagen Golffal is oktatta a tanulókat autóvezetésre Illés Imre, körülbelül 8 éven keresztül. – Név szerint ismertem már minden csavarját, annyit szereltem a kocsikat, hogy arra ment el a szabadidőm. Meguntam, plusz egy öreg oktató azt tanácsolta, ha unatkozni akarok a hétvégén, akkor Toyota Corollát vegyek – mondja, hozzátéve, Bocskor Gábor is azt mondogatta, a német autóba olcsó az alkatrész, a japánba meg nem kell…

21 évesen is szép állapotban van az autó

Az 1999-es gyártási évű autót 4 éves korában vette, 73 ezres kilométeróra-állással. A Magyarország.hu portálon lekérdeztük az autó előéletét, a 2009-es júliusi műszaki vizsgáról már találtunk külső fotókat, a kilométeróráról még nem. Két év múlva már azt is dokumentálták, július 12-én 434 ezer 830-as állásnál fotózták le a Corolla kilométeróráját. Vagyis körülbelül bő 40 ezer kilométer futott évenként az autó Illés Imre és persze a tanulók alatt. Onnantól már megvan minden óraállás, az éves futásteljesítmény 30 ezer kilométer körüli. A legutolsó műszaki vizsgán készült fotó 2019. júniusi 680 ezer 142 kilométerrel, idén májusban kevéssel 706 ezer alatt mutatott az óra.

2011 július

2020 május

Végig csak ő oktatott rajta, nem igen szerette kölcsönadni másnak. Egyetlen szerelőhöz hordja a kezdetek óta, ötször minimum cseréltek már rajta kuplungtárcsát. A hengerfejet azonban csupán egyszer kellett levenni. – Az történt, hogy nem volt az olajcserénél 10-40-es, azonnal kellett, és helyette 5-30-ast tettek a motorba. Nagyon érzékeny az olajra, el is kezdte enni, gyűrűsort cseréltünk, ami megállította, azóta nem bontottuk meg a motort  – emlékszik vissza az autós oktató, hozzátéve, sem akkor, sem azóta nem kellett a szelepeket becsiszolni. Hézagállítás már többször is volt, de ez inkább a gázüzemmel összefüggően.

Önindító, gyakorlatilag a legelső van benne, többször levették már, profi villamossági szakműhelyben perselyezték és cserélték a szénkeféket, amikor kellett. A generátor már nem az eredeti, az – ha nem is úgy cseréli, mint a szódát – fogyóeszköz. Leszereli a régit a szaki és leveszi polcról a korábban felújított darabot, visszateszi, és már mehet is a Corolla.

Por száraz mindenütt

Az olaj- és szűrőcseréket szigorúan 10 ezrenként megcsináltatja az autón és nem feltétlenül a legolcsóbb kenőanyaggal, alkatrésszel. A megvásárlás után azonnal beszereltette a gázt, akkor nagy árkülönbség volt, megérte, gyorsan és bőven visszahozta az árát. – Most már kisebb a rés a benzin és a gáz ára között, és ahhoz képest drága is a beszerelés is. Jelenleg is gázzal járok, időnként persze tankolok bele benzint is, muszáj egyszer-egyszer kitakarítani a motort – mondja, hozzátéve, a gázrendszert már cserélték.

Illés Imre a volánnál

Amikor laikusként arra kérdezek rá, hány pedálgumit kellett már cserélni, kiderül, hogy a Toyotánál más a módi, és az bizony a vezetőoldalon még mind az eredeti. Pedálgumi mégis van, csak az oktató előtt, mégpedig Ladából való. Szinte hihetetlen, de csak 250 ezer kilométernél kellett cserélni az első féktárcsákat, amikor a rutinpályán még volt olyan feladat, hogy felgyorsítani 40-es tempóra és 14 méteren belül meg kellett állni. – Azóta cseréltünk néhány féktárcsát, de azok minősége köszönő viszonyban sincs a gyárival. Új fékbetétre is csak negyedmillió kilométer után volt szükség, amit kiszereltünk, azon ott volt még az eredeti kék színű gyári jelölés – mondja Illés Imre.

Hátulnézet

Írásunk II. részét itt olvashatják.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Izgalmas, sokoldalú és attraktív szakma, melynek minősége és tudásszintje rohamosan nő. ..
2024.04.26
Elődjeik sikereire alapozva érkezik meg az új CUPRA Formentor és az új CUPRA Leon. ..
2024.04.26
Látványosan megcsillogtatja különleges képességeit legújabb reklámfilmjében a Toyota GR Corolla. A....
2024.04.26
Mutatjuk, hol milyen óriási a bérszakadék.   ..
2024.04.26
A Peugeot immár tizenegyedik alkalommal nyerte el a nagy presztízsű Red Dot formatervezési díjat.....
2024.04.26
A Datahouse adatai szerint 2023-ban 128 ezer 469 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek....
2024.04.26
- A kínai többségi tulajdonú Volvo Cars a közös és társult vállalkozásokat nem számítva 6,8....
2024.04.26
- Akkor és Most Jármű Expo néven rendeznek a hétvégén a régmúlt, illetve a jelen két- és négykerekű....
2024.04.26
Nico Hülkenberg, a Haas Forma-1-es csapatának német pilótája jövőre a Saubernél, majd annak....
2024.04.26
A #5-ös nevű elektromos SUV-modellt az európai piacra szánják. ..