járműgyártás

Ausztriában hamarosan kínai autókat gyártanak

2025.10.10.

Most már hivatalos: A kínai elektromos autógyártó, az Xpeng elindítja első európai gyártósorát a grazi Magna üzemben – ezzel felkészülve az ausztriai piaci belépésre – írja az orf.at.

 

2025 harmadik negyedévétől kezdődően várhatóan legördülnek az ottani gyártósorról az első járművek az európai piacra, kezdetben a G6 és G9 elektromos SUV modellek, később pedig más sorozatok, például az új P7+ elektromos szedán. A Magna számára ez az első megrendelés egy kínai gyártótól Európában – és egy stratégiai mérföldkő az Xpeng számára.

Az európai utat okosan választották meg: az Xpeng az úgynevezett SKD (félig szétszerelt) gyártásra támaszkodik. A járműveket Kínában előre összeszerelik, részegységekre szétszerelik, majd Európába szállítják, ahol Grazban újra összeszerelik őket. Ez lehetővé teszi a kínai elektromos autókra jelenleg kivetett magas uniós különleges vámok megkerülését.

Xpeng G6 – A hangerőnövelő

A körülbelül 4,75 méter hosszú, középkategóriás SUV G6 közvetlenül a bestsellereket célozza meg, mint például a Tesla Model Y, a VW ID.4 vagy a Hyundai Ioniq 5.

Fotók: Xpeng



Platform: 800 voltos architektúra (rövid töltési idő!)

Teljesítmény: 350 kW / 476 LE kétmotoros összkerékhajtással

Akkumulátor: kb. 87 kWh használható kapacitás

Hatótávolság: akár 570 km (WLTP)

Töltés: akár 280 kW DC → 10-80% 20 perc alatt

Belső tér: futurisztikus pilótafülke nagy központi kijelzővel, opcionális utasoldali képernyővel, AR head-up kijelzővel, panorámatetővel

Árával (jelenleg Németországban körülbelül 46 000 eurótól kezdődik) a G6 várhatóan felforgatja a tömegpiacot – Ausztriában valószínűleg hasonló szinten kerül forgalomba.

A teljesen kész autókra jelenleg 10 százalékos importvám, plusz 21,3 százalékos büntetővám vonatkozna – ez a jármű értékének majdnem egyharmada. Az SKD alkatrészekre csak 10 százalékos vám vonatkozik, és a különleges vám megszűnik, ami hatalmas versenyelőnyt biztosít az Xpengnek, miközben az árakat stabilan tartja az európai vásárlók számára.

A Magna biztosítja a jövőjét

Az üzlet a Magna Steyr számára is megfelelő időben jött létre. A grazi szerződéses gyártás az utóbbi időben jelentősen csökkent: a 2023-as jó 105 000 járműről tavaly alig több mint 70 000 maradt. A Jaguar I-Pace gyártását már megszüntették, a BMW és a Toyota pedig 2026-ban távozik. A Fisker ambiciózus terveit a vállalat csődje hiúsította meg, az Ineos pedig már visszavonta a Fusilier elektromos terepjáróra vonatkozó megrendelését.

Xpeng G9 – A technológiai vezető

A nagyobb G9 (valamivel 4,9 méter alatt) a zászlóshajó SUV, és mindent kínál, amire az Xpeng technikailag képes.



Teljesítmény: akár 405 kW/551 LE

Akkumulátor: 93 kWh használható

Hatótávolság: akár 570 km (WLTP)

Töltés: 800 voltos technológia akár 320 kW teljesítménnyel – 10-80%-ra mindössze 15 perc alatt

Jellemzők: Légrugózás, 5 személyes, lounge hangulatú ülések, Dynaudio high-end hangrendszer, félautonóm Xpilot vezetéstámogató rendszer

Egyértelműen a prémium versenytársakra, mint például az Audi Q8 e-tron vagy a BMW iX, irányul – de versenyképes áron: Németországban jelenleg körülbelül 59 000 eurótól kezdődik.

Az Xpenggel a Magna egy új, gyorsan növekvő partnert hoz a gyárba. „Első kínai OEM partnerünkként itt Európában ez egy fontos mérföldkő” – mondja Roland Prettner, a Magna Complete Vehicles elnöke. „Ez a partnerség hangsúlyozza elkötelezettségünket az innováció és a rugalmasság iránt, hogy megfeleljünk az autóipar változó igényeinek.”

Az Xpeng célja, hogy berobbanjon Európában

Az Xpengnél is nagy az öröm. „A Magnával kötött partnerségünk tökéletesen illeszkedik európai képességeink megerősítésére irányuló víziónkhoz és stratégiánkhoz” – mondja Brian Gu, az Xpeng elnöke. „Ez az első lépés európai növekedésünk felé, mivel hosszú távon elkötelezettek vagyunk Európa iránt.”

Az Xpeng már nem teljesen ismeretlen tényező Európában: 2021-ben indult Norvégiában, és körülbelül másfél éve Németországban is aktív. 2025 első felében az Xpeng körülbelül 8000 járművet adott el Európa-szerte – és a szám folyamatosan növekszik. A G6 és G9 mellett a következő modell, a P7+ már a rajtkockákban van, és nemrégiben mutatták be a müncheni IAA Mobility kiállításon. Ott az Xpeng egy müncheni K+F központot is bejelentett, amely a műszaki fejlesztést és az európai piacokra való adaptációt fogja előmozdítani.

Piacra lépés Ausztriában

Az októberi grazi gyártás megkezdésével az Xpeng hivatalosan is kínálni fogja modelljeit Ausztriában. Ezáltal az osztrák vásárlók hozzáférhetnek egy olyan márkához, amely már régóta megalapozta jelenlétét Kínában, csúcstechnológiával, jellegzetes dizájnnal és agresszív ár-érték aránnyal.

 

RSS kategória (Hírstart tematika): 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.05
Ki gondolná, hogy a világ legnagyobb dömpere nem a svéd Volvo, nem az amerikai Caterpillar, de még....
2025.12.05
Az Autós Nagykoalíció a 2025/2026-os tanévben is meghirdette az Autós Szakmák Tanulmányi Versenyét....
2025.12.05
Made in Európa.   ..
2025.12.05
Csütörtök este egy személy meghalt egy közlekedési balesetben Halbturn és Andau (Neusiedl am See....
2025.12.05
Az európai autóipar bealudt, majd elkezdte saját maga alatt vágni a fát. Az ilyen lépések eredménye....
2025.12.05
A két év múlva megvásárolható GR GT legalább 650 lóerős, V8-as ikerturbós benzinmotorra épülő....
2025.12.05
A Stellantis-csoporton belül működő Peugeot az elmúlt években több kihívással szembesült, de a....
2025.12.05
Hétfőtől elérhetőek lesznek a 2026-ra érvényes éves autópálya-matricák. 2025. december 8-tól a jövő....
2025.12.05
A napokban állt Föld körüli pályára a Széchenyi István Egyetem iker műholdja a Hunity kisműhold....
2025.12.05
A közúti közlekedés legfőbb témája, a halálos és személysérüléssel járó balesetek csökkentése.....