Ingolstadt

Az Audi szabadalmi rekordjai

2020.08.02.

2019-ben az Audi több mint 1200 benyújtott szabadalommal rendelkezett, vagyis az év minden napjára háromnál is több ilyen oltalom jutott – olvasható a bajor gyártómű AudiTechFocus címet viselő hírlevelében. 

Szerző: Heimer György

Az új, világhálón elérhető tájékoztató elöljáróban emlékeztet arra, hogy az elmúlt ötven év folyamán a „TE”, ahogy házon belül a műszaki fejlesztés ügyeivel foglalkozó, kezdetben szerény osztályt rövidítve emlegették viharos gyorsasággal bővült. Ma a cég székhelyén, Ingolstadtban közel 10 ezer mérnök és technikus tevékenykedik a kutatási-fejlesztési komplexumban, s hozzájuk csatlakozik még további mintegy kétezer főnyi fejlesztő gárda, amely a közeli Neckarsulmban, valamin a győri, pekingi és a San José Chiapa (Mexikó) telephelyű Audi-leányvállalatoknál fejlesztéssel foglalkoznak.

A szabadalmak számának növekedése a márka innovációs erejéről tanúskodik, szerkezetének alakulásában pedig a technikai irányváltások is visszatükröződnek. Korábban a karosszéria, a hagyományos motortechnológia és az erőátvitel területeire helyeződött a fő hangsúly. Ezt szemlélteti az 1980 évi genfi autókiállításon bemutatott Quattro fantázianevű összkerékhajtás, vagy 1993-ban, a frankfurti show egyik szenzációja az A8-as luxustípusban alkalmazott könnyűszerkezetes alumínium karosszériaváz, az Audi Space Frame (ASF), amely a további fejlesztések eredményeként ma már négy különböző anyag, alumínium, acél, magnézium és a szénszálas erősítésű műanyag keverékéből tevődik össze.

Ezzel szemben manapság az elsőszámú fejlesztési prioritás a digitalizáció és az elektromobilitás – ilyen találmányok szerepelnek a cég szabadalmi listájának elején is. Az Audi jelenleg világszerte összesen mintegy 13 ezer, úgynevezett szabadalomcsaládot tart nyilván, amely mögött 23 ezer egyéni szabadalom, vagy szabadalmi alkalmazás húzódik. A további részadatok mind arról tanúskodnak, hogy az Audi az elektromos hajtáslánc innovációira benyújtott szabadalmakban is vezető szerepet játszik. Míg számos versenytárs inkább megvásárolja az elektromos hajtás műszaki ismereteit, addig a négykarikás márka több ilyen témában házon belül fejleszt. Az innovációs erőfeszítésekre (és a versenyre) utal, hogy a következő öt év folyamán az elektrifikálási programra hozzávetőleg 12 milliárd eurót szánnak a kutatásra-fejlesztésre és a gyártásra előirányzott 37 milliárd eurós összes beruházásból.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.18
Vadat gázolt egy autó Fertőboz és Hidegség között - írja a Katasztrófavédelem az esti tíz után. ..
2024.04.18
A HangZóna mai vendége Piri András, a Q-Service partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2024.04.18
A rendőrség kijelölte a péntek reggeltől szombat reggelig tartó ellenőrzések helyszíneit - írja a....
2024.04.18
A Hyundai az éllovas ezen a furcsa sztrádán.   ..
2024.04.18
A gyermekek önállóan alapvetően gyalogosként vagy kerékpárosként vesznek részt a forgalomban, míg....
2024.04.18
Elsősorban szórakoztató divattermék és csak másodsorban autó az új Mini Countryman. Ez persze nem....
2024.04.18
A Peugeot tovább szélesíti a teljesen vagy részben elektromos modelljei számát, hiszen a kizárólag....
2024.04.18
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.04.18
Nagyra értékeli a Széchenyi István Egyetem elmúlt években megvalósult fejlődését dr. Glenn Tiffert....
2024.04.18
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos....