ICDP
Az online autóértékesítés egyre inkább feltörőben van. A Tesla nem is értékesít más módon, de a többi márka is próbálkozik, sikeresen. A legtöbb gyártó az elektromos autók esetében próbálkozik ezzel a megoldással. Az egyik leggyakoribb érv, amit az online autókereskedelem ellen hallani lehet, hogy az ember ki akarja próbálni az autót, ahhoz pedig muszáj elmenni egy szalonba és tesztvezetni.
Ugyanakkor mára bőven vannak alternatív megoldások. Jó példa erre a Seat esete Norvégiában, ahova a bármilyen kereskedés nélkül léptek be, mégis meg tudták oldani a tesztvezetéseket: A spanyolok összeálltak a HYRE car-sharing szolgáltatóval, így 40 Seat modell áll rendelkezése, amik egyszerre szolgálnak tesztautóként az érdeklődőknek, car-sharing keretein belül pedig bárki használhatja őket. Ezzel párhuzamosan a Seat szerződött az Avis-szel is, így vásárlást fontolgatók kibérelhették a kiszemelt modellt, hogy hosszabb távon is ki tudják próbálni azt.
Ennél merészebb megoldást választott a Volkswagen, akik az egyes autóikban megtalálható Amazon Alexa okos asszisztens segítségét veszik igénybe. Ebben az esetben az ember egyedül elviheti az autót fél- vagy egy órára, és ha közben bármilyen kérdése van, azt felteheti az asszisztensnek.
Egyre több márkánál találni egy másik, még furcsább próbálkozást: virtuális valóság headsettel. Elsőre meglepőnek hangzik és kérdéses, hogy valóban kiválthatja a tesztvezetést, de nem egy rossz ötlet. Nem egy új megoldás, már évekkel ezelőtt próbálkoztak vele, de egyre több gyártó vette fel néhány helyen a lehetőség közé.
A legkézenfekvőbb megoldás ugyanakkor Belgiumból érkezik: semmilyen kütyü nem kell hozzá, csak egy nagy, központi helyen fekvő autópark. A D'leteren csoport választotta ezt a megoldást néhány évvel ezelőtt. Egy nagy autóparkban tartanak minden modellből néhányat, az érdeklődő pedig bármikor elmehet oda és kipróbálhatja azt, ezáltal levéve ezt a terhet a kereskedések válláról.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!