AMTS 2018
Az i30-as modellcsalád immár 4 tagúvá bővült a legutóbb bemutatott 5 ajtós kupéval és a sportos génekkel felvértezett N utótagos modellel. Előbbinél a jól csengő utónév (Fastback) egy kupés tetővonalú, de praktikus kombit takar, utóbbinál pedig nemcsak a performaszra, hanem az élvezetes, izgalmas autózásra fektették a hangsúlyt a mérnökök.
A „sima” kompakt i30-ashoz képest a csinos vonalvezetésű kombi 30 mm-rel alacsonyabb, futóműve is lejjebb került, azonos tengelytáv mellett pedig 12 cm-rel hosszabb kasztnit építettek rá. A 446 cm-es autónak ezáltal egy családi használatra is alkalmas, 451 literes poggyásztere lett.
A Hyundai mérnökei úgy gondolták, hogy ehhez a formához csakis benzinmotorok illenek, ezért egyliteres, 1,4-es és kétliteres T-GDi motorokkal rendelhető jelenleg az újdonság, szériában 6 fokozatú manuális váltó párosítható a kisebbekhez, a kiállított erőgép esetében pedig már a 7 fokozatú duplakuplungos dukál. A Fastback alapára 5,2 millió forint.
A kiállított modellekben a 2 literes, 275 lovas motorok lapulnak, menetdinamikában és akusztikai élményben természetesen az i30 N-nél van az adu. Az ötféle vezetési móddal szerelt sportautó minden üzemmódban hatással van a futóműre, kormányzásra, a differenciálzárra, a teljesen kikapcsolható menetstabilizálóra, a kipufogóra, a gázreakcióra és a visszaváltáskor automatikus gázfröccsel segítő rendszerre is.