ADAC

Az ADAC szerint nem vakítanak a LED-es hátsó lámpák

2015.03.07.

A német autóklub azért tesztelte az újgenerációs hátsó lámpákat, mert sokan vakítónak tartják őket.

A LED-es hátsó lámpák villámgyorsan terjednek el már az olcsóbb autókban is, mivel hosszabb az élettartamuk, rövidebb a reakcióidejük, és kevesebb energiát fogyasztanak, mint a hagyományos izzók. Az autósok többsége azonban úgy érzi, elvakítja őket az előttük álló autó hátsó lámpájának a fénye, különösen akkor, ha az a féket is nyomja állás közben.

A Német Autóklub (ADAC) éppen ezért tesztelte a LED-es hátsó lámpák fénykibocsátását, amihez a kalsruhei Light Technology Institute munkatársai nyújtottak segítséget. Objektív és szubjektív teszteket is lefolytattak, utóbbit öt korcsoportban a fiataloktól a 60 év feletti korosztályig. Minden vizsgálat azt az eredményt hozta, hogy a LED-es hátsó lámpák nem vakítanak jobban a hagyományos izzóknál.

A tesztelők szerint azért tűnik úgy, hogy a LED-es lámpák jobban vakítanak, mert ezeknek a fénye erősebb és kisebb helyre összpontosul, mint a hagyományoz izzóké, melyek fényét egy visszatükröző felület oszlatja el egyenletesen. Egységnyi területre így mindkét lámpatípusnál azonos fénymennyiség jut, csak az eloszlásban vannak különbségek. ehhez jön még a LED-es lámpák újdonságérzete, a szokatlan fényforrás különbözik attól, amit az autóvezetők éveken át megszoktak. Az ADAC kiemelte, hogy 20 évvel ezelőtt a xenon fényszórókról is úgy vélekedtek az emberek, hogy azok jobban vakítanak, ma viszont már megszoktuk őket, és nem érezzük ezt.

 

A szubjektív méréseken a 60 éven felüliek találták csak vakítónak a LED-es lámpákat, ami azzal hozható összefüggésbe, hogy az életkor előrehaladtával homályosabbá válik az emberi szemlencse, amitől megváltozik szem fényérzékenysége is.

Az ADAC azt tanácsolja azoknak, akik úgy érzik, hogy elvakítják őket az új autók hátsó lámpái a piros lámpánál, hogy ne a lámpára, hanem az úttestre nézzenek az állás perceiben.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....