Ingolstadt

Az Audi szabadalmi rekordjai

2020.08.02.

2019-ben az Audi több mint 1200 benyújtott szabadalommal rendelkezett, vagyis az év minden napjára háromnál is több ilyen oltalom jutott – olvasható a bajor gyártómű AudiTechFocus címet viselő hírlevelében. 

Szerző: Heimer György

Az új, világhálón elérhető tájékoztató elöljáróban emlékeztet arra, hogy az elmúlt ötven év folyamán a „TE”, ahogy házon belül a műszaki fejlesztés ügyeivel foglalkozó, kezdetben szerény osztályt rövidítve emlegették viharos gyorsasággal bővült. Ma a cég székhelyén, Ingolstadtban közel 10 ezer mérnök és technikus tevékenykedik a kutatási-fejlesztési komplexumban, s hozzájuk csatlakozik még további mintegy kétezer főnyi fejlesztő gárda, amely a közeli Neckarsulmban, valamin a győri, pekingi és a San José Chiapa (Mexikó) telephelyű Audi-leányvállalatoknál fejlesztéssel foglalkoznak.

A szabadalmak számának növekedése a márka innovációs erejéről tanúskodik, szerkezetének alakulásában pedig a technikai irányváltások is visszatükröződnek. Korábban a karosszéria, a hagyományos motortechnológia és az erőátvitel területeire helyeződött a fő hangsúly. Ezt szemlélteti az 1980 évi genfi autókiállításon bemutatott Quattro fantázianevű összkerékhajtás, vagy 1993-ban, a frankfurti show egyik szenzációja az A8-as luxustípusban alkalmazott könnyűszerkezetes alumínium karosszériaváz, az Audi Space Frame (ASF), amely a további fejlesztések eredményeként ma már négy különböző anyag, alumínium, acél, magnézium és a szénszálas erősítésű műanyag keverékéből tevődik össze.

Ezzel szemben manapság az elsőszámú fejlesztési prioritás a digitalizáció és az elektromobilitás – ilyen találmányok szerepelnek a cég szabadalmi listájának elején is. Az Audi jelenleg világszerte összesen mintegy 13 ezer, úgynevezett szabadalomcsaládot tart nyilván, amely mögött 23 ezer egyéni szabadalom, vagy szabadalmi alkalmazás húzódik. A további részadatok mind arról tanúskodnak, hogy az Audi az elektromos hajtáslánc innovációira benyújtott szabadalmakban is vezető szerepet játszik. Míg számos versenytárs inkább megvásárolja az elektromos hajtás műszaki ismereteit, addig a négykarikás márka több ilyen témában házon belül fejleszt. Az innovációs erőfeszítésekre (és a versenyre) utal, hogy a következő öt év folyamán az elektrifikálási programra hozzávetőleg 12 milliárd eurót szánnak a kutatásra-fejlesztésre és a gyártásra előirányzott 37 milliárd eurós összes beruházásból.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.11
2028-tól a brit villanyautósok már nem csak töltenek, hanem minden megtett távolság után fizetnek....
2025.12.11
Ötszáznál több munkahelyet szüntet meg Bosch Global Business Services – írja az economedia.ro a....
2025.12.11
Mivel az elektromos autók egyre nagyobb számban özönlenek a piacra, a német autóklub, az ADAC....
2025.12.11
A BYD két új Super Hybrid modellje, a SEAL 6 DM-i és kombi változata, a SEAL 6 DM-i TOURING....
2025.12.11
Magyar autóversenyzők csúcstalálkozójának adott helyszínt a kápolnai Hello Cuki cukrászda. Ahol....
2025.12.11
Átfogó menetrendi módosításokat vezet be a VOLÁN-járatok közlekedésében a MÁV-csoport december 14-....
2025.12.11
A Ford és a Renault Csoport minap bejelentett egy mérföldkőnek számító stratégiai partnerséget,....
2025.12.11
Az elmúlt hetekben két újabb modellel bővült a nálunk is rohamtempóban sokasodó kínai autókínálat.....
2025.12.11
25 éve jelent meg a Bosch első adaptív sebességszabályozó rendszere. Bernhard Lucas veterán mérnök....
2025.12.11
Szöveges és térképes figyelmeztető előrejelzést adott ki Magyarország területére 2025.12.11.....