használt autó vásárlás

Avantgarde is, Exclusive is, AMG-Line is

2024.05.27.

Egy olcsónak tűnő C-osztály valódi arca

4.300.000,- Ft. Ennyit kérnek egy 9 éves, 330 ezer kilométer futott Mercedes-Benz C220d kombiért. Olcsónak tűnik, de mit tartogat valójában ez a hívogató ajánlat?

AMG-Line-ként hirdetve

A „Line” egy olyan megnevezés lett az autóiparban, amit leginkább a magyar „jellegű” szóval tudnék helyettesíteni. Tehát olyasmi, de nem az. A Mercinél is bevezették a gyári tuningrészleg, az AMG-jellegű autókat, amelyek műszakilag nem, de esztétikailag hordoznak néhány elemet a sportosabb kivitelekből. A W204-es C-osztálynál ez leginkább a vészhárítókon és a hűtőrácson tetten érhető.

Az már a hirdetés képei alapján tetten érhető volt, hogy ennek az autónak köze nincs és nem is volt soha az AMG-Line-hoz. A kocsi felszereltsége (üléskárpit például) egy Avantgarde felszereltség. Ezzel szemben a hűtőrácsa és a lökhárítói az Exclusive felszereltséghez tartozó alkatrészek. Innen azonnal tudtuk, hogy össze volt törve és olyan bontott alkatrészekből javították, amit éppen találtak.

A verda amúgy olasz, éppen most érkezett a csizma alakú országból. A vásárlás előtti használtautó-vizsgálat szemléjén aztán bizonyosságot is nyert a feltételezésünk: a motorház fedél és a bal első sárvédő is javítva volt korábban. A hűtőrácsban – mint az eredeti AMG-line és Avantgarde kiviteleknél – nem volt csillag embléma, cserébe az álló csillag is hiányzott az autó elejéről.

Ezen kívül még a két hátsó sárvédő volt javítva, de egyébként a rétegvastagsági értékek nem ugrottak az egekbe, ahogy a BMX Banditák című filmben hangozott el: „Tűrhetős”.

Rángat a váltó

330.000 km nem kevés. A 7G-Tronic váltóban 125 ezer kilométerenként kell olajat cserélni. Nem sír miatta a kocsi, ezt tudni kell. Ebben az autóban tehát már kétszer kellett volna cserélni, és a harmadik periódus fele is eltelt már.

A próbaúton a fokozatválasztásokat rántás kísérte, az a minimum tehát, hogy le kell cserélni a váltóolajat. Ez nem csak pár liter – amúgy elég drága – kenőanyagot takar, hanem a szűrőt is, ami egybe van építve a karterrel. 250.000 Ft alatt nincs meg és nem biztos, hogy ennyitől megszűnik a rángatás.

Kell egy akkumulátor

Saját akkumulátoráról a Merci egy LED-et sem tudott már felvillantani, külső elektromos táplálással kellett életre kelteni a vásárlás előtti átvizsgáláson. A diagnosztikai is hozta hibaként, hogy az aksi ellenállása túl nagy. Magyarul halott az akkumulátor.

És már 2015-ben is olyan akkumulátor kellett ezekbe az autókba, amelyeket csere esetén illeszteni kellett az autóhoz. Tehát nem elég, hogy 70.000,- Ft-ért megvesszük az akkumulátort, ki kell csengetni egy munkaórát is a szerelésre és az illesztésre. Hopp, egy újabb százas…

Főtengely jeladó

A diagnosztikai lekérdezés más érdekességeket is tartogatott. A főtengely jeladója abnormális frekvenciát érzékelt, úgyhogy ott is körül kell majd nézni.

Az abroncsnyomás érzékelő, ami ebben az autóban nem a kerékfordulatszám jeladója alapján működik, hanem a kerekekben elhelyezett nyomásérzékelőkkel, is hibás volt. Merülnek az elemek. Elemet nem lehet cserélni, az egészet kell. A szenzorok 15 ezer körül vannak, de ugye ezeket a gumiszereléssel együtt érdemes számolni. Amúgy a gumik még hoztak 4-5 mm profilmélységet, azok még nem csereérettek.

A kombi (T) Merci csomagtér ajtaja elektromos mozgatású. Volt. Mert sajnos az már nem működik. Nem javíthatatlan és nem is milliós tétel, de azért bosszantó, hogy azonnal foglalkozós az autó.

Az utastér mercisen jól bírja, még 300 ezer kilométer felett is csak a vezetőülés háttámlájának bőr része van kicsit kirepedve. Ez is menthető még, de csak ezzel az üléssel nem lehet foglalkozni, mert akkor nagyon el fog ütni a többitől.

És kelleni fog majd egy teljes, nedves belső tisztítás is, mert az üléskárpit foltosak és például a csomagtér tálcát megemelve látszik, hogy az alatt nem sűrűn járt a porszívó feje.

A váltóbox burkolatára minden bizonnyal ráejtettek valamit, mert az a baloldalon elrepedt. „Szerencsére” a klasszikus zongoralakk betételemmel van dolgunk, talán olcsóbban pótolható, mintha fa-, vagy karbonminta betétes lenne. Sajnos a zongoralakk amúgy elfáradt már itt is, karcos és matt az egész felülete.

Karosszéria

Sajnos az első lökhárító és a motorháztető, de még a tetőlemez első éle is kapott a felpattantó kavicsokból. Mindkét első és a jobb hátsó ajtó éle is le volt verve. A hátsó vészhárító illesztése a baloldalon nem volt megfelelő, elállt.

Az is látható volt, hogy miért. A bal hátsó sárvédő hátsó sarka deformált volt, felette a lámpatest pedig törött. Ne bocsátkozzunk számításokba, új gyári alkatrészekkel ezt már meg sem szabad kísérelni javítani, marad a bontott lámpának való utánajárás és a hazai szerelés.

A vészhárítókat is fújták korábban, de sajnos elég gyatrán sikerült a fényezés, mert a festék megfolyt az elemeken.

Vessünk számot!

Ez az autó nagyjából teljesítette azt, amire tervezték, megtett háromszázharmincezer kilométert. Kiszolgált. Innentől sok-sok törődéssel persze lábon lehet tartani, de csak azért hogy Mercedes-ben üljünk, talán nem érdemes.

A 2015-ös kombi C220d-k közül ez a legolcsóbban kínált darab. A vásárlás előtti használtautó átvizsgálás be is bizonyította, hogy miért van ez így. Jelenleg a kínálatban legdrágábban hirdetett C220dT 7,3 millió forint, ebben 200 ezer kilométer van.

A két autó ára közötti 3 millió forint pedig nem csak a futásteljesítmény különbségből adódik, abból maximum 1 millió, a másik kettőt pedig nyugodt szívvel rá is lehet locsolni erre az autóra, megjegyzem, akkor sem lesz olyan, mint a drágább társa.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.06.16
Ötven vadonatúj csuklós dízelautóbuszból álló flotta érkezik jövőre a fővárosba. A modern,....
2024.06.16
A Monacói Nagydíjon leleplezett Purespeed Speedster a limitált szériás, exkluzív Mythos sorozat....
2024.06.16
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Gyógymód. ..
2024.06.16
A Legfelsőbb Bíróság új ítélete: a részegség „ránézésre” is megállapítható. ..
2024.06.16
Egy évvel a centenáriumi győzelem után a Ferrari megismételte a bravúrt a Le Mans-i 24 órás....
2024.06.16
Ambivalens érzéseket támaszt bennem használttesztünk mai főszereplője, hiszen még annyira fiatal,....
2024.06.16
Egy európai központú, globális piaci elemző szervezet összeállította a legjobb fiatal használt....
2024.06.16
Már csak egy hét és újra eljön a Múzeumok Éjszakája, június 22-én az ország számos pontján várják....
2024.06.16
Súlyos közlekedési baleset történt vasárnap kora délután az Országos Katasztrófavédelmi....
2024.06.16
A dél-karolinai Charleston melletti gyárban megkezdődött a Volvo új elektromos zászlóshajó SUV-ja....