Porsche 911
A tavalyi Los Angeles-i Autószalonon mutatta be a Porsche a 911-es vadonatúj, 992-es kódjelű generációját Carrera 4 és Carrera 4S változatban. A 3,0 literes hathengeres bokszer turbómotor erősebb lett (420 helyett 450 lóerős), a sportkocsi fejlettebb vezetéstámogató és infotainment rendszereket kapott, többek között hőkamerás éjjellátót is.
Varga Péter, a Porsche külső dizájnért felelős magyar formatervező-vezetője jó munkát végzett az új 911-essel, mert a sportkocsi felismerhetően 911 maradt, de mégis meg tudott újulni, főleg a far-résznél. A hátsó lámpákat egy 3D-s Porsche felirattal ellátott fénycsík köti össze, fölötte pedig egy automatikusan kiemelkedő légterelő található. A dizájn egyik fénypontja az új kilincs, ami elektromosan emelkedik ki, alaphelyzetben pedig belesimul a karosszéria síkjába, javítva a légellenállást.
Bár a karosszéria hossza maradt 4,5 méter, és a korábbinál jóval több alumíniumot használtak fel hozzá (főleg a hátsó részen, hogy javuljon a súlyelosztás), a 911-es tömege így is megnőtt fél mázsával az új biztonsági előírások és a gazdagabb felszereltség miatt. A Carrera S már 1515 kilót nyom, a 4S ennél 50 kilóval nehezebb. Ezúttal csak egyféle, eleve széles karosszéria lesz, az első nyomtáv 45 mm-rel nagyobb, mint eddig, és a tengelytáv is hosszabb.
A világon elsőként a Porsche fejlesztett ki egy ún. Wet (nedves) üzemmódot egy szériaautóhoz. Az alapfelszereltségként járó funkcióval a 911 magától észleli az útburkolaton lévő nedvességet, és ennek megfelelően hangolja át vezérlő- és futómű rendszereit. Egyúttal figyelmezteti a vezetőt, aki a kormánykerék tekerőgombjával biztonságosabb üzemmódra állíthatja át az autót. Ebben a gázpedál kevésbé érzékeny, és a kipörgésgátló is speciális program szerint dolgozik.
A kiállított autó ára 54.128.000 forint.