Graz
Az Ocean by design legendája, Henrik Fisker letisztult dizájnjával és friss ötleteivel szeretné lenyűgözni a közönséget. A megvalósításért a grazi Magna felel.
Fotó: Fisker
Henrik Fisker számára nem idegen az autóipar. Rajztollából kerültek ki olyan sportautóikonok, mint a BMW Z8, az Aston Martin DB9 és a V8 Vantage, amely után megtervezte és megépítette a Fisker Karma hibrid sportlimuzint, amelyet saját magáról nevezett el – amivel csúnyán megbukott. Ám a bennszülött dán számára, aki Kaliforniában talált új otthonára, ez semmiképpen sem ok a feladásra, hanem arra, hogy újra próbálkozzon: a Fisker Ocean-nal, aminek idén meg kell érkeznie egy erős dizájnnal és sok kaliforniai érzéssel. Ennek osztrák segítséggel működnie kell, mert az elegáns kaliforniait a grazi Magnában gyártják.
Üdítően más
Az Ocean újdonságokkal ragadja meg vásárlóit: napelemes tető és forgó képernyő a pilótafülkében.
Henrik Fisker gondoskodott arról, hogy az Ocean kiemelkedjen a hagyományos elektromos járművek sorából: a Fisker Ocean Extreme változata például a napsütést használja hajtóerőként, és a napelemes tetőn keresztül állítja elő az energiát az akkumulátorral működő motor számára. Teljes napfényben akár évi 2400 tiszta kilométert is meg kell tenni. Szintén lenyűgöző a 17,1 hüvelykes érintőképernyős forgatható képernyő, amely a normál portré nézetből a "Hollywood Mode" 16:9-es szélesvásznú formátumba forgatható. A "California Mode" is meglehetősen amerikainak és lezsernek tűnik: egy gombnyomásra nyolc üvegelem (beleértve a hátsó ablakot és a tetőt) egyszerre nyílik ki, és a SUV-t egy kabrióvá varázsolják a nyári túrákhoz a legközelebbi tóhoz. Ráadásul a Fisker Ocean a világ legfenntarthatóbb SUV-ja akar lenni.
A belső térben vásári termelésből származó újrahasznosított anyagokat és régi halászhálókból származó újrahasznosított műanyagot használtak.
Három felszereltségi szintet – Sport, Ultra és Extreme – kínálnak az Oceanhoz. Kezdetben a Fisker Ocean csak Ocean One-ként lesz elérhető 69 950 eurótól. Kettős motorja van 550 LE-vel, összkerékhajtással, és állítólag 557 kilométeres hatótávra is jó. A sprint is lenyűgöző: a 100 km/órás fal mindössze 3,9 másodperc után ledől – fogalmaz az osztrák lap, hogy mennyi idő alatt gyorsul nulláról százra.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!