A kínai autógyártók élénkítik a piaci versenyt, hamar és látványosan törtek be az európai piacra, különösen az elektromos járművek szegmensében. A Schmidt Automotive Research szerint 2024-ben a kínai márkák az európai bev-eladások mintegy 10 százalékát uralják, és ez a szám várhatóan emelkedni fog, ahogy egyre több gyártás kerül át az európai üzemekbe. A kínai OEM-ek növekedése az európai bev-piacon erős versenyben zajlik - a Schmidt Automotive Research európai autóipari elemzője, Matthias Schmidt szerint: "Miközben a teljes volumenük várhatóan növekedni fog, a szélesebb értelemben vett piaci dinamika nem feltétlenül fog a piaci részesedés arányos növekedését jelenteni." Schmidt megjegyzi továbbá: "Az iparági előrejelzések szerint a kínai OEM-ek 2027-ben érik el a nyugat-európai elektromosautó-piac 12 százalékos részesedésének csúcsát, ami egybeesik a BYD magyarországi gyártóüzemének teljes felfutásával".

A BYD 2025-re megduplázza Európában regisztrált járműveinek számát, miközben növeli a helyi gyártást Magyarországon. Schmidt szerint: "A BYD üzembe helyezi harmadik hosszú távú konténerhajóját, és ezzel 2025-re mintegy 100 ezerre növeli a Kínából Európába irányuló éves szállítási kapacitást. A magyarországi helyi gyártás azonban lehetővé teszi számukra, hogy megússzák a vámokat és növeljék európai jelenlétüket." Ez a lépés a kínai OEM-ek szélesebb stratégiáját tükrözi, hogy európai termelési központokat hozzanak létre, és jobban versenyezzenek a helyi gyártókkal. Más kínai márkák is követik ezt a példát.
A Geely Polestar azt tervezi, hogy 2027-re megkezdi egy kompakt SUV gyártását Európában, potenciálisan kihasználva a Volvo belgiumi létesítményeit. A Chery átvette a Nissan spanyolországi üzemét, de úgy döntött, hogy csak belsőégésű- és hibrid járműveket gyárt ott, elkerülve a támogatásokkal kapcsolatos szabályozási bonyodalmakat. Eközben Törökország az EU-val való vámuniós státuszát kihasználni kívánó kínai gyártók kulcsfontosságú termelési központjává válik. A Chery növeli a Kínából Törökországba irányuló járműszállítmányok számát, amit a DP World Yarímca konténerterminálon végzett tevékenysége is támogat. Ahogy egyre több kínai OEM-gyártó létesít termelési központot Európában, a logisztikai ágazatnak is alkalmazkodnia kell. A Kínából érkező hosszú távú import csökkenése növelni fogja az Európán belüli elosztási igényeket, különösen a kész járművek szállítása és a pótalkatrészek logisztikája terén.