audi driving experience

Audi S és RS modellekkel túráztunk: 4-600 lóerő az étlapon II. rész

2021.07.05.

Jó hangulatú kétnapos túrát szervezett a szakújságíróknak Audi Driving Experience címmel június második felében a Porsche Hungária. Ugyanazt az S és RS modellekből álló bemutató foltát lehetett „meghajtani”, amelyet az ország márkakereskedéseiben is kipróbálhattak a meglévő és a jövőbeni potenciális ügyfelek.

A túra első, önkéntes cserepontján egy Audi SQ7-be ültem át, az 507 lóerős TFSI motorral szerelt változatba. Itt a 32 milliós indulóárból „csináltak” 46 millió forint feletti végsőt és persze ebbe is benne volt minden. Mondjuk, a távolságtartó tempomathoz nem tették hozzá, hogy 0 és 250 között között képes követni az autó az előtte haladót… (Írásunk első részét itt olvashatják.)
 
Előtérben az Audi SQ7 Pannonhalmán. Fotók: Kovács András
 
Az előző sofőr bekapcsolta hagyta az aktív sávtartó asszisztenst, én is úgy hagytam és próbálgattam, mint a „fél” önvezetés másik felét az adaptív tempomat mellett. Azt vallom, sztrádán lényegében ez a kettő elég ahhoz, hogy ne legyen túl nagy baj. Határozottan, de nem tolakodóan tartotta a sávban a rendszer az autót, besegített a kormányzásba kétszer is egymás után, ám ezt követően már jelezte, hogy ne szórakozzunk, hanem vegyük vissza az irányítást.
 
S5 Cabriolet, itt még csukott tetővel.
 
A következő cserét Pannonhalmán, az Apátsági Viator Étteremben elköltött, jó ízléssel összeállított finom ebéd után ejtettük meg, ami mellé a kánikula miatt temérdek limonádét is fogyasztottak a résztvevők. Pocsék üteérzékkel egy S5 Cabriolet modell választottam, 354 lóerős TFSI motorral és a hozzá dukáló 8 fokozatú tiptronic váltóval. A kvantum szürke színhez jól ment a fekete vászontető, bár az utóbbit indulás után azonnal eltüntettem a csomagtartóba. Először csak majdnem, de az egyik előttem autózó szakújságíró kolléga jelezte, az úgy jó, ha nem látszik kis belőle semmi. Rövid úton azt is megoldottam.
 
Más is jól bírta a napot...
 
Az eplényi síarénához vezető út elején többször gondoltam úgy, hogy a 34 fok meg a tűző nap nem klasszikus kabriós idő, de végül nyitva maradt a tető, meg azért erdők is voltak útközben. Ezzel együtt a kollégák a korábban fűnyírással összeszedett szín azonnal betudták a Pannonhalma Eplény közötti szakasznak. Felhúzott ablakkal, légkondival mentem, így ki lehetett bírni.
 
Az autó nagyon rendben volt, stabil maradt a szűk, nagyobb sebességgel vett kanyarokban is. Itt a 25,5 millió forintos induló árat csak 31-ig tornázták fel extrákkal. Köztük volt az S sportfutómű, csillapítás szabályzással című tétel is, ami nagyban segítette az élvezetes autózást.
 
A negyedik kipróbált autó 400 lóerős volt.
RS Q3 Sportback TFSI quattro S tronic, ez volt a negyedik kipróbált autó teljes neve, a gleccserfehér metál színű modellben egy 2,5 literes 400 lóerős motor dolgozott. Eplénytől Kapolcsig ezzel a 28,5 millió forintos üzembe helyezési új árú autóval tettem meg az utat – és volt tető a fejem felett.
 
Megérkezni tudni kell, ennek – no meg a véletlen – jegyében a 600 lóerős Audi RS6 Avant modellel futottam be a vonyarcvashegyi Zenit Hotel parkolójába. Kapolcs és a végállomás közötti út nem volt eseménymentes, ugyanis az utolsók között indultam és „összevesztem” a navigációs rendszerrel, ami az előző modellekben hibátlanul működött. Vagy be voltak állatva az állomások, vagy ha nem beütöttem én őket. Itt ez nem sikerült, később kiderült, kézírással kellett volna abszolválnom.
 
A 600 lóerős Audi RS6 Avant, már a Balatonon.
 
Úgy döntöttem, inkább tapadok az utolsó audisok egyikére és azért ez 600 lóerővel sem volt leányálom, egy lengyel fiatos be is mutatott, amikor elé akartam kerülni, hogy ne maradja le Biró Csongorról. Egy idő után persze győzött az Audi, végül egymás után futottunk be hotel parkolójába. Túl sok elemző vizsgálatra nem maradt idő útközben, de az kiderült, ha sietni kell, az RS6 nagyon tud menni, miközben mindvégig stabil.
 
Az árakról – nem a hoteléről – röviden csak annyit, hogy az szűk 41 millióról indult és 53-ig ment el, igaz az extrák felsorolásában szinte minden létező asszisztens ott volt.
 
A Hungaroringen az összes autó ráfért egy képre. Fotó: Mosoni Péter

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.07.25
Az új szolgáltatás mindent visz: közvetlenül a 90-es évekből származik. ..
2024.07.25
A MÁV-Volán-csoport egy svéd lízingcégtől bérel dízelmozdonyokat, az első német Henschel....
2024.07.25
Két nehéz éven van túl a hajózás és a vitorlás élet a Fertő tavon. A hónapokig tartó, heves....
2024.07.25
A Joby Aviation hatrotoros, tüzelőanyag-cellás légi járműve egy hónappal ezelőtt több mint 800....
2024.07.25
Kamion és kisteherautó karambolozott az M7-es autópályán Balatonszárszó közelében, ezért egy....
2024.07.25
A Balatoni Hajózási Zrt. (Bahart) négy új hajója alig néhány hónappal a forgalomba állítása után....
2024.07.25
„Háromdimenziós emberszimuláció”: a BMW Group regensburgi gyára már évekkel a NEUE KLASSE....
2024.07.25
Megszoktuk, hogy az autók, motorok rendre feszegetik a sebességi határokat. Az extrém....
2024.07.25
Szintet léptek a Toyota autonóm mobilitási fejlesztései: a vállalat technológiai kutatási....
2024.07.25
Belgiumban az autósok évente 40 órát és 51 percet töltenek forgalmi dugókban, ami azt jelenti, hogy....