járműipar

ANK-MGE: Javaslataink a koronavírus gazdasági hatásai mérséklésére az autó szakmában

2020.03.23.

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete és az Autós Nagykoalíció javaslatokat fogalmazott meg a döntéshozó felé a gépjármű kereskedelmi, javítói és néhány ezekhez kapcsolódó ágazat gazdasági helyzetének konszolidálására a koronavírus káros gazdasági hatásainak mérséklésére.

Egyesületeink és ezek tagjai nagyra értékelik a kormány erőfeszítéseit a koronavírus elterjedésének elhárítása érdekében. Természetesen ezen intézkedések, a vállalatok kényszerű belső intézkedéseivel együtt hátrányos gazdasági következménnyel járnak, amelyek enyhítésére – az ágazat sajátosságainak figyelembe vételével – azzal a kéréssel fordultunk a kormányhoz és az Operatív Törzshöz, hogy a gazdaságmentő csomagban vegyék figyelembe, hogy a nemzetgazdaság számára is fontos ágazatok épségben vészelhessék át ezt az időszakot és a konszolidációt, és azt követően hatékonyan hozzá tudjanak járulni a gazdaság újjáépítéséhez.

Javasoltuk és kértük, hogy a gépjármű kereskedelmi és javítói tevékenységet, valamint a belföldi és nemzetközi (belföldre, vagy belföldről irányuló) áruszállítási tevékenységet, valamint az autókölcsönzőket is sorolják a „súlyos gondokkal küszködő” szektorok közé és rájuk is alkalmazzák az ide vonatkozó könnyítéseket.

Javasoltuk a munkaerő megtartási támogatások kiterjesztését az autós ágazatra, kértük, hogy a javítók nyitva maradhassanak az ellátás és a mobilitás biztonságáért (ide értve a mentők, tűzoltók, rendőrség és más járműveket), javasoltuk, hogy a határzáron a Magyarországra irányuló árukkal (alkatrészekkel) érkező magyar és külföldi szállítók járműveit engedjék át.

Kértük továbbá, hogy a járvány elmúltával kedvezményes pénzügyi feltételekkel támogassák az újra indulást.

A kereskedők likviditásának javításához kértük, hogy a cash-flow alapú ÁFA fizetést terjesszék ki rájuk, vagyis csak a beérkezett ÁFA után kelljen fizetniük. Ugyanebből kiindulva kértük, hogy az elektromos autókra és a nagycsaládos autókra biztosított támogatás kifizetését gyorsítsák fel, mert a sok száz várakozó autó finanszírozása megroppantja a kereskedők pénzügyi helyzetét.

Mind e mellett kezdeményeztük, hogy a magyar kormány az EU illetékes szerveinél kezdeményezze a CO2 előírások szigorításának és a büntetéssel fenyegetésnek egy éves elhalasztását. 

Knezsik István                         Erdélyi Péter

Autós Nagykoalíció                  Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete

elnök                                         ügyvezető elnök

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.11.10
Húsz éve már, hogy a Mercedes kitalálta, ami jó az A osztályban, az jó lehet egyel nagyobbként is.....
2025.11.10
A Győri Rendőrkapitányság büntetőeljárást indított egy 25 éves helyi férfival szemben - írja a....
2025.11.10
Tényleg minden, jelenleg a palettán lévő Omoda és Jaecoo modell ugyanaz a padlólemez van? Kivel....
2025.11.10
A Mazda Motor Corporation japán autógyártó veszteséggel zárta pénzügyi évének első felét, részben a....
2025.11.10
Németország nem vár tovább: átfogó országos stratégiát hirdetett az elektromos járművek....
2025.11.10
2025-ben is folytatja együttműködését a Pesterzsébeti Mentőállomással a piacvezető fékrendszereket....
2025.11.10
A közelmúltbeli kelet-szlovákiai vonatbaleset után a kormány új biztonsági intézkedéseket jelentett....
2025.11.10
A Rába győri Központi telephelyének legnagyobb, 67.000 m²-es csarnokán már jól látható az....
2025.11.10
A japán prémiummárka még nagyobb lendülettel folytatja az együttműködést a férfi profi tenisz....
2025.11.10
Megkezdődött az új eVitara értékesítése, a klasszikus SUV a katalógus szerint akár 428 kilométeres....