ADAC

Az ADAC szerint nem vakítanak a LED-es hátsó lámpák

2015.03.07.

A német autóklub azért tesztelte az újgenerációs hátsó lámpákat, mert sokan vakítónak tartják őket.

A LED-es hátsó lámpák villámgyorsan terjednek el már az olcsóbb autókban is, mivel hosszabb az élettartamuk, rövidebb a reakcióidejük, és kevesebb energiát fogyasztanak, mint a hagyományos izzók. Az autósok többsége azonban úgy érzi, elvakítja őket az előttük álló autó hátsó lámpájának a fénye, különösen akkor, ha az a féket is nyomja állás közben.

A Német Autóklub (ADAC) éppen ezért tesztelte a LED-es hátsó lámpák fénykibocsátását, amihez a kalsruhei Light Technology Institute munkatársai nyújtottak segítséget. Objektív és szubjektív teszteket is lefolytattak, utóbbit öt korcsoportban a fiataloktól a 60 év feletti korosztályig. Minden vizsgálat azt az eredményt hozta, hogy a LED-es hátsó lámpák nem vakítanak jobban a hagyományos izzóknál.

A tesztelők szerint azért tűnik úgy, hogy a LED-es lámpák jobban vakítanak, mert ezeknek a fénye erősebb és kisebb helyre összpontosul, mint a hagyományoz izzóké, melyek fényét egy visszatükröző felület oszlatja el egyenletesen. Egységnyi területre így mindkét lámpatípusnál azonos fénymennyiség jut, csak az eloszlásban vannak különbségek. ehhez jön még a LED-es lámpák újdonságérzete, a szokatlan fényforrás különbözik attól, amit az autóvezetők éveken át megszoktak. Az ADAC kiemelte, hogy 20 évvel ezelőtt a xenon fényszórókról is úgy vélekedtek az emberek, hogy azok jobban vakítanak, ma viszont már megszoktuk őket, és nem érezzük ezt.

 

A szubjektív méréseken a 60 éven felüliek találták csak vakítónak a LED-es lámpákat, ami azzal hozható összefüggésbe, hogy az életkor előrehaladtával homályosabbá válik az emberi szemlencse, amitől megváltozik szem fényérzékenysége is.

Az ADAC azt tanácsolja azoknak, akik úgy érzik, hogy elvakítják őket az új autók hátsó lámpái a piros lámpánál, hogy ne a lámpára, hanem az úttestre nézzenek az állás perceiben.

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.01.24
Az elektromos autók hagyományos járművekénél magasabb javítási költségeire és ezért a teljes körű....
2022.01.24
Az ABB támogatásával készült jelentés rávilágít, hogy az autógyáraknak milyen kihívások elé kell....
2022.01.24
Horvátországban hétfőtől a legtöbb helyen fizetőssé válik az elektromosautó-töltés az autópályákon....
2022.01.24
A Volkswagen ID.4-et az USA-ban is régóta árulják. Most a VW ott is el akarja indítani az....
2022.01.24
Hatvanöt magasan képzett mérnökkel még az idén elindul a legnagyobb orosz járműgyártó magyarországi....
2022.01.24
Kevés frusztrálóbb dolog van annál, mint egy forgalmi dugóban araszolni. Kinek a fejében ne fordult....
2022.01.24
Az újabb sebességmérési akció során ezúttal 158 autósról készített felvételt a traffipax – írta a....
2022.01.24
Igazi prémium funkcióval, mátrix LED fényszórókkal lép piacra az új generációs Peugeot 308. De mit....
2022.01.24
Amennyire sokrétűek alkalmazási lehetőségei praktikus pickupként, éppoly számosak az új Amarok....
2022.01.24
Minden korábbi szerbiai vasúti sebességet megdöntött az Újvidék és Belgrád között közlekedő....