járműtörténelem

Az Audi egykori központja a Schrannenstraßén Ingolstadtban. Fotók: Audi AG
Az Audi történetében fontos dátum volt 1949. szeptember 3. Az Auto Union GmbH ingolstadti alapításával új fejezet kezdődött Nyugat-Németországban a korábban szászországi székhelyű járműgyártó számára – írja honlapján az Audi AG. A vállalat az egykor az ingolstadti erődhöz tartozó épületekben folytatta a termelést, és ezzel megalapozta a márka újjászületését a négy karikával Ingolstadtban. Napra pontosan hetvenöt évvel a vállalat történelmi alapítása után az Audi múzeumban kezdődött a 75. évforduló megünneplése.
Az Audi jelenléte Ingolstadtban nem sokkal a háború befejezése után kezdődött: A szászországi Auto Union AG egykori alkalmazottai 1945-ben a Schrannenstrasse 3-ban központi alkatrészraktárt hoztak létre, miután a szovjet megszállás alatt álló övezetből nem lehetett alkatrészeket beszerezni. A feladat az volt, hogy a háború előtti Auto Union gépkocsikat pótalkatrészek szállításával és gyártásával az utakon tartsák. Az autók gyártásának folytatásáról néhány évvel később született döntés. A formai követelmények teljesítése után az Auto Union GmbH-t 1949. szeptember 3-án Ingolstadtban alapították meg. Az új vállalat olyan autók gyártásába kezdett, amelyek az újjáépítés alatt álló ország igényeinek feleltek meg. A DKW F 89 Schnelllaster, egy megbízható és egyszerű furgon, amelyet különböző karosszériaváltozatokban kínáltak. Konstrukciója a háború előtti, bevált technológián alapult, elsőkerék-hajtással és keresztirányú kéthengeres kétütemű motorral.

A DKW F 89 Schnelllaster, egy megbízható és egyszerű furgon volt.
1949 novemberében egy második jármű következett: a DKW RT 125. A motorkerékpár jelentősen hozzájárult a megfizethető mobilitáshoz a háború utáni Németországban. De az RT 125 is „régi barát” volt, mivel 1939-ben fejlesztették ki a DKW zschopaui gyárában, és a háború alatt exportra, valamint a német Wehrmacht számára gyártották.
A második világháború után a modell gyártása a kelet-németországi Szászországban, Zschopauban található, immár állami tulajdonban lévő motorkerékpárgyárban folytatódott IFA (Industrieverwaltung Fahrzeugbau) RT 125 néven. Az ingolstadti modellt egy „W” betűvel látták el, hogy nyugatnémet termékként azonosítható legyen. A kissé lekerekített tankot leszámítva az RT 125 szinte teljesen megegyezett a háború előtti modellel, 4,75 lóerős kétütemű motorral és lábbal kapcsolható háromfokozatú sebességváltóval.

Az ezredik legyártott motorkerékpár.
Az Audi Tradition szeptember elején egy előadással ünnepelte ezt a születésnapot az Audi Museum Mobile-ban, és egy bulival Ingolstadt belvárosában, a Josef-Strobl-Platzban – azon a történelmi helyen, ahol egykor a cég első központja volt. A jubileumi ünnepségen számos első Ingolstadtban gyártott járműmodellt láthattak a látogatók. Változatos volt a program a Múzeumok Éjszakáján. Az Audi Big Band a latin, a soul, a funk és a pop világának színpompás keverékét mutatta be.
Ez egy „régi barát”, mert az RT 125-öt már 1939-ben fejlesztették ki a DKW Zschopau gyárában, és a háború alatt gyártották mind exportra, mind a német Wehrmacht számára. Mivel a második világháború után a ma már állami tulajdonban lévő szászországi Zschopauban működő motorkerékpár-gyárban IFA RT 125 (IFA = Industrial Administration for Vehicle Construction) néven újraindult ugyanezen modell gyártása, az ingolstadti modell megkapta a további „W” megjelölés, amely Nyugat-Németországból származó termékként azonosítja. A kicsit lekerekítettebb tank kivételével a trapézvillával és gumiszalagos felfüggesztéssel, kétütemű motorral, 4,75 LE-vel és lábbal kapcsolható háromfokozatú váltóval az RT 125 lényegében a háború előtt tervezett modellnek felel meg.

Korabeli reklám.
A düsseldorfi üzem mellett az Ingolstadt belvárosában található termelési létesítmények álltak a fiatal Auto Union GmbH tevékenységének középpontjában körülbelül tíz éven át, mígnem az Ettinger Straße-n új üzemet építettek kapacitási okokból. 1959. augusztus 21-én ott kezdődött meg a megfizethető DKW Junior kisautó gyártása, amely az Auto Union GmbH állandó fókuszát a személygépkocsik gyártására jelölte meg, miután a DKW RT 125W 1957-ben megszűnt.