DasWeltauto

Átadta a 125.000. minőségi használt autóját a Das WeltAuto

2019.07.16.
A Porsche Hungaria garanciális használt autókat értékesítő márkája, a 30 kereskedéssel dolgozó Das WeltAuto (DWA) a napokban átadta új tulajdonosának a 125 ezredik gépjárművét. 
 
Az autó egy közel 39 ezer kilométert futott, Reference felszereltségű, 1.2 TSI SEAT Leon, amihez jár 3 év garancia. A használtautó-kereskedők közül jelenleg csak a Das WeltAuto rendelkezik országos értékesítői hálózattal, ahol az ügyfelek gondos állapotfelmérésen átesett, megbízható, kifogástalanul szervizelt autók közül választhatnak.
 
A kis ünnepségen Frank György márkaigazgató elmondta: a Weltautó a legnagyobb használtautó-hálózat Magyarországon. A használt autók adásvétele a szabadpiaci eladóknak jó üzlet, a vevőknek azonban általában lutri. Sokan vannak ugyanakkor, akik inkább biztosra mennek, ezért az eddig 125 ezer használt kocsit értékesített Das WeltAuto hálózathoz fordulnak. Bujáki Zsolt marketingvezető azt emelte ki, hogy idén tavasszal hazai gyártású tévéspottal tudtak kampányt indítani, a Das Blog pedig megkerülhetetlen lett azok számára, akik első kézből szeretnének információkat kapni a hazai használtautó-piac történéseiről.     
 
 
Frank Görgy márkaigazgató tájékoztatójában röviden visszaidézte a kezdeteket. A megbízható használt autó értékesítésének ötlete Ausztriában született meg. Az volt az alapötlet, hogy átalakítsák a használtautó-értékesítés körüli előítéleteket. Az újautó-vásárlás ugyanis mindenki életében egyfajta kis ünnep egy szép szalonban. Érintetlen, gyári belső, négy-öt év garancia, ami jó pár év gondtalan autózást feltételez. Ehhez képest a használt autó micsoda? Drótkerítéses kereskedés, mostoha körülmények között tárolt, bizonytalan minőségű autók állnak a placcon. "A használtautó-vásárlás mindig rizikós dolog az emberek fejében. A Weltautó azért jött létre, hogy ezeket az érzéseket felülírja. Gondos átvizsgáláson átesett autókat kínálunk,  garanciákat adunk" - mondta el a márkaigazgató. 
 
Hőskori esetek
 
A Porsche Holding a 90-es évek elején Ausztriában hozta létre ezt a használtautó-kereskedelmi üzletágat Weltauto néven. A cégvezetés elsődleges célja az újautó-értékesítés támogatása volt, mert ezáltal új autó vásárlása esetén is lehetőség nyílt a használt gépkocsik beszámítására. Az így megvásárolt autókat – a piacon akkor egyedülálló módon – garanciával s egyéb kiegészítő szolgáltatásokkal értékesítették tovább. 2001-ben a Porsche Hungaria portfóliójában Magyarországon is megjelent a Weltauto. 
 
Frank György visszaidézett egy érdekes epizódot a hőskorból. A  cég 2000-ben indult volna, de a Weltautó név foglalt volt Magyarországon. Egy tatabányai gumis Ausztriában járva meglátta a Weltautó táblát, megtetszett neki, és megalakította 1999-ben a Weltautó Kft.-t családi vállalkozásként. Úgyhogy a Porsche Hungaria első tevékenysége az volt, hogy megegyezzen a gumissal, és megkaphassa a nevet. Így végül 2001-ben "érkezett" a Weltautó, akkor még piros dizájnnal, műszaki garanciával,  finanszírozási háttérrel.  
 
Nyolc szolgáltatás
 
Kicsit ugorva a történelemben, 2012-ben arculatváltás történt. Miután a Volkswagen Csoport 2011-ben a Porsche Holding tulajdonosa lett, egy évvel később – Das WeltAuto néven – a szolgáltatást a teljes világhálózatra kiterjesztették. Nyolcra bővült a szolgáltatások száma: műszaki garancia, részletes állapotvizsgálat, mobilitásgarancia, cseregarancia, beszámítás, finanszírozás és biztosítás, eredeti tartozékok, professzionális optikai felkészítés. 
 
A tájékoztatón elhangzott: az elmúlt 18 évben évente átlagosan közel 6850 ezer autót értékesített a Weltauto hálózata, ami a kezdeti 12 partner után a csúcsidőszakban, 2005- 2006-ban 50-re bővült. Jött a hitelválság, ami sajnos mintegy 20 partnert elsodort. Jelenleg 36 partnerük van, és a kör várhatóan tövább bővül. Csak azok csatlakozhatnak, akik átesnek egy szigorú auditon, illetve autóforgalmazzák a Volkswagen csoport autóit. 
 
Hogy alakul a piac? 
 
Az első csúcsidőszak 2005-ben volt, amikor 640-650 ezer autóátírás történt az országban. A hitelválság időszakában ez 400 ezerre esett vissza. Ám 2012 óta dinamikusan növekszik. 2016 volt az első év, amikor a piac elérte a válság előtti számokat. 2017 óta pedig annyi használt autót adnak-vesznek az emberek, mint még soha az ország történetében. Az idei első negyedév számai alapján Frank György úgy ítélte meg, hogy a trend tovább folytatódik. Az átírások száma még a tavalyi, rekordnak számító 780 ezer átírást is meghaladja majd mintegy 4-5 százalékkal. 
 
A használtautó-import is fontos tényező a piacon. Látszik, hogy a 2000-es évek közepén ez majdnem a nullára esett le: alig valamivel több mint 10 ezer autót hoztak be az országba. A 2012-es regisztrációs adó-könnyítés után viszont rakétaszerűen kilőtt a használtautó-import. Jelenleg már kb. 160-190 ezer is lehet a behozott használt autók száma. Az új autók értékesítését bőven meghaladó mennyiségű használt autót hoznak be az országba. 
 
Frank György hangsúlyozta: A  Weltautó saját piaca a 0-7 éves kategória. Ebben a szegmensben az átírások száma még nem érte el a válság előtti évek szintjét. A fiatal használt autók nem cserélnek  annyiszor gazdát, mint régen, a csúcsidőszakban. A kereskedők által eladott autók száma 38 500 körül van. Ebből a Weltautó által értékesített 7000 jármű majdnem 20 százalékos piaci részesedést jelent, amivel a cég meghatározó részt birtokol ebből a piacból. "Ezért mondhatjuk, hogy a Weltautó a legnagyobb használtautó-hálózat Magyarországon" - mondta a márkaigazgató. 
 
 
Öregszik a magyar autópark
 
A használtautó-import nagyrészt öreg autók behozatalából áll. A dinamika lelassult itt is. Az elmúlt két évben már alig növekszik a behozott autók száma. Az autók kor szerinti megoszlása sajnos továbbra sem javul. A kétharmada tízéves, vagy annál öregebb. Nagyjából egyötöd része 16 évesnél is idősebb. Frank György szerint rossz tendencia, hogy folyamatos utánpótlást kap az öregautó- állomány Magyarországon, ezért az autók átlagos életkora évről évre emelkedlik. 2005-ben 10,2 év volt, most egy átlag autó a magyar utakon már 14,5 éves. 
 
A 13-14 éves autók kibocsátási normája sokkal rosszabb a maiakhoz viszonyítva. A dízeleknél a magyar rendszámot kapott 3300 darab EURO2-es gépkocsi annyi szálló port bocsát ki, mint 52 800 mostani autó, amelyben van részecskeszűrő. Az EURO3-asokból 15300-at hoztak be. Ez annyi port bocsát ki, mint 153 ezer mostani dízel. Az EURO4-esekből 23 ezret hoztak be, ami annyi port ad ki, mint 117 ezer mostani dízel. 
 
Nem éri meg a működtetésük, és közben nagyon komoly szennyezést jelentenek. De nem a használt autók a legnagyobb porkibocsátók. A német statisztikai adatok szerint az autók a szálló por kibocsátásnak csak mintegy 14 százalékáért felelősek. Arányaiban sokkal nagyobb a lakossági fűtés és az ipar porkibocsátása. 
 
Jármű Szolgáltatási Platform (JSZP) 
 
Komoly változás volt az idei év elején, hogy elkezdett működni egy állami szolgáltatás, a Jármű Szolgáltatási Platform (JSZP)  Ez arra hivatott, hogy bárki, aki használt autót akar venni, az ügyfékapun keresztül megtalálja a Magyarországon működő autók összes állapotvizsgálatának az adatait. Fényképeket, kilométeróra-állásokat, az autó színét, ami nagy segítség abban, hogy a csalásokat ki lehessen szűrni. Ez nagy változást hozott a magyarországi használtautó-piac életében.
 
 
Das Blog: megkerülhetetlen
 
Bujáki Zsolt marketingvezető, aki 11 éve vesz részt a Weltautó kommunikációs tevékenységében, elmondta: 11 évvel ezelőtt, a válság idején megtanulták, hogy másként kell brandet építeni. "Addig nagyon egyszerű eszközökkel dolgoztunk, gyakorlatilag a honlapot promotáltuk. A válság idején viszont fontossá vált minden egyes autó eladása. Megpróbáltuk magunkat egy stratégiai mozdulattal átpozicionálni a szakértői szemléletre. Büszkék vagyunk arra, hogy a hálózatunkban nagyon sok kolléga szakemberként tudja kiszolgálni a klineseket."
 
A szakember úgy fogalmazott: "Büszkék vagyunk kommunikációs kampányaink színvonalára, számos versenyt nyertünk már a kreatívjainkkal. Évente általában két nagy kampányunk van: tavasszal és ősszel. Az óriásplakát-kampányban kollégák vállalták, hogy saját arcukkal, hitelességükkel szerepeljenek. Büszkék vagyunk rá, hogy idén tavasszal hazai gyártású tévéspottal tudtunk kampányt indítani. A  piac legnagyobb szereplőjeként igyekszünk mindig egyfajta hírmondók lenni. Ezért hoztuk létre a Dasblogot, ahol igyekszünk aktuális, érdekes cikkeket megjeleníteni a használtautó-piac életével kapcsolatban. Ez a blog rendkívül népszerűvé vált az elmúlt években. Szinte megkerülhetetlen."
 
 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....
2024.03.28
Halálra gázolta egy kisbusz sofőrje Nagykálló térségében nyírbátori mérnökségünk kollégáját, Tibort....
2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....
2024.03.28
Kedden tragikus kimenetelű közúti baleset történt, amely során egy BMW és egy Nissan ütközött....
2024.03.27
Új módszerrel küzdenek a gyorshajtók ellen Ausztriában: elkobozzák autójukat. Gondoljunk bele, hogy....
2024.03.27
- A Volkswagen-csoporthoz tartozó tömegmárkák (Core csoport) összesített árbevétele tavaly 21....
2024.03.27
- Országszerte nagy területen megerősödik a szél csütörtökön, és leginkább a Dunántúlon és az....
2024.03.27
A BMW 8400 eurós bónuszt fizet az alkalmazottaknak – írja az automobilwoche.de.   ..
2024.03.27
Érdemes megtervezni a húsvéti utazást - közölte a vasúttársaság szerdán az MTI-vel a közlekedési....