ADAC
A klub ügyelt arra, hogy minden árfekvésből válasszon abroncsokat, és így összegezte a tapasztalatokat: Vigyázat! Súlyosan téved, aki azt hiszi, hogy minden téli gumiabroncs egyformán jó, ahogy azt az ADAC legújabb gumiabroncs-tesztje is mutatja.”

Goodyear UltraGrip Performance 3 2,0
Michelin Pilot Alpin 5 2,1
Bridgestone Blizzak 6 2,2
Dunlop Winter Sport 5 2,4
Hankook Winter i*cept evo3 W330 2,4
Continental WinterContact TS 870 P 2,5
Glue Krisalp HP3 2,6
Nokian Tyres Snowproof P 2,7
Momo W-20 North Pole 2,7
Ceat WinterDrive 2,8
Matador MP93 Nordica 3,0
Matador MP93 Nordica 3,0
Fulda Kristall Control HP2 3,1
Semperit Speed-Grip 5 3,2
GT Radial WinterPro 2 Sport 3,2
Giti GitiWinter W2 3,4
Point S Winter S 3,6
Firestone Winterhawk 4 3,6
Maxxis Premitra Snow WP6 3,7
Apollo Aspire XP Winter 4,1
A teszt során egyetlen abroncs sem kapta meg a nagyon jó minősítést, mert ahhoz 1,6 összesített pontátlag kellett volna. Azok kerültek a „jó” kategóriába, amelyek pontszáma nem haladta meg a 2,5-et, a kielégítő minőségű abroncsok legfeljebb 3,5 pontosak lehettek, a megfelelők felső ponthatára pedig 4,5 volt.
Az elégtelenek felsorolásától eltekintettek, az ADAC listáján ugyanis a Radar Dimax Winter volt az Apollo után következő 4,6 ponttal, ami már az elégtelen kategóriát jelentette.
Vigasztalásul nézzük, miként teljesítettek az abroncsok akkor, amikor vizes aszfalton 80 kilométeres sebességről állóra fékezték a Volkswagen Golf tesztautót. A legrövidebb és a leghosszabb fékút között 15,4 méter volt a különbség, ami hajmeresztő adat.

Forrás: dasblog.hu