Nürburgring

Az Audi nyerte a Nürburgringi 24 órás versenyt

2014.06.24.

Egy héten belül két legendás 24 órás versenyt is az Audi nyert meg: Le Mans-ban az R18 e-tron quattro prototípus, a Nürburgringen pedig az R8 LMS végzett az első helyen.

A Phoenix csapat által versenyeztetett 4-es rajtszámú Audi R8 LMS ultra nyerte a hétvégi Nürburgringi 24 órás viadalt, a győztes autót Christian Mamerow, Christopher Haase, René Rast és Markus Winkelhock vezették. A százezres nézősereg előtt zajlott versenyen a hagyományoknak megfelelően több száz autó vett részt. Nem okozott problémát a forgalom, mivel ennyi autó is könnyedén eloszlik a több mint 20 kilométeres pályán, és a rajtot is két turnusban bonyolítják.

Az Audi végig vezetett a Black Falcon csapat Mercedes SLS AMG GT3-asa előtt, a különbség hol nőtt, hol csökkent, a végén azonban már közel három percre nőtt.  A harmadik helyre szintén egy Mercedes SLS AMG GT3, a Rowe csapat autója futott be két kör hátránnyal egy nap száguldás után. a legjobb Porsche csak a negyedik lett, de még így is megelőzte a gyári támogatással rendelkező Aston Martin és Schubert-féle BMW csapatot.

A hátsókerék-meghajtásúvá alakított Audi R8-asnak (a szériaautó összkerékhajtású) ez volt a második győzelme a Nürburgringi 24 óráson, először 2012-ben szerzett első helyet, szintén a Phoenix csapat színeiben. A győztes Audi új rekordot is felállított, mivel korábban még egyetlen autó sem tudott 4000 kilométernél többet megtenni 24 óra alatt a Nürburgringen. Egész pontosan 159 kört és 4035,102 kilométert tett meg Mamerow, Haase, Rast és Winkelhock.

Az időmérőn körrekorddal (6:10,921) pole pozíciót szerző McLaren MP4 12C nem ért célba.

Eredmények:

1. Haase/Mamerow/Rast/Winkelhock (Audi R8 LMS ultra), 159 kör
2. Bleekemolen/Simonsen/Menzel/Arnold (Mercedes), + 2:59s
3. Zehe/Hohenadel/Bastian/Engel (Mercedes) – 2 kör hátrány
4. Henzler/Dumbreck/Ragginger/Imperatori (Porsche) – 2 k.h.
5. Mücke/Turner/Lamy (Aston Martin) – 2 k.h.
6. Klingmann/Baumann/Hürtgen/Tomczyk (BMW) – 2 k.h.
7. Primat/Götz/Heyer/Rehfeld (Mercedes) – 3 k.h.
8. Stuck/Sandritter/Brück/Rostek (BMW) – 5 k.h.
9. Baumgartner/Werner/Biela/Kaffer (Audi R8 LMS ultra) – 6 k.h.
10. Busch/Busch/Lauck/Landmann (Audi R8 LMS ultra) – 7 k.h.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.06.16
Tisztességesen megöregedett a Lacetti, nem volt könnyű élete, korábban Daewoo embléma is díszítette....
2025.06.16
Kicsivel több, mint 8 másodpercen múlt, hogy Turán Frigyes és navigátora, Zsiros Gábor megszerezzék....
2025.06.16
Az ukrajnai háború kitörésével együtt szárnyalni kezdett az ukrán hadiipar, s ennek újabb jeleként....
2025.06.16
Sorozatban negyedszer diadalmaskodott világrekorddal Európa legnagyobb energiahatékonysági....
2025.06.16
Gyári, utángyártott, vagy javítás-felújítás? ..
2025.06.16
A fejlett vezetőtámogató rendszerek hatékonyságát vizsgálta az Euro NCAP. A Toyota bZ4X az abszolút....
2025.06.16
Újabb mérföldkőhöz érkezett a céges flották zöldítését 30 milliárd forinttal ösztönző pályázat: a....
2025.06.16
Frontálisan összeütközött két jármű az M3-as autópályán lévő kiépített terelésnél, a Nyíregyháza....
2025.06.16
Június 14-én újra megnyitottuk kapuinkat a nagyközönség előtt – négy turnusban, egy tárlatvezetésen....
2025.06.16
Mutatjuk a legforróbb kommenteket, a felháborodás kézzel tapintható.   ..