Audi A3 g-tron

Audi A3 g-tron: új modellév nagyobb CNG hatótávolsággal

2019.03.14.

A környezetbarát modell technológiai frissítéssel kezdi az új modellévet. Megnövelt üzemanyag tartályának köszönhetően a kompakt modell WLTP ciklus szerint közel 400 kilométert képes megtenni kizárólag sűrített földgázzal üzemelve. A németországi kereskedésekben az előértékesítés március 7-én indult, a modell induló ára pedig 30 600 euró.

Az Audi A3 Sportback g-tron a négykarikás márka egységes és fenntartható mobilitási koncepciójának szerves részét képezi. Az új 1.5 TFSI erőforrással szerelt modell 96 kW (131 LE) teljesítményre képes, amellyel az A3 Sportback g-tron hatékonyság és takarékosság szempontjából is új mércét állít. Ahhoz, hogy a négyhengeres motor gázüzemmel is működjön, az Audi mérnökei módosították a hengerfejet, a turbófeltöltőt, az üzemanyag befecskendezési rendszert illetve a katalizátort. A benzinhez képest a sűrített földgáz égése során 25 százalékkal kevesebb szén-dioxid képződik köszönhetően a szénhidrogének között előforduló legalacsonyabb széntartalmának. Emellett pedig a szilárd részecske kibocsátás szintje is igen alacsony marad.

Hosszú hatótávolság köszönhetően a harmadik üzemanyag tartálynak

A korábbiakhoz hasonlóan most is szálerősítésű polimer (GFRP/CFRP) üzemanyag tartályt helyeztek el a mérnökök az ötajtós modell csomagtér padlója alatt, amelyek egyenként közel hét kilogramm gáz tárolására alkalmasak. A csomagtér méretét éppen csak csökkentő tartályok kompozit anyagból készültek, ezért kifejezetten könnyűek. Az új Audi A3 Sportback g-tron modellben egy további acél hengerbe töltött négy kilogrammnyi sűrített földgáz gondoskodik a megnövelt hatótávolságról a gázüzemű működés során. A benzintank méretének csökkentése nem csupán ennek a harmadik sűrített földgáz tartálynak biztosítja a szükséges helyet, de ezzel a megoldással az Audi A3 Sportback g-tron szinte monovalens járműként működhet. Előnyére fordítva mindkét üzemanyag tartály speciális tulajdonságait és méreteit, a GFRP tartályok intelligens kombinációja és a földgáz tartály alkalmazása lehetővé teszi a rendelkezésre álló hely optimális kihasználását. A kilenc literes benzintank pedig hagyományos mobilitási tartalékként áll rendelkezésre.

Szigorú biztonsági előírások

A gáz tárolására szolgáló két műanyag tartály – amely akár 200 barra sűrítve tárolja a földgázt – az Audi könnyűszerkezetes építésmódját követi. Kialakításuknak köszönhetően 66 százalékkal kisebb a súlyuk, mint hasonló, acélból készült társaiknak. A belsejében egy gáztömör poliamid réteg található.

A szálerősítésű teherviselő lemez belső felületén egy szénszálas erősítésű polimer (CFRP), azon pedig egy üvegszálas erősítésű polimer (GFRP) réteg található. Ez a kombináció biztosítja a nagyfokú szilárdságot. A szénszálas erősítésű polimer (GFRP) használata nem csupán a stabilitást javítja, de a kompozit anyag jól láthatóan jelzi az egyes sérüléseket is. Egy külső erőhatást követően – például balesete esetén – a bevonat színe tejfehérre változik. Az autókba történő beszerelést megelőzően minden tartályt a gyártás során 300 bar nyomáson egy hidraulikus tesztnek vetnek alá. Az 580 baros átlagos felszakítási nyomás lényegesen nagyobb ennél és jelentősen meghaladja a törvény által előírt 470 baros követelményt is.

Kényelmes működtetés

A gáz és a benzin töltésére szolgáló töltőcső a közös tanksapka fedelén található. Két mutató jelzi a vezetőnek a tartályok töltöttségi állapotát. A vezetőinformációs rendszer mutatja az éppen aktuális hajtásmódhoz tartozó üzemanyag-fogyasztást.

Az Audi A3 Sportback g-tron modell hétfokozatú S tronic sebességváltóval érkezik a kereskedésekbe. Németországban az Audi A3 Sportback g-tron ára 30 600 euró, rendelni pedig már március 7. óta lehet a megújult modellt.

A fent említett modell üzemanyag-fogyasztása

(Az üzemanyag-fogyasztás és a CO2 kibocsátás függ az aktuálisan választott felszereltségtől is):

sűrített földgáz fogyasztás kg/100 km: 3,5;

CO2 kibocsátás g/km: 96 - 95 (kombinált)

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.21
Elcsépelt kijelentések, gyönyörű vonalak, Volkswagenes értékek. Semmi olyan újdonságra nem....
2025.12.21
Heti rajzunk készítője Kelemen István, karikatúrájának címe: Ünnepi szolgálat. ..
2025.12.21
Meghosszabbítanák alkatrészeik felhasználhatóságát, ezzel pedig érdemben javítanának autóik....
2025.12.21
Luxuskivitelű utasteret és erősebb, hathengeres dízelmotort is kapott az egyedileg épített példány....
2025.12.21
Friss és rendkívül pozitív Leapmotor tapasztalatokkal felvértezve, nagyon kíváncsi voltam, hogy....
2025.12.21
Látványosan gyors átalakulás zajlik a magyar autópiacon, amelyen a kínai márkák olcsóbb modelljei....
2025.12.21
A híd ünnepi díszkivilágítása 2025-ben december 26-ig látható: zöldbe boruló pilonok, fények és....
2025.12.21
A Leoni intézkedése a Leoni Wiring Systems aradi üzemét érinti. ..
2025.12.21
Bár az ünnepek előtt véget ér a Bubi második generációja, karácsony után is lehet majd tekerni a....
2025.12.21
Tóbiás és Balambér karácsony előtti közlekedési kalandjában ingyenes foglalkoztatókat, színezőket,....