Autó, Motor és Tuning Show 2014

AMTS percről-percre

2014.03.22.

A driftpálya burkolata látványosan elfeketedett, a motokhoz nehéz hozzáférni, éppen ezért folytatjuk az autós standokon látottakkal és persze újabb csajos fotó a galériában.

Kép és szöveg: Horváth Miklós

Folytatjuk a helyszíni tudósítást, csak egy kicsit több a látogató, mint tegnap. A motorokról például esélyünk nincs tömegtől elszeparált, tiszta képet csinálni, de mindent megteszünk azért, hogy a leglátványosabb és legérdekesebb kiállítási darabokat megörökíthessük. A driftpályán is mintha bekeményítettek volna a fiúk, mert a tegnapinál kicsit hangosabbak (a magasabb fordulatszám miatt) és kicsit gyorsabbak a versenyzők.

Képre kattintva galéria nyílik

Két autós standon is megnéztük mi újság, íme: Az Audinál az A3 Limusine mellett – amire természetesen büszkék vagyunk, mert győri termék és nemsokára saját tesztrovatunkban is bemutatjuk – az RS6 Avantot vizsgáltuk meg közelebbről. Mivel a „ultra” könnyűszerkezetes karosszéria 100 kg-os súlycsökkenéséről és az egyéb paraméterekről már egy korábbi cikkünkben beszámoltunk, csak néhány apróságot emelnénk ki.

A gyöngyház fényezésű Daytona-szürke autó motorházteteje alatt egy 3993 köbcentis, V8 Biturbo, TFSI erőforrás látható. Az 560 lóerős teljesítményt (5700-6600-as fordulatszámon) és a 700 Nm-es nyomatékot 1750 1/min-nél kapja a négy kerék a 8 fokozatú automatán keresztűl. Nulláról százra 3,9 másodperc alatt gyorsul a sportkombi, a végsebességet pedig elektronika szabályozza le 250 km/h-nál. A V10-es erőforrást leváltó négyliteres aggregát és a könnyebb karosszériának köszönhetően a korábbi 14 literes átlagfogyasztást 9,8 literre redukálták.

A Citroen standon nem csak az autóké a főszerep, hanem a márka számára különösen fontossá vált WTCC-ben részvétel is. A pilótáknál alkalmazott reflex felmérő és fejlesztő játékkal naponta három Paddock belépőt lehet nyerni a május 3-4-én itthon zajló futamra. A versenyautót - amiről korábbi cikkünkben már beszámoltunk – egy tablet segítségével pedig minden oldalról szemügyre vehetünk, a QR-kód elvén működő varázsdoboznak köszönhetően.

A kiállított DS3 Racing rendkívül impozáns Gold Mat fényezése mellett, azért érdemes szót ejteni a BMW-vel közösen fejlesztett 1,6 THP-ről is. Az autó csúcsteljesítménye 207 lóerő, legnagyobb nyomatéka pedig 275 Nm, amit egy hatsebességes manuális váltón keresztül továbbít az első kerekekhez. A pályán és közúton is kiválóan helytálló élmény- és versenyautó 6,5 mp alatt van százon és a gyár által megadott átlag fogyasztása csak 6,4 liter, száz kilométerenként.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.05
A közúti közlekedés legfőbb témája, a halálos és személysérüléssel járó balesetek csökkentése.....
2025.12.05
Megpróbált meglépni a járőrök elől egy autós, aki ittasan ült volán mögé. Mint kiderült, ő maga is....
2025.12.05
Megérkezett a hazai márkakereskedésekbe az új Citroën C5 Aircross SUV. A 2026-os Év autója döntős....
2025.12.05
2026-ban az Audi egy igazán különleges jubileumot ünnepel: az öthengeres motor 50. évfordulóját. Ez....
2025.12.05
Tudta, hogy Bécsben már nem csak a templomban lehet beszélgetni egy lelki vezetővel? Toni Faber, a....
2025.12.04
A HangZóna mai vendége Mikesz Csaba a Magyar Közút Nonprofit Zrt. műszaki vezérigazgató helyettese....
2025.12.04
Utolsó modellévét valódi újdonsággal indítja a Toyota Corolla, bár szó sincs technológiai....
2025.12.04
Amikor a hőmérséklet csökken, a parkoló autó belseje is gyorsan lehűl. A tárgyak vagy maga a jármű....
2025.12.04
A BMW M Motorsport és a PUMA novemberben, a kínai Chengdu Tianfu International Raceway....
2025.12.04
Első latin-amerikai autós központjának megnyitásával a Porsche megerősíti a márka hosszú távú....