A történet 1958-ban kezdődött, amikor Soichiro Honda és Takeo Fujisawa megálmodták a HONA SUPER CUB 50 típusú kismotort. Azóta 100 millió készült.
Nem olvasod rosszul a címet. Hiába az enyhén átszabott BMW 2002 kasztni, a valóságban az első front motoros Porschét rejtette a prototípus.
Napjainkban azzal szembesülünk, hogy az autógyárak kínálati palettájáról eltűnnek a kei, azaz a belépő szintű kisautók. A trendet a Mini 1958-as és a 2024-es modellek bemutatásával és paramétereik összevetésével érzékeltetjük.
Szerző: Bánffi Tibor
Szegediként írígykedve néztük a jugókat akik Fityójukkal rendre megfordultak városunkban. Ki hinné, hogy az első Zastava 600 D típusú kisautót 70 éve kezdték gyártani.
A Toyota mindig megbízható, gyakran szélsőséges mértékben tuningolható erőforrásait előszeretettel használják fel a legváltozatosabb átépítéseknél. A japán márka motorjai így már a legváltozatosabb karosszériákba kerültek bele – megkockáztatjuk azonban, hogy egyik sem volt ilyen gyönyörű...
Ötven évvel ezelőtt kapott működési engedélyt az ország első és máig egyetlen, kifejezetten az útépítés történetét bemutató múzeuma. A Kiskőrösön található gyűjtemény legismertebb műtárgya kétségtelenül „Józsi”, a 16 tonnás gőzúthenger, azonban a tárlat ennél jóval többről szól.
Kísérleteztek nyugati és keleti modellekkel, végül a Renault nyert, aztán jöttek a többiek is.
Már lecsengett az amerikai fecskefarkú őrület, amikor a PONTIAC kirukkolt a GRAND PRIX típussal. Megszelídült vonalak jellemezték az öt és fél méteres cirkálót, mely eleganciával párosult.
Szerző: Bánffi Tibor
Ahogy a zenében vagy az öltözködésben, úgy az autózásban is jönnek és mennek a trendek. Ezekből szemezgetünk most.
Idei százezredik látogatóját fogadta pénteken a ferihegyi Aeropark Repülőmúzeum, amely ősszel és télen is várja a látogatókat számos interaktív, ismeretterjesztő programjával, és minden hétvégén folyamatosan indulnak a repülőtéri túrák is.