járműipar

ANK-MGE: Javaslataink a koronavírus gazdasági hatásai mérséklésére az autó szakmában

2020.03.23.

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete és az Autós Nagykoalíció javaslatokat fogalmazott meg a döntéshozó felé a gépjármű kereskedelmi, javítói és néhány ezekhez kapcsolódó ágazat gazdasági helyzetének konszolidálására a koronavírus káros gazdasági hatásainak mérséklésére.

Egyesületeink és ezek tagjai nagyra értékelik a kormány erőfeszítéseit a koronavírus elterjedésének elhárítása érdekében. Természetesen ezen intézkedések, a vállalatok kényszerű belső intézkedéseivel együtt hátrányos gazdasági következménnyel járnak, amelyek enyhítésére – az ágazat sajátosságainak figyelembe vételével – azzal a kéréssel fordultunk a kormányhoz és az Operatív Törzshöz, hogy a gazdaságmentő csomagban vegyék figyelembe, hogy a nemzetgazdaság számára is fontos ágazatok épségben vészelhessék át ezt az időszakot és a konszolidációt, és azt követően hatékonyan hozzá tudjanak járulni a gazdaság újjáépítéséhez.

Javasoltuk és kértük, hogy a gépjármű kereskedelmi és javítói tevékenységet, valamint a belföldi és nemzetközi (belföldre, vagy belföldről irányuló) áruszállítási tevékenységet, valamint az autókölcsönzőket is sorolják a „súlyos gondokkal küszködő” szektorok közé és rájuk is alkalmazzák az ide vonatkozó könnyítéseket.

Javasoltuk a munkaerő megtartási támogatások kiterjesztését az autós ágazatra, kértük, hogy a javítók nyitva maradhassanak az ellátás és a mobilitás biztonságáért (ide értve a mentők, tűzoltók, rendőrség és más járműveket), javasoltuk, hogy a határzáron a Magyarországra irányuló árukkal (alkatrészekkel) érkező magyar és külföldi szállítók járműveit engedjék át.

Kértük továbbá, hogy a járvány elmúltával kedvezményes pénzügyi feltételekkel támogassák az újra indulást.

A kereskedők likviditásának javításához kértük, hogy a cash-flow alapú ÁFA fizetést terjesszék ki rájuk, vagyis csak a beérkezett ÁFA után kelljen fizetniük. Ugyanebből kiindulva kértük, hogy az elektromos autókra és a nagycsaládos autókra biztosított támogatás kifizetését gyorsítsák fel, mert a sok száz várakozó autó finanszírozása megroppantja a kereskedők pénzügyi helyzetét.

Mind e mellett kezdeményeztük, hogy a magyar kormány az EU illetékes szerveinél kezdeményezze a CO2 előírások szigorításának és a büntetéssel fenyegetésnek egy éves elhalasztását. 

Knezsik István                         Erdélyi Péter

Autós Nagykoalíció                  Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete

elnök                                         ügyvezető elnök

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.16
Ritkaságokra lehet licitálni, mert az ínséges időkben értékes daraboktól is megválnak múzeumok. ..
2025.02.16
Heti rajzunk készítője Kelemen István, karikatúrájának címe: Minden rosszban van valami jó. ..
2025.02.16
Nagyon valószínű, hogy bestsellere lesz a kínai piacon a Huawei és a Chery koprodukciójában készült....
2025.02.16
Meghaladta az ötezret a vállalati e-autó programra beérkezett kérelmek száma. A gazdasági....
2025.02.16
Az új A6-os érkezésével elköszönhet a kedvelt Audi szedán. ..
2025.02.16
Metróbuszok és új éjjel-nappali járatok, a külső kerületben élő budapestiek kényelmesebb és....
2025.02.16
A Toyota walesi pilótájának előnye a csapattársával, Kacuta Takamotóval szemben mindössze három....
2025.02.16
Tavaly újra emelkedett azoknak a vasúti baleseteknek a száma, amelyek a vasúttársaságnak fel nem....
2025.02.16
A selejt mennyiségének csökkentését és a gyártási hatékonyság növelését teszi lehetővé az....
2025.02.16
A Ford Ranger 2024-ben immár tizedik egymást követő évben volt Európa legkelendőbb pickupja. 43,6....