ICDP

Autóipari startupok és amit tőlük tanulhatunk: Carwow

2017.04.25.

Korábbi cikkeinkben már esett szó néhány innovatív autóipari vállalkozásról, azonban érdemes ezek bemutatásának különálló cikket szentelni. Az ICDP vezetői rendre lehetőséget adnak a valóban újat alkotó autóipari vállalkozásoknak a bemutatkozásra, így volt ez az értékesítés hagyományait felborító Carwow esetében is. 

A brit Carwow 2011-ben, mint egy autókat bemutató YouTube csatorna indult. Az alapítók hamar tekintélyes nézettséget értek el, és egyre többen kértek tőlük tanácsot, ha autóvásárlás előtt álltak. Ebben hamar meglátták a lehetőséget és két év múlva létrehozták a mára az autóipar egyik legígéretesebb startupjának számító szolgáltatást. Az elv egyszerű, segítenek kiválasztani a megfelelő modellt és az arra a legjobb ajánlatokat adó kereskedőket.

Az ötlet egészen meggyőző és eddig kifejezetten sikeres. Manapság online választunk ingatlant, hotelt és a kütyüinket is, végül is miért ne lehetne az autóvásárlást is interneten keresztül intézni? A Carwow segít, hogy a megfelelő autót a megfelelő áron vásároljuk meg. Nem csoda, hogy az alapítók kezdetben nehezen találtak autókereskedőt, aki részt venne egy ilyen kezdeményezésben, hiszen ki akarná nyomott áron értékesíteni termékét? Végül sikerült meggyőzni őket és a kezdeti nehézségek ellenére mára 1500 kereskedés használja a Carwow platformját, 20%-uk pedig külön Carwow személyzetet foglalkoztat kereskedésében.

Forrás: Motortrader.com

Mindezt úgy, hogy a tagsági díj mellett minden, a Carwow segítségel eladott autó után 300£ jár a brit startupnak. Ha belegondolunk, hogy tavaly 32 000 autó talált gazdára a szolgáltatás segítségével, láthatjuk, mennyire jövedelmező üzlet lett az egyszerű YouTube csatornának induló kezdeményezés.

De miért éri ez meg az eladónak? Az alacsony árakhoz érdemes hozzátenni, hogy a felhasználók mindössze 25%-a választja a legalacsonyabb árajánlatot. Tény, a Carwow nem való mindenkinek, mert az oldalt használó kereskedők között valóban verseny van. Az oldal algoritmusa úgy választja ki azt a maximum 5, a felhasználónak továbbított ajánlatot, hogy figyelembe veszi a kereskedés korábbi értékeléseit. Ha jó szolgáltatást nyújt, a legtöbb ajánlata célt ér, viszont a kereskedés, ahonnan elégedetlenül távoznak az ügyfelek, könnyen láthatatlanná válik.

Persze a rendszer nem ennyire kegyetlen, folyamatos visszajelzéseket küld az eladóknak, amikben rávilágít, miben kellene fejlődni, hogy több eladásuk legyen. Jelzi, ha gyorsabb reakcióra lenne szükség, amikor ajánlatkérés érkezik, és azt is, ha a felhasználói visszajelzések alapján nem megfelelő az értékesítők hozzáállása, vagy éppen az ajánlati árakkal van probléma. 


A Carwow csapat                                                                                                                           Forrás: Glassdoor.co.uk

Ezen kívül az oldal akaratlanul is kiváló piackutatásra, a valódi versenytársak felismerésére. Mindez persze elsősorban a gyártók számára hasznos, de az oldal segítségével láthatják, megvizsgálhatják, jellemzően milyen modellek közül válogat, aki alapvetően egy bizonyos autóra kért ajánlatot. Az átlagos felhasználó 5 modellre kér ajánlatot, így egészen meglepő eredményeket is találhatunk. Például a Carwow adatai alapján az Egyesült Királyságban a Discovery Sport legfontosabb kihívója a Mercedes GLC, a VW Tiguan és a Nissan X-Trail. 

Számos érdekesség kiderül az autóválasztás folyamatáról, ha megvizsgáljuk a britek statisztikáit. Az átlagos idő az ajánlatkérés és annak megérkezése között 16 óra, de a legsikeresebbek azok a kereskedések, amik 6 órán belül ajánlatot adnak. A telefonos megkeresések 30%-a végződik eladással, azonban ha a beszélgetés 1 percnél hosszabb, kétszer nagyobb az adás-vétel valószínűsége.

A Carwow a bizonyíték arra, hogy nem kell félni az újdonságtól, hiszen bár az alacsony ár előnyt jelent, még autónként 300£-ért is megéri részt venni egy ilyen innovatív kezdeményezésben. A szolgáltatás egyelőre csak az Egyesült Királyságban működik, de hamarosan máshol is megjelenhet az autóértékesítést megváltoztatni célzó startup. A Carwow mellett más autóiparban tevékeny, innovatív vállalkozások is lehetőséget kaptak az ICDP tagjainak való bemutatkozásra, amiket a következő hetekben mi is bemutatunk.

A cikk forrása az ICDP tavaszi találkozóján előadott prezentáció.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.15
Ismét felvillanyozódott a Hyundai márka és újabb elektromossal bővíti márkakupa-sorozatát. ..
2024.04.15
Visszatér a tél Ausztriába, hétfőn figyelmeztetést adtak ki az autósoknak – írja a Heute című....
2024.04.15
Miért áll egy kihegyezett versenyautó egy hófödte versenypályán, és miért sorakoznak mögötte....
2024.04.15
Az Audi Hungária Független Szakszervezet (AHFSZ) és az Audi Hungaria tárgyaló delegációi közötti....
2024.04.15
Az Audi több mint 20 új, tisztán elektromos, plug in hibrid és hagyományos, belső égésű motorral....
2024.04.15
Április 9-én Pekingben mutatta be legújabb, működésének első öt évében kapacitás- és....
2024.04.15
Erősen indította az AutoWallis Csoport Kiskereskedelmi üzletága az idei évet, miután 16 százalékkal....
2024.04.15
Alkalmanként átlagosan 2,5 órát parkolnak a magyar autósok az utcán és 6 órát a parkolóházakban, az....
2024.04.15
Európai tervezés, törökországi gyártás, japán hagyományok - ezek a sarokpontjai a Mitsubishi Colt....
2024.04.15
Múlt és jelen egyhelyen mindig izgalmas egyveleget mutat, nem véletlen, hogy az Akkor és Most Jármű....