Ducati

Az Audi mégsem adja el a Ducatit

2018.01.19.

Rupert Stadler, az autógyártó első embere elárulta, hogy a cége a korábbi tervekkel ellentétben már nem kíván megválni az olasz motorgyártótól.

Az Audi eredetileg azért akarta eladni a Ducatit, hogy forráshoz jusson, de Stadler nemrég elárulta a Reuters hírügynökségnek, hogy az ingolstadti gyártó a Porschével szorosabbra fűzte a kapcsolat, ami hatalmas költségmegtakarítást eredményezett. Az Audi a fejlesztési költségek megosztása és egyéb költségcsökkentést eredményező lépesek miatt 10 milliárd euróval csökkentette kiadásait, ami már lehetővé teszi, hogy megtarthassák a Ducatit.

„Biztosíthatom önöket, hogy a Ducati az Audi család része marad. A Ducati a tökéletes megvalósítása a prémium filozófiánknak a motorkerékpárok világában” – nyilatkozta Stadler. Az Audi 2012-ben vásárolta meg a Ducatit, de már két éve felröppentek pletykák, hogy el akarta adni, idén májusban állítólag négy cég is tett ajánlatot a márkára. 

Stadler elárulta az is, hogy az Audinak rengeteg pénzébe kerülnek az elektromobilitással kapcsolatos fejlesztések, ezért létfontosságú, hogy megtartsa a Ducatit és a Lamborghinit, mivel azok nyereséget termelnek. A múlt hónapban az Audi is bővülő eladásokról és profitról számolt be, ami a nyugat-európai és az észak-amerikai autópiac fellendülésének volt köszönhető.

„Egy prémium vállalatcsokor gondozása legalább olyan nehéz munka, mint egy kertészé. De elégedett vagyok minden új virággal, és minden új hajtással” – nyilatkozta Stadler, aki azt is jósolta, hogy az új Urus szabadidő-autó révén a Lamborghini jövőre megduplázhatja az eladásait.

Az Audi már korábban bejelentette, hogy 2025-ig 20 elektromos és hibrid autót fog bemutatni, de a kínálat 60 százaléka még akkor is tartalmaz majd belső égésű motort. Komoly veszélynek tartja Stadler a szigorodó emissziós előírásokat, mert ha csak 11 grammal lépik majd túl az EU által meghirdetett szén-dioxid kibocsátásra vonatkozó flottaátlagot a jövőben, akkor 1 milliárd euró bírságot kell majd fizetniük.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.12
2025 végére is stabilan tartja pozícióját a Suzuki Vitara és az S-Cross a kompakt SUV szegmensben,....
2025.12.12
Bár pályafutása utolsó évét kezdi, 2026-ban félelmetesen erős nyolchengeres motorral szerelik a....
2025.12.12
Kicsi és szép: az elektromos miniautók uniós piaca 7 éven belül 125%-kal fog növekedni. Íme, miért....
2025.12.12
A hét eleje óta hivatalosan is a Volkswagen Polo Magyarország legkedvezőbb listaárú új....
2025.12.12
Íme, néhány kreatív, játékos vagy szokatlan módszer a közúti közlekedés biztonságának növelésére.....
2025.12.12
A SEAT hivatalosan is megkezdte két ikonikus modellje, az új Ibiza és Arona gyártását barcelonai....
2025.12.12
Presztízs réteggyártóként elgondolkozhat az Alpine néhány tető nélküli változat bevezetésén is. ..
2025.12.12
Próbarepülést végzett Kínában két olyan új, nagy teherbírású drón, amelyet a civil áruszállításban....
2025.12.11
Üdvözlünk az Autószektor podcast csatornáján, ez a HangZóna! Vendégünk: Piri András, az Inter Cars....
2025.12.11
Miközben folytatódik a párbeszéd Kína és az Európai Unió (EU) között a kereskedelmi....